عسل برای درمان لوپوس | ژل رویال می‌تواند یک درمان طبیعی برای لوپوس (lupus) باشد؟

عسل برای درمان لوپوس

عسل برای درمان لوپوس  سوالی است که ذهن شما را مشغول کرده است ما را در این مقاله همراهی کنید. ژل رویال یکی از محصولات زنبورعسل است که با توجه به مطالعات اخیر می‌تواند یک درمان طبیعی و کارآمد برای بیماری لوپوس و گریوز (Graves) باشد. برخی افراد درمان‌های طبیعی را به عنوان اولین گزینه برای مقابله با بیماری خود انتخاب می‌کنند. در صورتی که برای برخی دیگر اولویت دوم است. اما باید اعتراف کرد که درمان‌های طبیعی می‌توانند واقعا مؤثر باشند و امروزه نیز تحقیقات بسیاری در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد.از بین تمام محصولات زنبور عسل، عسل می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی مفید برای همه کسانی که از بیماری‌های نقص ایمنی رنج می‌برند توصیه شود و مطالعات زیادی نیز در مورد آن انجام شده است.

ژل رویال نیز همانند عسل از خواص قدرتمندی برخوردار است و می‌تواند بسیار مؤثر باشد. برخی از عسل ها هم می توانند خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی قابل توجهی داشته باشند.

درمان لوپوس با ژل رویال

ژل رویال در عسل برای درمان لوپوس مناسب است یا کاهش علائم آن؟

عسل برای درمان لوپوس موثر است؟ نمی‌توان به طور دقیق گفت اما افراد معمولا پس از به کارگیری درمان‌های طبیعی احساس قدرت و سلامتی بیشتری می‌کنند. به همین دلیل دیگر آزمایشات خود را دنبال نمی‌کنند. به علاوه، آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری بسیار زیاد و پرهزینه هستند. اما با این حال حتی اگر باعث علائم بیماری را نیز کاهش دهد، ژل رویال هنوز هم بهتر از قرص‌های شیمیایی است و عوارض جانبی آن‌ها را ندارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره مانوکا به مقاله ما مراجعه نمایید که همه چیز درباره عسل مانوکا را بطور مختصر توضیح داده ایم.

  نحوه تولید ژل رویال + 7 نکته و روش های برداشت و تولید ژل رویال

ژل رویال چیست؟

ژل رویال همان غذایی است که ملکه کندو و همه لاروهای زیر 3 روز از آن تغذیه می‌کنند. این ماده از عسل، گرده زنبور عسل و آنزیم‌های تولید شده توسط غدد موجود در گلوی زنبور عسل ساخته می‌شود و طعم ترش و بوی تندی دارد. این ترکیب قدرتمند حاوی پروتئین‌ها‌، هورمون‌های زنانه، لیپیدها، کربوهیدرات‌ها، آنتی بیوتیک‌ها‌، مواد معدنی، ویتامین‌ها (به ویژه B ، PP، E)، اسید10-هیدروکسی-2-دکنوئیک (10-hydroxy-2-decenoic acid) و ترکیبات دیگری است که هنوز تأیید نشده‌اند. با این حال، دانشمندان عقیده دارند که این ماده از یک قدرت بیولوژیکی نادر برخوردار است. از عسل برای درمان لوپوس استفاده میشود و باعث میشود علائم بیماری را نیز کاهش دهد.

درمان لوپوس

ژل رویال برای چه مواردی مفید است؟

دانشمندان عقیده دارند این ماده دارای خواص ضد توموری، ضد باکتری، ضد هیپرکلسترولمیک (antihypercholesterolemic)، ضد آلرژی ، ضد التهاب و تنظیم‌کننده سیستم ایمنی است. همچنین عفونت‌ها را از بین برده و عملکرد مغز را تقویت می‌کند. علاوه بر این به متعادل سازی هورمون‌ها کمک کرده و با آلرژی‌ها مبارزه می‌کند.حتی گروهی از افراد قسم می‌خورند که هپاتیت یا سرطان آن‌ها بهبود یافته است. طب سنتی چینی از ابتدای شروع به کار زنبورداری از آن استفاده می‌کرد و هم‌اکنون نیز چین بزرگترین تولید کننده ژل رویال  در جهان است. مطالعات اخیر در مورد تأثیر ژل رویال بر بیماری خودایمنی نشان داده است که این ماده دارای اثرات تنظیم‌کننده سیستم ایمنی می‌باشد.

  درمان کم خونی با عسل | فواید و نحوه مصرف عسل برای کم خونی

بیماری خود‌ ایمنی چیست؟

بیماری خودایمنی نوعی اختلال است که طی آن سیستم دفاعی بدن اشتباها به سلول‌های سالم بدن حمله می‌کند. متاسفانه تاکنون علت این بیماری کشف نشده است. به همین دلیل هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد و پزشکان تنها سعی می‌کنند تا با تجویز برخی داروها از شدت علائم آن بکاهند.

چه بیماری‌ هایی در اثر نقص سیستم ایمنی بروز می‌کنند؟

  • آرتریت روماتوئید (Rheumatoid arthritis)
  • لوپوس
  • بیماری التهابی روده (IBD)
  • مولتیپل اسکلروزیس (MS)
  • دیابت نوع 1
  • سندرم گیلن- باره (Guillain-Barre syndrome)
  • پلی نوروپاتی دمیلینه کننده التهاب مزمن (CIDP)
  • پسوریازیس (Psoriasis)
  • گریوز
  • تیروئیدیت هاشیموتو (Hashimoto’s thyroiditis)
  • میاستنی گراویس (Myasthenia gravis)
  • واسکولیت (Vasculitis)

آیا ژل رویال می‌تواند لوپوس را درمان کند؟

لوپوس یک اختلال مادام‌العمر در سیستم ایمنی بدن است که طی آن سلول‌های ایمنی به بافت‌های سالم بدن حمله کرده و منجر به التهاب و آسیب به بافت می‌شوند. از علائم این بیماری می‌توان به خستگی شدید، سردرد، ریزش مو، کم خونی، مشکل انعقاد خون، ضایعات پوستی، درد و تورم مفاصل و در موارد شدیدتر آسیب جدی به قلب، کلیه‌ها و سایر اندام‌های حیاتی اشاره کرد.برای این بیماری هیچ درمان قطعی وجود ندارد. تنها با مصرف برخی از داروها می‌توان علائم را کاهش داد و آسیب را به حداقل رساند. با این وجود درمان‌های طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانند در بهبود علائم این بیماری مؤثر باشند. دانشمندان تأیید کرده‌اند که ژل رویال از جمله درمان‌های طبیعی است که می‌تواند بسیار کارآمد و مؤثر باشد.

مطالعه‌ای در سال 2016 به منظور بررسی تأثیر ژل رویال بر روی سلول‌های T تنظیمی در کودکان مبتلا به لوپوس انجام شد که طی آن به مدت 12 هفته روزانه 2 گرم ژل رویال تازه به این کودکان داده شد. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که سلول‌های T تنظیمی CD4+ و CD8+ در مقایسه با مقادیر پایه به طور قابل توجهی افزایش یافتند. اما در مقابل سلول‌های T CD4 آپوپتوتیک به طور قابل توجهی کاهش یافتند. سلول‌های T که با عنوان لنفوسیت T نیز شناخته می‌شوند، وظیفه کشف و نابودی عوامل بیماری‌زا را برعهده دارند.

از آن‌جا که لیپوپلی ساکارید (LPS) در باکتری‌ها می‌تواند نفریت لوپوسی (LN) را تسریع و تشدید کرده و سلول‌های التهابی نفوذی در کلیه را در مدل‌های حیوانی تحریک کند، مطالعه دیگری در سال 2012 در کشور ژاپن انجام شد که نشان داد یکی از اجزای اسید چرب اصلی در ژل رویال به نام 10-هیدروکسی-ترانس- اسید 2-دکنوئیک (10H2DA) ، دارای اثرات ضدالتهابی می‌باشد و می‌تواند یک گزینه دارویی برای بیماری‌های التهابی و خودایمنی باشد.

عسل درمان لوپوس

ژل رویال و کنترل قند خون:

یکی از فواید بالقوه ژل رویال تعدیل و کنترل قند خون است. مصرف مستمر ژل رویال می تواند تاثیر قابل توجهی در کنترل قند خون و جلوگیری از التهاب داشته باشد. علیرغم این موضوع افراد دیابتی به دنبال شیرین کننده مصنوعی بجای شکر نیز هستند. به نظر شما عسل یا شهد آگاو (Agave) سالم تر است؟ و برای شیرین کردن نوشیدنی ها افراد دیابتی از کدامیک استفاده کنند؟ جواب صحیح عسل است چون از التهاب جلوگیری کرده و خواص آنتی اکسیدانی دارد و همچنین فروکتوز کمتری نسبت به شیرین کننده مصنوعی دارد.

آیا ژل رویال می‌تواند بیماری گریوز را درمان کند؟

بیماری گریوز یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن اشتباها به تیروئید حمله کرده و باعث تولید بیش از حد هورمون می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به اگزوفتالمی (بیرون زدگی چشم‌ها)، بزرگ شدن غده تیروئید (گواتر)، ریزش مو، ضربان قلب سریع و نامنظم، کاهش وزن، اختلال خواب، لرزش دست‌ها، کج‌خلقی و اضطراب اشاره کرد که فاکتورهای ژنتیک، جنسیت، استرس، بارداری و عفونت در بروز این بیماری نقش دارند.اخیرا دانشمندان گفته‌اند كه آنتی ‌بادی‌های گیرنده هورمون‌ تحریک کننده تیروئید (TSHR Ab)، مهم‌ترین نقش را در بروز بیماری گریوز ایفا می‌کنند.

مطالعه‌ای به منظور بررسی تأثیر ژل رویال بر بیماری گریوز انجام شده که نشان می‌دهد ژل رویال می‌تواند اثری مشابه داروی ضد تیروئید در کاهش سطح TSHR Ab داشته باشد که برای بیماری گریوز مفید خواهد بود.

ژل رویال را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه ژل رویال فقط به زنبوردار و فروشگاه معتبر مراجعه کنید. به دلیل اینکه ژل رویال چینی و مالزی وارداتی با کیفیت و قیمت خیلی پایینتر از ژل رویال ایرانی در بازار بجای ژل رویال اصل فروخته می شود. همینطور خرید عسل از زنبوردارن معتبر انجام شود. متاسفانه دامنه تقلب در محصولات زنبور عسل در ایران گسترده است.

  معرفی 6 انواع عسل طبیعی | نکات و فواید آن برای سلامتی

توصیه نهایی:

در این مقاله درباره عسل برای درمان لوپوس توضیح داده شد .در صورتی که به عسل، گرده و سایر ترکیبات حساسیت‌ زا گیاهی آلرژی دارید، باید از مصرف ژل رویال به هر شکل خودداری کنید. زیرا ممکن است دچار واکنش‌های آلرژیک شوید. قبل از مصرف ژل رویال ابتدا با پزشک خود در مورد آن مشورت کنید و اگر قبلا ژل رویال مصرف نکرده‌اید، ابتدا با مقدار بسیار کمی مانند 0.1 گرم شروع کنید تا واکنش بدن خود را نسبت به آن بررسی کنید.همچنین درست مانند عسل، ژل رویال نیز بهتر است به شکل خام و تا حد ممکن تازه باشد. اما نگهداری از آن به این شکل دشوار است. گل افراز ژل رویال را بصورت تازه و در کمترین زمان ممکن برای شما به اغلب نقاط ایران ارسال می کند.

برای حفظ ماندگاری ژل رویال تازه، بهتر است آن را در فریزر نگهداری کنید و یا با عسل مخلوط کنید که در این صورت خواص و کیفیت آن تا 2 سال یا بیشتر حفظ می‌شود.

برخی سوالات متداول:

آیا عسل برای درمان لوپوس موثر است ؟

آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری بسیار زیاد و پرهزینه هستند. اما با این حال حتی اگر باعث علائم بیماری را نیز کاهش دهد، ژل رویال هنوز هم بهتر از قرص‌های شیمیایی است و عوارض جانبی آن‌ها را ندارد.

ژل رویال برای چه مواردی مفید است؟

دانشمندان عقیده دارند این ماده دارای خواص ضد توموری، ضد باکتری، ضد هیپرکلسترولمیک (antihypercholesterolemic)، ضد آلرژی ، ضد التهاب و تنظیم‌کننده سیستم ایمنی است. همچنین عفونت‌ها را از بین برده و عملکرد مغز را تقویت می‌کند. علاوه بر این به متعادل سازی هورمون‌ها کمک کرده و با آلرژی‌ها مبارزه می‌کند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *