دسته بندی: زنبور عسل

اهمیت زنبور عسل

يکي از ارزشمندترين مخلوقات خداوندي که بنا به وحي او در خدمت انسان قرار گرفته ، زنبور عسل است . حشره اي کوچک با بهره هاي بزرگ ، براي کشف اين خادم الهي تا کنون محققين و متخصصين با سالها کسب علم و تجربه به بخشي از سودمندي هاي وي پي برده اند و هنوز جاي کاوش هاي بيشتر وجود دارد . زماني همه طالب نوش اين حشره ي عجيب و مفيد بودند ولي امروز براي نيش آن هم خريداراني وجود دارد . زيرا همانطور که نوش ان شفاست ، نيش آن هم به تشخيص دانش امروزي دواست . زندگي و بقاي هر موجود با مرگ موجود يا موجودات ديگر همراه است ، تنها موجوديکه تغذيه اش نه تنها کوچکترين آسيبي به هيچ موجودي وارد نمي کند ، بلکه حيات جديدي به هزاران موجود مي بخشد .

بطور کلي راه و روش زندگي زنبور عسل از همه موجودات عالم متمايز و متمايز است و به يقين زنبور عسل يکي از معجزات و معماهاي خلقت است . نقش عظيم زنبور عسل در حفظ فلور گياهي جنگلها و مراتع و محيط زيست و همچنين افزايش محصولات کشاورزي مي باشد . زنبور عسل علاوه بر گرده افشاني گياهان که در حقيقت از اين راه بيشترين استفاده را به انسان مي رساند . بواسطه توليد محصولاتي مثل عسل ، موم ،بره موم ، ژل رويال و زهر در صنعت زنبورداري و بسياري از صنايع ديگر مثل صنايع دارو سازي ، آرايشي ، شمع سازي ، نساجي ، کاغذ سازي ، چرم سازي و غيره نقش دارد و با اشتغال زايي در بخشهاي مربوط به توليد ابزار آلات زنبورداري ، کارگاه هاي کندو سازي ، کارخانه هاي بسته بندي عسل و کارگاه هاي آج موم نقش خود را در اقتصاد کشور ايفا مي کند .

تنوع اقليمي در کشور بستر مناسبي را براي فعاليت در رشته هاي گوناگون کشاورزي از جمله پرورش زنبور عسل فراهم نموده است . شناخت توانايي هاي بالقوه و نحوه عملکرد عوامل محيطي موثر بر زنبورداري ضروري است . موفقيت در امر پرورش زنبور عسل بستگي به دانش و اطلاعات کافي در مورد سازمان کندو ، رشد و رفتار زنبورداران در رابطه با محيط و اعمال مديريت صحيح دارد .

گروه توليدات زنبور عسل

عسل گل افراز

golafraz

Recent Posts

12 خواص بالقوه ژل رویال برای سلامتی

12 خواص بالقوه ژل رویال برای سلامتی ژل رویال ماده‌ای ژلاتینی است که توسط زنبورهای…

6 ماه ago

انواع زنبورهای عسل کندو | ویژگی ها + نقش هر یک از آن ها

بسیاری از افراد با خواص و فواید عسل طبیعی آشنا هستند. اما ممکن است تعداد…

2 سال ago

درمان اگزما با عسل طبیعی برای سلامتی

اگزما، یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است.آیا درمان اگزما با عسل امکان پذیر است؟…

2 سال ago

خواص شیر و عسل برای سلامتی + 10 تا از فواید شیر و عسل

ایا از خواص شیر و عسل(فواید شیر عسل) آگاهید؟ ترکیب شیر با عسل یک ترکیب…

2 سال ago

مصرف سیاه دانه با عسل + خواص سیاه دانه و عسل برای سلامتی

اگر شما هم علاقمند به طب سنتی و خواص مواد غذایی هستید، حتماً نام دوسین…

2 سال ago

خواص گردو با عسل + خاصیت معجون عسل و گردو به صورت ناشتا

در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص خواص گردو با عسل…

2 سال ago