آنچه باید در مورد عسل گندم سیاه بدانید؟ + خواص و تحقیقات درباره عسل گندم سیاه

عسل گندم سیاه

معرفی عسل گندم سیاه

عسل گندم سیاه یک نوع عسل بسیار مغذی و منحصر به فرد است که توسط زنبور عسل از شهد گل‌های گندم سیاه جمع آوری و تولید می شود. گندم سیاه دارای گل‌های ریز بسیاری است و این یعنی زنبورهایی که عسل گندم سیاه تولید می کنند باید برای جمع آوری شهد روی گل‌های بسیاری سخت کار کنند. گندم سیاه اغلب به عنوان جایگزینی برای آرد استفاده می‌شود. اما برخلاف گندم معمولی یک گیاه علفی نیست و در واقع نوعی میوه شبیه به ریواس دارد.عسل گندم سیاه به اندازه عسل معمولی شیرین نیست. همچنین از خاصیت آنتی‌اکسیدان بالاتری برخوردار است. بنابراین می‌تواند گزینه بهتری نسبت به انواع شیرین‌تر عسل باشد. گندم سیاه سرشار از ویتامین است و یک ماده غذایی بسیار سالم محسوب می‌شود. بنابراین منطقی است که عسل تهیه شده از آن نیز دارای فواید بسیاری برای سلامتی باشد.

رنگ عسل گندم سیاه می‌تواند از بنفش تیره تا سیاه متفاوت باشد. اما معمولا، کهربایی رنگ مایل به قرمز است. رنگ گل‌های گندم سیاه اغلب تیره است که باعث می‌شود تا رنگ عسل نیز تیره شود.

 

عسل گندم سیاه چه فوایدی دارد؟

از فواید اصلی عسل گندم سیاه می‌توان به خاصیت بهبود دهندگی آن اشاره کرد. ترکیبات موجود در این نوع عسل از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند و از خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی برخوردار است. همچنین برای تسکین گلودرد و سرفه بسیار مناسب است. برخی از افراد حتی از عسل به عنوان بخشی از رژیم مراقبت پوستی خود نیز استفاده می‌کنند. همچنین مشخص شده است که عسل گندم سیاه می‌تواند به پایین آمدن سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

  نحوه تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی چگونه است؟

تحقیقات انجام شده در مور عسل گندم سیاه

مطالعات بسیاری انجام شده است که نشان می‌دهند عسل گندم سیاه دارای فواید بسیاری برای سلامتی از جمله موارد زیر است:

افزایش میزان آنتی‌اکسیدان‌ها: مطالعه‌ای در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد خوردن عسل گندم سیاه در مخلوط چای سیاه سطح آنتی‌اکسیدان‌های بدن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. مطالعه دیگری نیز نشان می‌دهد عسل گندم سیاه از جمله عسل‌های موجود در بازار می‌باشد که از میزان آنتی‌اکسیدان بسیار بالایی برخوردار است.

عسل گندم سیاه چه فوایدی دارد

بهبود زخم: استفاده موضعی از عسل بر روی زخم‌ها می‌تواند به بهبودی آن کمک کند. زیرا عسل در واقع رطوبت را از زخم‌ها بیرون می‌کشد و به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. همچنین از آن‌جا که دارای قند زیادی می‌باشد و پی اچ (PH) پایینی نیز دارد، می‌تواند از رشد باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها در زخم جلوگیری کند.سایر عسل ها همچون عسل گون از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار هستند، عسل گون معمولا در اوایل تابستان برداشت می شود.  عسل گون از جمله عسل هایی است که امکان برداشت با موم آن همچون عسل گشنیز و عسل قنقال فراهم هست. برای خرید عسل طبیعی با موم به فروشگاه اینترنتی عسل گل افراز مراجعه بفرمایید.

مراقبت از پوست: تحقیقات بیشتری در مورد اثبات فواید عسل برای مراقبت از پوست لازم است. اما به طور کلی، عسل می‌تواند به شما در محافظت از پوست و همچنین صاف و لطیف نگه داشتن آن کمک کند. به دنبال محصولات مراقبت پوستی باشید که حاوی عسل باشد و یا با مخلوط روغن نارگیل و عسل یک مرطوب‌کننده پوست خانگی برای خود بسازید. این کار را با مخلوط کن انجام دهید تا مواد خوب باهم ترکیب شده و بافتی خامه‌ای پیدا کنند.

جلوگیری از جهش‌ DNA: برخی از انواع عسل‌ها مانند عسل گندم سیاه دارای ترکیبات قدرتمندی هستند که به معکوس کردن جهش‌های DNA که باعث بروز بیماری و سرطان می‌شوند کمک می‌کنند.

کاهش کلسترول: عسل گندم سیاه با کمک به کاهش سطح کلسترول خون می‌تواند به سلامت قلب و حتی فشار خون بالا کمک کند.

تسکین سرفه: مطالعه‌ای در این زمینه به منظور بررسی عسل گندم سیاه به عنوان درمانی برای سرفه‌های شبانه در کودکان به دلیل عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی انجام شد، که نشان می‌دهد این نوع عسل از داروهای بدون نسخه ضد سرفه عملکرد مؤثرتری دارد. مصرف سایر عسل ها هم برای کاهش سرفه کودکان مناسبند.

اگر میخواهید درباره ژل رویال یا شاه انگبین که اغلب با نام “شیر زنبور” نیز خوانده می شود، اطلاعات داشته باشید به مقاله نگهداری ژل رویال مراجعه نمایید.

نحوه استفاده از عسل گندم سیاه

نحوه استفاده از عسل گندم سیاه به مشکلی که می‌خواهید آن را برطرف کنید بستگی دارد.برای درمان زخم‌ها می‌توانید عسل خام را مستقیما روی زخم بمالید و روی آن را با یک باند تمیز بپوشانید.اگر می‌خواهید از عسل گندم سیاه به عنوان یک مکمل غذایی سالم استفاده کنید، می‌توانید نوع خام یا نیمه خام آن را به اندازه یک قاشق غذاخوری به غذا یا نوشیدنی مورد علاقه خود اضافه کنید. عسل گندم سیاه همچنین یک شیرین‌کننده طبیعی عالی برای غذاها، نوشیدنی‌ها و یا دسر است. این عسل را می‌توانید در غلات صبحانه، پنکیک، وافل، اسموتی یا سایر خوردنی‌ها مخلوط کنید و از مزایای سرشار آن بهره‌مند شوید.برای تسکین گلودرد و بهبود سرماخوردگی می‌توانید عسل را به تنهایی قورت دهید یا آن را درون یک چای گیاهی گرم مخلوط کنید و بنوشید.

  15 ماسک عسل برای مو + طرز تهیه ماسک موی عسل

به منظور استفاده از عسل برای درمان کودک مبتلا به سرماخوردگی، متخصصان مقادیر زیر را توصیه می‌کنند:

  • کودکان 2 تا 5 سال: 2.5 میلی‌لیتر
  • کودکان 6 تا 11 سال: 5 میلی‌لیتر
  • کودکان 12 تا 18 سال: 10 میلی‌لیتر

توجه داشته باشید که هرگز نباید عسل گندم سیاه را مانند هر نوع عسل دیگری به نوزادان زیر 1 سال بدهید. زیرا عسل اغلب حاوی باکتری کلستریدیوم بوتولینوم (Clostridium botulinum) است که برای بزرگسالان بی‌خطر است اما سیستم ایمنی نوزادان قادر به مقابله با آن نیست و می‌تواند باعث بروز بوتولیسم نوزاد (Infant botulism) در آن‌ها شود. بوتولیسم نوزاد یک مشکل نادر و خطرناک است که در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند کشنده باشد. از علائم مسمومیت با سم بوتولیسم می‌توان به یبوست، بی‌حالی، سوء تغذیه، کاهش وزن، گریه‌های ضعیف و مکرر، تهوع، اسهال و استفراغ اشاره کرد.

افراد دیابتی همیشه نگران سلامت خود و کنترل قند خون هستند، و برای کاهش مصرف قند و شکر از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند، شهد آگاو یکی از شیرین کننده های مطرح است. به نظر شما عسل یا شهد آگاو (Agave) سالم‌تر است؟ اگر از نظر شاخص گلیسمی برسسی کنیم شهد آگاو برتر است اما عسل فروکتوز کمتری دارد و علاوه بر آن دارای خواش آنتی اکسیدانی نیز هست.همچنین مورد دیگری که بر سلامت افراد دیابتی تاثیر بسزایی دارد ژل رویال است که قند خون را کنترل و از التهاب در عروق قلبی و سکته قلبی جلوگیری می کند.

در این مقاله ۱۲ خواص ژل رویال برای سلامتی را بررسی می کنیم. بهبود عملکرد مغز، کاهش فشار خون و ترمیم زخم از جمله خواص ژل رویال هستند.

نکته مهم در باره نیش زنبور: نیش زنبور عسل با زنبورهای گوشتخوار و غارتگر متفاوت است. نیش زنبور عسل خاصیت اسیدی و سایر زنبورها خاصیت قلیایی دارد. زنبور زرد یک زنبور غارتگر و گوشتخوار است. در حالی که هر زنبور عسل فقط یکبار می تواند نیش بزند زنبور زرد به دفعات این کار را انجام می دهد.در مقابل گزش و نیش زنبور زرد چه باید کرد؟ اگر با فردی مواجه شدید که دچار شوک آنافیلاکسی شده است حتما او را به نزدیک ترین اورژانس برسانید.

  تهیه 10 ماسک عسل برای جوش صورت + درمان جوش صورت با عسل

توصیه نهایی:

عسل گندم سیاه یک عسل خاص و فوق‌العاده با خواصی قدرتمند است که در بسیاری از اهداف بهداشتی، سلامتی و زیبایی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین یک شیرین‌کننده خوشمزه نیز می‌باشد که می‌تواند به عنوان یک جایگزین سالم به جای قند و شکر استفاده شود. بهترین مکان برای تهیه عسل گندم سیاه مرغوب و باکیفیت، مزارع محلی، زنبورداران و یا بازار کشاورزان است. همچنین می‌توانید آن را به طور آنلاین از وب‌سایت‌های معتبر نیز خریداری کنید.

قبل از مصرف عسل مطمئن شوید که به عسل، گرده یا سایر ترکیبات حساسیت‌زای گیاهی آلرژی نداشته باشید. زیرا ممکن است به واکنش‌های آلرژیک دچار شوید که در موارد شدید می‌توانند خطرناک و حتی کشنده باشند. در صورتی که شک دارید به عسل حساسیت دارید یا نه، بهترین کار اجتناب از خوردن آن است. زیرا از بروز خطرات احتمالی آینده جلوگیری می‌کند.

برخی سوالات رایج:
عسل گندم سیاه چه فوایدی دارد؟
از فواید اصلی عسل گندم سیاه می‌توان به خاصیت بهبود دهندگی آن اشاره کرد. ترکیبات موجود در این نوع عسل از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند و از خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی برخوردار است.

نحوه استفاده از عسل گندم سیاه چگونه است؟
برای درمان زخم‌ها می‌توانید عسل خام را مستقیما روی زخم بمالید و روی آن را با یک باند تمیز بپوشانید.ب

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *