شربت عسل چیست؟ | طرز تهیه + خواص و فواید

شربت عسل

طرز تهیه شربت عسل

حتماً شما هم دلتان می خواهد بدانید شربت عسل چیست و چگونه درست می شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم شربت عسل یک معجون طبیعی بوده که برای قدرت بخشیدن به جسم استفاده می شود و نقش به سزایی در درمان بیماری ها و حفظ سلامتی برعهده دارد. برای تهیه شربت عسل هرگز نباید این ماده را بجوشانید؛ چراکه ممکن است آنزیم ها، ویتأمین ها، مواد معدنی و پروتئین های موجود در آن از بین برود. با استفاده از عسل شما می توانید انواع شربت های خوشمزه را تهیه کرده و از نوشیدن آن ها لذت ببرید. طرز تهیه شربت عسل با طعم های مختلف به صورت زیر است:

شربت عسل چیست

شربت عسل و آبلیموی تازه

برای تهیه شربت عسل و آبلیمو به یک عدد لیموی ترش تازه، یک قاشق غذاخوری عسل و 3 قطعه یخ قالبی کوچک نیاز دارید. عسل را با مقداری آب لیمو ترش در یک لیوان بریزید و آن را با چنگال هم بزنید تا عسل به صورت کامل در آب حل شود. سپس قطعات یخ را به آن اضافه نموده و اجازه دهید تا خنک شود. شربت عسل و آبلیموی تازه برای افرادی که دچار مسمومیت غذایی هستند و خانم هایی که ویار حاملگی دارند، مناسب است.

شربت عسل و خاکشیر

برای تهیه شربت عسل و خاکشیر به یک چهارم لیوان خاکشیر شسته شده، یک قاشق غذاخوری عسل و 3 قطعه یخ قالبی کوچک نیاز دارید. به مدت 10 تا 15 دقیقه خاکشیر را خیس کرده و آن را چندبار ریگ شور کنید. سپس یک چهارم لیوان را از خاکشیر شسته شده پر کرده و آب را همراه با عسل به آن اضافه نمایید و به آرامی هم بزنید تا عسل به صورت کامل در آن حل شود. قطعات یخ را به شربت اضافه کرده و اجازه دهید تا خنک شود. شربت عسل و خاکشیر برای رفع عطش و سلامتی کبد مفید است.

  10 تا از مهم ترین خواص عسل برای زنان و نقش آن بر سلامتی

طرز تهیه شربت عسل

شربت عسل و زعفران

برای تهیه شربت عسل و زعفران به یک عدد لیمو ترش تازه، یک قاشق غذاخوری آب زعفران، یک قاشق غذاخوری عسل و 3 قطعه یخ قالبی کوچک نیاز دارید. همانند شربت عسل و آبلیموی تازه می توانید این شربت را تهیه کنید، با این تفاوت که از قبل لازم است آب زعفران را آماده کرده و در آخر به شربت اضافه کنید و هم بزنید. شربت عسل و زعفران برای افرادی که طبع سرد دارند، مناسب است. (برای تهیه آب زعفران یک مثقال زعفران را آسیاب کرده و به مدت 30 دقیقه با یک لیوان آب جوش سرخالی دم می کنید و بعد از خنک شدن آن را در یخچال قرار می دهید. )

اگر به فکر تهیه گرده گل هستید پیشنهاد میشود برای خرید گرده گل به لینک مربوطه مراجعه نمایید تا با کیفیت گرده گل در گل افراز آشنا شوید .

خواص شربت عسل

شربت عسل و تخم شربتی

برای تهیه شربت عسل و تخم شربتی به یک قاشق غذاخوری تخم شربتی، یک قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری آب زعفران، یک قاشق غذاخوری عسل و 3 قطعه یخ قالبی کوچک نیاز دارید. عسل را در یک لیوان آب حل کرده و تخم شربتی را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا به مرور عسل در آب حل شده و شربت لعابدار شود. سپس گلاب و زعفران و قطعات یخ را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا شربت کاملاً خنک شود. شربت عسل و تخم شربتی تقویت کننده حافظه، آرامش بخش، رفع لکنت زبان و برای رشد کودکان بسیار مفید است.

درخت سدر یکی از درختان مورد علاقه زنبور عسل است اگر میخواهید درباره عسل کنار چیست ؟ بدانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

با خواص شربت عسل بیشتر آشنا شوید

شربت عسل یکی از دارو های قدیمی و اثبات شده طبیعی محسوب می شود که اثر بخشی آن به وسیله نسل های زیادی مورد تأیید قرار گرفته است. به همین دلیل در ادامه این مطلب برخی از خواص شربت عسل را برای شما عزیزان بیان می کنیم:

شربت عسل برای سرفه

شربت عسل برای برطرف کردن مشکلات معده

یکی از روش های مؤثر برای افزایش آب مصرفی و مرطوب نگه داشتن بدن، نوشیدن ترکیب آب و عسل است که باعث دفع بسیاری از بیماری ها و مشکلات روزمره می شود. التهاب شکم و گاز معده یکی از مشکلات رایج است که این عارضه ناشی از حالت اسیدیته بدن بوده و در نتیجه تغذیه نامناسب به وجود می آید. یکی از دیگر از خواص شربت عسل این است که به رفع مشکلات معده کمک می کند. برای این منظور شما می توانید یک قاشق عسل را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و میل نمایید. این کار باعث خنثی شدن گاز های معده و پایان بخشیدن به این مشکل می شود.

  معرفی 6 انواع عسل طبیعی | نکات و فواید آن برای سلامتی

شربت عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حساس و آسیب پذیر بودن سیستم ایمنی بدن به معنی ابتلا به انواع بیماری های عفونی و بیماری های تنفسی بوده که معمولاً در اثر میکرو ارگانیسم ها به وجود می آید. لذا شما می توانید برای برطرف کردن ضعف بدن و تقویت سیستم ایمنی از ترکیب عسل طبیعی و آب ولرم استفاده کنید. عسل دارای آنزیم ها، ویتأمین ها و مواد معدنی بسیاری است که به حذف باکتری های مضر موجود در بدن کمک می کند، بدون اینکه به فلور معده آسیب وارد شود. همچنین عسل مثل یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک زیادی می کند، بنابراین شربت عسل برای ضعف بدن بسیار مناسب بوده و اگر می خواهید قدرت دفاعی بدنتان را بالا ببرید، بهتر است به صورت روزانه شربت عسل را مصرف کنید.

شربت عسل برای ضعف بدن

شربت عسل برای سرفه

خاصیت آنتی بیوتیکی عسل برای مقابله با بسیاری از باکتری ها که در ناحیه گلو باعث ایجاد عفونت می شوند و عامل آلرژی هستند، به اثبات رسیده و مؤثر است. به همین دلیل در ترکیب انواع شربت های گیاهی و طبیعی ضدسرفه معمولاً از عسل استفاده می شود. علاوه بر این عسل ضدویروس و تسکین دهنده بوده و برای مقابله با سرفه و سرماخوردگی مناسب است. با توجه به اینکه عسل یک ماده محافظت کننده است و آب ولرم هم باعث کاهش تحریکات و سورزش گلو می شود، شما می توانید برای خلاص شدن از گلودرد و سرماخوردگی به خصوص در روز های سردسال از این نوشیدنی عالی استفاده کنید.

پیشنهاد میشود برای دانستن در باره ی ژل رویال مقاله نحوه تولید ژل رویال را بخوانید.

شربت عسل و آب لیموی تازه برای کاهش وزن

شربت عسل و آب لیموی تازه برای کاهش وزن بسیار موثر است . این رژیم غذایی بر اساس عسل و لیمو نه تنها به شما کمک می کند تا وزن خود را کم کنید بلکه به شما کمک می کند تا سالم و تندرست باقی بمانید. عسل یک وسیله عالی برای کاهش وزن هست چون باعث کاهش میزان کلسترول می شود بنابراین با مصرف عسل چربی های اضافی بدن صرف سوخت وساز و عملکرد بدن می شوند.

شربت لیمو و عسل

ترکیب شربت عسل و لیمو یک معجون بی نظیر هست که بدون کاهش انرژی و ویتامین ها مشکلات اضافه وزن را حل می کند اگر شما می خواهید ازمعجون عسل و لیمو برای کنترل وزن خود استفاده کنید همانند دستورالعمل زیر عمل کنید.

یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی را با دو قاشق مرباخوری آبلیموی طبیعی در یک لیوان اب ولرم حل کنید. این معجون را هر روز قبل از صبحانه بخورید. اگر شما این معجون را بعد از یک وعده غذایی چرب هم میل کنید به معده شما در هضم غذا کمک می کند. باید توجه داشت این رژیم غذایی وقتی جواب می دهد که شما در کل یک رژیم متعادل غذایی را رعایت کنید و ورزش هم فراموش نکنید.

اگر شما هر روز قبل از صبحانه معجون عسل و لیمو و آب ولرم را نوش جان کنید خواهید دید که چگونه چربی های اضافه شما به مرور زمان ناپدید می شوند.

  10 تا از مهم ترین خواص عسل برای زنان و نقش آن بر سلامتی

شربت لیمو و عسل همچنین برای سیستم گوارش بدن انسان نیز بسیار مفید است . مصرف بیش از حد آن می تواند باعث رفلکس معده شود و موجب فرسایش مینای دندان نیز می گردد .

خرید عسل طبیعی برای شما در سایت گل افراز امکان پذیر شده تا با اعتماد کامل و خیال راحت بتوانید عسل مورد نظر را تهیه بفرمایید.

برخی سوالات رایج:

شربت عسل چیست و چگونه درست می شود؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم شربت عسل یک معجون طبیعی بوده که برای قدرت بخشیدن به جسم استفاده می شود و نقش به سزایی در درمان بیماری ها و حفظ سلامتی برعهده دارد. برای تهیه شربت عسل هرگز نباید این ماده را بجوشانید.

خواص شربت عسل چیست؟

شربت عسل برای برطرف کردن مشکلات معده- -شربت عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن – شربت عسل برای سرفه – شربت عسل و آب لیموی تازه برای کاهش وزن و…

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *