تاثیر ژل رویال برای فشار خون و کلسترول

ژل رویال برای فشار خون

آیا ژل رویال برای کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون مفید است؟

آیا ژل رویال برای فشار خون مفید است ؟ ژل رویال یکی از بهترین مکمل‌های طبیعی موجود است که مطالعات زیادی بر روی آن انجام شده است. البته هنوز عوامل ناشناخته‌ای وجود دارند که به فعالیت بیولوژیکی این ماده کمک می‌کنند. وجود همه این ترکیبات بالقوه منجر به استفاده گسترده از این محصول زنبور عسل در محصولات پزشکی، تجاری، غذایی و لوازم آرایشی شده است.نتایج به دست آمده از تست‌های برون‌تنی (in vitro) و درون تنی (in vivo) بر روی حیوانات و همچنین مطالعات بالینی نشان می‌دهند که ژل رویال از چندین خواص درمانی مانند گشادی عروق و کاهش فشار خون، افزایش سرعت رشد، ضد عفونی‌کنندگی، ضد توموری، ضدمیکروبی، ضد پرکلسترولمیک (antihypercholesterolemic) و همچنین ضد‌التهابی برخوردار است.

در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی توانایی ژل رویال در کاهش کلسترول، تنظیم فشار خون و از بین بردن باکتری‌های مقاوم بپردازیم.

 

کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون

آیا ژل رویال برای فشار خون مفید است ؟ تحقیقی در سال 2017 توسط تیمی از محققان روسیه و تایوان بر روی تأثیر ژل رویال در بزرگسالان دارای هیپوکلسترولمی خفیف انجام شد که طی آن اثرات مفید ژل رویال در کاهش چربی خون مورد بررسی قرار گرفتند. این کار از طریق ارزیابی اندازه‌گیری‌های تن سنجی، مشخصات لیپید یا چربی‌ها و سطوح مختلف هورمون در شرکت‌کنندگان دارای کلسترول خفیف صورت گرفت.در این مطالعه برای چهل نفر مبتلا به هیپوکلسترولمی خفیف (180 تا 200 میلی‌گرم در دسی‌لیتر) روزانه به مدت سه ماه 9 کپسول 350 میلی‌گرمی ژل رویال و برای گروه تحت کنترل دیگر، دارونما تجویز شد. نتایج به دست آمده نشان داد که هیچ تغییر قابل توجهی در وزن بدن، کمر و چربی بدن وجود ندارد. اما سطح کلسترول کل (TC) و کلسترول بد (LDL) پس از تجویز ژل رویال به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

درباره ژل رویال چه میدانید ، اگر به دنبال اطلاعات میگردید میتوانید مقاله نوشته شده گل افراز با عنوان ژل رویال چیست را بخوانید.

  10 مزیت شگفت انگیز عسل برای سلامتی

ژل رویال و فشار خون

از این مطالعه می‌توان به این نتیجه رسید مصرف ژل رویال به مدت سه ماه توانسته است سطح TC و LDL را کاهش دهد و در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی (CVD) شود.

  • یک مطالعه یونانی در سال 2016 بر روی 36 خانم سالم یائسه انجام شد که به طور روزانه به مدت سه ماه 150 میلی‌گرم ژل رویال دریافت کرده بودند. نتایج این تحقیق نشان داد استفاده از ژل رویال می‌تواند منجر به افزایش قابل توجهی در کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) و سطح کلسترول کلی بدن شود.از این تحقیق می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف 150 میلی‌گرم ژل رویال به مدت سه ماه با بهبود چشمگیری در وضعیت چربی خون زنان یائسه همراه بوده است. همچنین مکمل ژل رویال می‌تواند یک روش جایگزین برای کنترل اختلالات چربی خون مرتبط با یائسگی باشد.
  • تحقیق منتشر شده در سال 2014 نشان می‌دهد که انحلال پذیری کلسترول در حضور پروتئین‌ جدید ژل رویال (MRJP1) در مقایسه با کازئین (casein) به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. همچنین دریافتند که سطح اسیدهای صفراوی کبد، کلسترول 7 آلفا-هیدروکسیلاز (CYP7A1) و پروتئین نیز به واسطه MRJP1 افزایش یافته‌اند.نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد که MRJP1 یک پروتئین هیپوکلسترولمی جدید در ژل رویال است که می‌تواند فعالیت هیپوکلسترولمی بیشتری نسبت به داروی بتاسیتواسترول (β-sitosterol) داشته باشد.
  • مطالعه‌ای در سال 1995 انجام شد که نشان داد، ژل رویال چربی کلی کبد و خون و همچنین سطح کلسترول در موش‌ها و خرگوش‌ها را به طور قابل توجهی کاهش داده است. به علاوه این ماده تشکیل آتروما (atheromas) در آئورت خرگوش‌هایی که دارای فشار خون بالا بودند را نیز به تأخیر انداخته است.تحلیل آزمایشات انسانی در مورد تأثیر ژل رویال بر کاهش چربی خون نیز نشان داده که این ماده منجر به کاهش قابل توجهی در میزان چربی کل و کلسترول خون و همچنین تنظیم HDL و LDL می‌شود که با توجه به کاهش لیپوپروتئین‌های بتا و آلفا (beta/alpha lipoproteins) تعیین می‌شود.نتایج نشان دادند که مصرف تقریبا 50 تا 100 میلی‌گرم ژل رویال در روز، سطح کلی کلسترول بیماران تحت معالجه را حدود 14 درصد و چربی کل آن‌ها را حدود 10 درصد کاهش داده است.
  • مطالعه دیگری در سال 1995 به منظور بررسی ژل رویال لیوفیلیزه شده (پودری) بر افزایش چربی خون و ترومبوز (ایجاد لخته در عروق) نشان داد که ژل رویال پودری می‌تواند سطح کلی کلسترول خون را کاهش دهد و همچنین موجب افزایش سطح HDL شود. علاوه بر این ژل رویال پودری می‌تواند تغییر شکل سلول‌های قرمز (RCD) را افزایش داده و سطح فیبرینوژن (fibrinogen) پلاسما را کاهش دهد. این مطالعه بر روی موش‌هایی انجام شده است که به مدت شش هفته به طور روزانه به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن با 700 میلی‌گرم ژل رویال لیوفیلیزه شده تغذیه می‌شدند.نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می‌دهند که ژل رویال لیوفیلیزه شده می‌تواند در پیشگیری و درمان چربی خون و همچنین بهبود وضعیت انعقادی خون به کار رود و ژل رویال و فشار خون رابطه مستقیم دارند.

اگر میخواهید با خواص ژل رویال بیشتر آشنا شوید،بدانیدکه خواص ژل رویال تنها به کاهش کلسترول ختم نمی شود، ۱۲ خواص ژل رویال برای سلامتی را مطالعه نمایید.

 

خواص ضد میکروبی ژل رویال

عسل، بره موم (propolis)، ژل رویال و زهر زنبور عسل از عملکرد ضد باکتریایی قدرتمندی برخوردار هستند. حتی سویه‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند استافیلوکوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus) مقاوم به متی سیلین (methicillin) و انتروکوک (Enterococcus) مقاوم به ونکومایسین (Vancomycine) نیز در مقابل خاصیت ضد باکتریایی ژل رویال شکست می‌خورند. البته منشا گیاهی این ماده نقش عمده‌ای در فعالیت ضد‌باکتریایی آن دارد. همچنین مشخص شده است بره موم قوی‌ترین عملکرد را در برابر باکتری‌ها دارد که احتمالا به دلیل میزان بالای فلاونوئیدها (flavonoids) در آن است.

ژل رویال ، فشار خون

1) ضد باکتری آئروموناس هیدروفیلا (Aeromonas hydrophila)

تحقیقی در سال 2015 در رابطه با فعالیت ضد باکتری ژل رویال و عسل کلزا (rape honey) بر روی باکتری آئروموناس هیدروفیلا انجام شده است که طی آن محققان از محلول‌های ژل رویال و عسل کلزا با غلظت 2، 5، 10، 20 و 30 درصد ژل رویال استفاده کرده و آنها را با سوسپانسیون باکتریایی آئروموناس هیدروفیلا آلوده کردند. غلظت‌های 10 ، 20 و 30 درصدی ژل رویال اثر مهارکنندگی کاملی در برابر این باکتری داشته‌اند. به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت که ژل رویال، عسل کلزا و مخلوط این دو می‌تواند به عنوان گزینه‌های درمانی جایگزینی علیه باکتری آئروموناس هیدروفیلا در نظر گرفته شوند.

برای مصرف عسل در کنار حسایست به ژل رویال قبل از مصرف عسل برای اولین بار و یا استعمال موضعی در ابتدا تست کنید که آیا حساسیت به عسل وجود دارد؟

  آنچه باید در مورد عسل گندم سیاه بدانید؟ + خواص و تحقیقات درباره عسل گندم سیاه

2) ضد باکتری استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)

مطالعه‌ای در سال 2016 به منظور بررسی اثر ژل رویال و عسل کلزا بر روی باکتری MRSA انجام گرفته است که نشان می‌دهد ترکیب ژل رویال و عسل کلزا عملکرد بهتری نسبت به عسل کلزا خالص در از بین بردن باکتری MRSA دارد. ژل رویال خالص به تنهایی یا در ترکیب با عسل کلزا (با نسبت 1 به 100) می‌تواند به عنوان داروهای جایگزین در برابر سویه‌های باکتری MRSA مقاوم به آنتی‌بیوتیک مورد استفاده قرار گیرد.

3) ضد باکتری اشریشیا کلی (Escheria coli)

مطالعه‌ای در سال 2009 به منظور بررسی اثرگذاری ترکیب نشاسته و ژل رویال بر روی دو باکتری استافیلوکوک اورئوس و اشریشیا کلی انجام شده است که نشان می‌دهد از مخلوط نشاسته و ژل رویال می‌توان برای درمان عفونت‌هایی که به داروهای معمولی مقاوم هستند، با هزینه کمتری استفاده کرد.

در مطلبی دیگر نحوه تولید ژل رویال را توضیح داده ایم برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

4) ضد باکتری استرپتوکوک پنومونیه (Streptococcus pneumoniae)

براساس مطالعه‌ای که در سال 2015 به منظور ارزیابی خواص شیمیایی ژل رویال تازه و لیوفیلیزه شده انجام شده است، اسید چرب اصلی موجود در هر دو نوع ژل رویال (اسید ۱۰-هیدروکسی-۲-دسنوئیک: 10H2DA) فعالیت ضد باکتریایی خوبی در برابر استرپتوکوک پنومونیه از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل ژل رویال می‌تواند به عنوان یک درمان جایگزین و یا مکمل برای عفونت‌های ناشی از این باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک استفاده شود.

5) ضد باکتری سودوموناس آئروژینوزا (Pseudomonas aeruginosa)

مطالعه‌ای در سال 2009 به منظور بررسی تأثیر ژل رویال و عسل بر روی باکتری سودوموناس آئروژینوزا انجام شده است که نشان می‌دهد عسل و ژل رویال را می‌توان به عنوان یک ترمیم‌کننده زخم مورد استفاده قرار داد. همچنین ترکیب هر یک از انواع عسل با ژل رویال از عملکرد ضد باکتریایی زیادی علیه باکتری سودوموناس آئروژینوزا که معمولا در زخم‌های سوختگی یافت می‌شود برخوردار است.

  3 مقایسه عسل و شکر

توصیه نهایی:

با وجود این‌که ژل رویال از فواید بسیاری برای سلامتی برخوردار است. اما با این حال خوردن آن همیشه بی‌خطر نیست. افرادی که به عسل، گرده و یا سایر ترکیبات حساسیت‌زا گیاهی آلرژی داشته باشند ممکن است با مصرف ژل رویال نیز دچار واکنش‌های آلرژیک شوند.

گل افراز برای تهیه ژل رویال و خرید عسل کوهی با بهترین کیفیت امکان لازم را فراهم نموده تا شما در هر کجای ایران پهناور هستید در کمترین زمان ممکن عسل و ژل رویال تقدیمتان گردد.

برخی سوالات متداول:

آیا ژل رویال برای فشار خون مفید است ؟

تحقیقی در سال 2017 توسط تیمی از محققان روسیه و تایوان بر روی تأثیر ژل رویال در بزرگسالان دارای هیپوکلسترولمی خفیف انجام شد که طی آن اثرات مفید ژل رویال در کاهش چربی خون مورد بررسی قرار گرفتند. این کار از طریق ارزیابی اندازه‌گیری‌های تن سنجی، مشخصات لیپید یا چربی‌ها و سطوح مختلف هورمون در شرکت‌کنندگان دارای کلسترول خفیف صورت گرفت.

خواص ضد میکروبی ژل رویال چیست ؟

عسل، بره موم (propolis)، ژل رویال و زهر زنبور عسل از عملکرد ضد باکتریایی قدرتمندی برخوردار هستند. حتی سویه‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند استافیلوکوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus) مقاوم به متی سیلین (methicillin) و انتروکوک (Enterococcus) مقاوم به ونکومایسین (Vancomycine) نیز در مقابل خاصیت ضد باکتریایی ژل رویال شکست می‌خورند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *