خواص زنجبیل و عسل برای سلامتی | ۱۰ تا از فواید عسل با زنجبیل

خواص زنجبیل و عسل

عسل و زنجبیل بخورید برای جلوگیری از ابتلا به سرطان. محققان تغذیه دریافتند که مواد موجود در برخی از ترکیبات گیاهی و مواد غذایی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن جهت پیشگیری و درمان انواع سرطان ها دارد. اخیراً مطالعات علمی صورت گرفته نشان می دهد، که زنجبیل به دلیل دارا بودن ترکیباتی از جمله جینجرول (gingerol) و شوگال (shogaol) دارای خاصیت آپوپتوزی (مرگ برنامه ریزی شده سلول ) وآنتی آنژیوژنزی علیه سلول های سرطانی می باشد.

خواص زنجبیل و عسل

خواص درمانی عسل و زنجبیل

تأثیر ترکیب عسل با زنجبیل بر روی سرطان کولورکتال:

سرطان کولورکتال سومین سرطان شایع دنیا و شایع ترین سرطان سیستم گوارشی می باشد و به همین دلیل پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع و سریع آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عوامل خطر زیادی برای این سرطان شناسایی شده است که از این میان، عوامل تغذیه و فعالیت بدنی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. سبک زندگی امروزی با کاهش فعالیت بدنی و افزایش مصرف غذا های چرب و گوشت های فراوری شده، و کاهش مصرف میوه و سبزیجات با افزایش ریسک سرطان کولورکتال همراه می باشد.

از طرفی در مطالعاتی دیگر نشان داده شده است که ترکیبات پلی فنولی و فلاوونوئید های موجود در عسل از جمله کافئیک اسید، کریسین (chrysin)، کوئرسیتین( Quercetin )، کامپفرول ( kaempferol ) و آپیجنین(Apigenin) علاوه بر خاصیت های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد آتروژنیک، ضد ترومبوز و تعدیل کننده سیستم ایمنی، دارای خاصیت ضد سرطانی علیه انواع سرطان ها از جمله سلول های سرطانی کولورکتال می باشد. درباره ماسک عسل و لیمو بیشتر بدانید.وجود چنین ویژگی ها در عسل و زنجبیل، موجب علاقه مندی محققان به بررسی تأثیر ترکیب عسل و زنجبیل بر روی سلول های سرطانی کولون و رکتال شده است. اخیراً مطالعات نشان داده اند که ترکیب عسل و زنجبیل به طور شگرفی باعث مهار تکثیر ومرگ سلول های سرطانی کولون و رکتال و افزایش اثر بخشی دارو های شیمی درمانی می شود.

اگر میخواهید درباره موم زنبور عسل بیشتر بدانید که قابل خوردن هست یا نه به مقاله موم زنبور عسل مراجعه نمایید.

  10 تا از مهم ترین خواص عسل برای زنان و نقش آن بر سلامتی

انواع خواص زنجبیل و عسل برای سلامتی

در مورد خواص درمانی عسل و زنجبیل و اثر آن بر روی سلامتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  کمک به درمان سرفه و گلودرد

یکی از مهم ترین خواص عسل و زنجبیل استفاده از آن برای درمان گلودرد و سرفه های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا است. عسل رسوبات مخاطی که مجرای تنفسی را مسدود کرده و باعث عفونت دستگاه تنفسی فوقانی شده را نازک می کند. زنجبیل هم به دلیل رایحه قوی و تندی که دارد، خلط آور بوده و باعث باز شدن سینوس ها و خلاص شدن از مخاط می شود و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.

  • کمک به سلامت قلب

یکی دیگر از فواید زنجبیل و عسل پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی است. تحقیقات نشان می دهد، معجون عسل و زنجبیل به دلیل کاهش احتمال لخته شدن خون و کاهش کلسترول های مضر، می تواند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. این ترکیب علاوه بر مبارزه با بیماری های قلبی که در نتیجه مسدود شدن رگ های خونی به وجود می آیند، به کاهش فشارخون، تسکین سوزش سر دل، جلوگیری از حملات قلبی، کاهش کلسترول خون، جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود عملکرد جریان خون کمک می کند.درباره ماسک عسل و لیمو بیشتر بدانید.

  •  تقویت سیستم ایمنی بدن

از عسل، زنجبیل و آبلیمو می توان به عنوان سه ماده ای که برای مقابله با بیماری های مختلف بسیار مفید هستند، نام برد. نوشیدن مداوم یک فنجان دمنوش عسل، زنجبیل و آبلیمو می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، چراکه عسل و زنجبیل هر دو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند. با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدن در نتیجه زیاد شدن گلبول های سفید عملکرد بهتری دارد، مصرف معجون زنجبیل و عسل می تواند باعث زیاد شدن تعداد گلبول های سفید در بدن شود و به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

فواید زنجبیل و عسل

  •  جلوگیری از حالت تهوع

هر فردی ممکن است در مقاطع مختلفی دچار حالت تهوع شود، به خصوص خانم های باردار در مدت حاملگی یا افرادی که طول دوره شیمی درمانی را می گذرانند یا اینکه بعد از عمل جراحی یا حتی حالت تهوع صبحگاهی. محققان به این نتیجه رسیده اند که اجزای فعال موجود در زنجبیل همچون روغن های فرار و ترکیبات فنلی به نام جینجرول می تواند به رفع حالت تهوع ناشی از بارداری، جراحی و شیمی درمانی کمک کند؛ بنابراین خانم های باردار می توانند از خاصیت زنجبیل و عسل برای رفع حالت تهوع خود در دوره حاملگی بهره مند شوند.

  •  کنترل قند خون

زنجبیل می تواند باعث کنترل قند و کاهش A₁C انسولین خون و تری گلیسیرید در افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 شود. سطح بالای قند خون گرسنگی را القا می کند و باعث پرخوری فرد می شود. شربت عسل و زنجبیل سطح قند خون را تنظیم کرده و میل به خوردن را کنترل می کند، بنابراین نوشیدن این ترکیب در ابتدای روز به عنوان چای یا دمنوش می تواند باعث شود تا فرد احساس سیری بیشتری داشته باشد و در نتیجه میزان غذایی که در وعده های بعد مصرف می کند، کاهش یابد.

عسل 40 گیاه یک عسل معروف و پرطرفدار است ، شما میتوانید برای خرید عسل چهل گیاه به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

  10 راهکار خانگی برای درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی

خاصیت زنجبیل و عسل

عوارض استفاده از زنجبیل و عسل

از آنجایی که مصرف ترکیب زنجبیل و عسل باعث بروز هیچ گونه عوارض جانبی نمی شود و فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد، اما لازم است بدانید نه تنها مصرف بیش از اندازه این ترکیب، بلکه هر ماده طبیعی دیگری می تواند برای بدن مضر باشد. به عنوان مثال در برخی از مواد مصرف بیش از حد زنجبیل و عسل می تواند با بروز حالت تهوع، نفخ و درد معده همراه باشد.

همچنین در مورد زنجبیل و موارد منع مصرف آن نیز بهتر است:

  • برای کودکان زیر دو سال از این ماده استفاده نشود.
  •  افرادی که از دارو های رقیق کننده خون مثل آسپرین استفاده می کنند، قبل از مصرف این معجون با پزشک خود مشورت کنند.
  •  افرادی که سنگ کلیه دارند یا مبتلا به سنگ کیسه صفرا هستند، فشارخون دارند، دچار دیابت هستند و اختلال لخته شدن خون دارند، قبل از مصرف این ترکیب باید با پزشک خود مشورت کنند.
  •  مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با دارو های قلبی تداخل داشته باشد.
  •  خانم ها باید در دوران حاملگی و شیردهی مصرف این ماده را در حد تعادل نگه دارند.
  •  مصرف بیش از حد زنجبیل می تواند باعث بروز اختلالات سیستم عصبی مرکزی شود.

برای خرید و داشتن قیمت ژل رویال میتوانید به لینک خرید ژل رویال اصل وارد شوید و خرید خود را ثبت نمایید و همه ما می دانیم که ژل رویال، علاوه بر خاصیت غذایی فراوانی که دارد، مثل یک دارو برای بدن عمل می کند.

خاصیت دمنوش زنجبیل و عسل

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل

برای بهره مندی از خواص درمانی عسل و زنجبیل می توانید این ترکیب را به صورت های مختلفی تهیه و مصرف کنید که در ادامه دو روش معمول را برای شما عزیزان بیان می کنیم:

  •  روش اول

در این روش برای تهیه دمنوش عسل و زنجبیل، ابتدا لازم است زنجبیل را بجوشانید. برای این کار چند برش نازک از زنجبیل تازه را داخل یک ظرف کوچک بریزید و مقدار یک لیوان آب به آن اضافه کنید و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به مدت 10 الی 20 دقیقه بجوشد. سپس آن را صاف کرده و اجازه دهید محلول کمی خنک شود، چراکه در صورت داغ بودن، عسل خواصش را از دست می دهد. بعد از خنک شدن محلول یک قاشق عسل به ترکیب اضافه کنید. می توانید به این معجون آبلیموی تازه هم اضافه کنید.

  •  روش دوم

اگرچه معمولاً پیشنهاد می شود معجون عسل و زنجبیل را به صورت تازه مصرف کنید، اما در صورتی که شما هم وقت این کار را ندارد که هر روز صبح این ترکیب را به صورت تازه آماده و مصرف نمایید، می توانید از روش دوم؛ یعنی قرار دادن لایه به لایه زنجبیل و عسل استفاده کنید. برای این کار ابتدا یک شیشه کاملاً تمیز و خشک را انتخاب کرده و سپس کف آن را به اندازه نیم تا یک سانت عسل بریزید. بعد از آن برش های نازک لیمو در حدود 3 برش یا بیشتر و دو برش نازک زنجبیل را بر روی عسل قرار دهید. به همین ترتیب عسل، برش لیمو و زنجبیل را در داخل شیشه بریزید تا کاملاً پر شود، سپس درب آن را ببندید و در یخچال قرار دهید. حالا شما می توانید هر روز صبح از از ترکیب فوق العاده به اندازه یک قاشق بردارید و در آب گرم مخلوط کرده و میل کنید.

برای خرید عسل میتوانید به سایت گل افراز مراجعه نمایید و اگر به دنبال خرید عسل زول هستید به لینک مربوطه مراجعه نمایید و از خاصیت آن بهره مند شوید.

  10 مزیت شگفت انگیز عسل برای سلامتی

زنجبیل و عسل

میزان مجاز مصرف عسل و زنجبیل

در خصوص میزان مجاز مصرف ترکیب زنجبیل و عسل بهتر است بدانید که مقدار استفاده از این معجون بر اساس نوع بیماری و نحوه درمان آن، می تواند از یک تا سه قاشق مرباخوری در طول روز متغیر باشد. همچنین یادتان باشد که میزان مصرف زنجبیل تازه در طول روز حداکثر 2/1 تا 5/1 گرم است و نباید بیشتر از این مقدار استفاده شود، چراکه ممکن است برای افراد عوارض جانبی به همراه داشته باشد.زمان مناسب مصرف عسل و زنجبیل برای اینکه بتوانید از فواید زنجبیل و عسل بهره مند شوید، لازم است این معجون را در زمان مناسب مصرف کنید. معمولاً پیشنهاد می شود که نوشیدن ترکیب عسل و زنجبیل را هنگام صبح استفاده کنید. در این صورت هم سوخت و ساز بدن شما در طول روز بیشتر می شود و هم انرژی بدنتان افزایش پیدا می کند.

با این وجود مصرف ترکیب عسل و زنجبیل قبل از هر وعده غذایی بسیار عالی است، چراکه باعث احساس راحتی شما می شود، و به همین علت تمایل دارید از مواد غذایی استفاده کنید که کاهش وزن را برای شما به همراه بیاورد و باعث لاغری شود. مصرف عسل و آب گرم هم بسیار مناسب است و با اضافه کردن آبلیموی تازه به این معجون شما می توانید یک گام در جهت بهبود سلامتی بدن خود بردارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *