فواید عسل چیست؟ + 6 خواص عسل طبیعی برای درمان

فایده عسل

عسل چیست؟ فواید عسل طبیعی عسل مایعی شیرین و شربت مانند است که زنبورهای عسل از شهد گل‌ها تولید می‌کنند. زنبورهای عسل شهد گل ها را می مکند و به کندو می برند و درون حجره های شش ضلعی می ریزند. سپس در داخل کلونی زنبور عسل، زنبورهای جوانتر مجدد آن می مکند و رطوبت آن را کاهش داده، آنزیم به آن اضافه می کنند تا در نهایت عسل تولید شود. دوباره آن را درون حجره ها بر می گردانند و روی آن را پولک می کنند تا در تماس با هوا نباشد. خرید عسل کوهی از طریق فروشگاه عسل گل افراز.عسل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که براساس نوع شهد، روش برداشت از کلونی، خام و نیمه خام، یا پاستوریزه بودن با یکدیگر متفاوت هستند.

البته باید توجه داشته باشید که هر کدام از عسل‌های موجود در بازار کیفیت و غلظت خاصی دارند. علاوه بر این ساختار و نحوه تولید آن‌ها باعث شده تا شاهد فواید عسل در زمینه‌های مختلف باشیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مفهوم عسل و خواص درمانی عسل طبیعی با ما همراه باشید.

انواع متداول عسل عبارتند از:

  • عسل شبدر
  • آفتابگردان
  • عسل قنقال
  • عسل گشنیز
  • شوید
  • عسل چندگیاه
  • عسل کنار(سدر)
  • عسل اقاقیا
  • عسل زول(بوقناق)
  • عسل سیاهدانه
  • عسل رازیانه
  • عسل شاه بلوط
  • عسل مریم نخودی
  • عسل کرک
  • عسل آووکادو
  • عسل گندم سیاه
  • عسل زغال اخته
  • عسل مریم گلی
  • عسل اکالیپتوس
  • عسل شکوفه مرکبات (بهارنارنج)
  • عسل یونجه
  • عسل آویشن
  • عسل گون
  • عسل خارشتر
  • و تعدادی بیشتر…

ترکیبات عسل

عسل از ترکیب مواد زیادی تولید می‌شود و خواص عسل طبیعی نیز به دلیل وجود این مواد مفید و کاربردی است.در واقع هنگام تولید این محصول پرکاربرد، زنبور‌های عسل از بسیاری مواد معدنی، آب و سایر ترکیبات مفید استفاده می‌نمایند و همین امر باعث شده تا عسل طبیعی جایگاه ویژه‌ای در زندگی ما انسان‌ها پیدا کند. به طوری که از آن به عنوان یک ماده غذایی و دارویی استفاده می‌کنیم. البته بسیار از عسل‌ها به لحاظ نحوه تولید و ترکیبات موجود بیشتر جهت درمان بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارتی می‌توان گفت خواص عسل طبیعی بیشتر حول مسائل دارویی و درمانی می‌چرخد و در سال‌های اخیر نیز شاهد طیف گسترده‌ای از مزایای عسل طبیعی در کشور و سایر نقاط جهان هستیم.

ترکیبات اصلی و مهم عسل طبیعی به شرح زیر عبارت است از:

  • قند‌ها

به صورت عمده می‌توان عسل را ترکیبی از قند گلوکز و فروکتوز دانست. گلوکز به نوعی از قند موجود در خون گفته می‌شود که توسط سلول‌های بدن مصرف و به انرژی تبدیل می‌شود. همچنین فروکتوز به شیرین‌کننده طبیعی گفته می‌شود که به میزان زیاد در میوه‌ها و عسل‌ها موجود است. علاوه بر قند‌های گفته شده بیش از 20 نوع قند دیگر در عسل وجود دارد.به همین سبب قند طبیعی موجود در عسل به راحتی و با سرعت زیاد جذب بدن می‌شود و همین امر باعث شده تا استفاده صحیح و به میزان لازم از این ماده غذایی تا حد زیادی موجب کنترل قند خون در بدن شود و از بروز بسیار مشکلات و عارضه‌ها در سنین می‌انسالی و پیری جلوگیری نماید بنابراین در پاسخ به اینکه عسل چیست؟

باید بگوییم که عسل یکی از مواد غذایی مقوی و سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ترکیبات آلی است. که ضمن تأمین انرژی موردنیاز بدن، به عنوان یک داروی مؤثر و کارآمد جهت درمان انواع اختلال، ناهنجاری و بیماری در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • آب

یکی دیگر از مواد تشکیل‌دهنده عسل، آب است. اگر میزان آب موجود در عسل به اندازه مناسب یعنی میزان 18 درصد باشد، تخمیری در عسل صورت نمی‌گیرد.البته این مشکل در عسل‌های طبیعی به میزان بسیار کم رخ می‌دهد. چرا که تولید عسل در ذات زنبور‌های عسل وجود دارد و این موجودات بی‌نظیر همواره عسل‌هایی با کیفیت و سرشار از مواد آبی، معدنی و ترکیبات آلی تولید می‌کنند. شایان ذکر است که میزان آب موجود در این ماده غذایی باعث شده تا فواید عسل بیش از پیش نمایان شود و افراد جهت مصارف غذایی، دارویی و درمانی از آن استفاده کنند.

عسل چیست

  • اسید‌های آلی

یکی از ترکیباتی که به میزان بسیار پایین در عسل وجود دارد، اسید آلی است. از خاصیت عسل طبیعی می‌توان به وجود اسید‌های آلی موجود در آن اشاه کرد. مهم‌ترین اسید آلی موجود در عسل، گلوکونیک اسید است. اسیدی شدن عسل عامل اصلی ضد باکتریایی است و طعم عسل را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. اسید فرمیک، لاکتیک، مالئیک، تارتاریک و … ازجمله اسید‌های موجود در عسل هستند.نکته قابل توجه اینکه نوع اسید‌های آلی در عسل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و همین امر باعث شده خواص درمانی عسل طبیعی نیز طیف وسیعی از بیماری‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

البته باید بدانید که اسید‌های آلی موجب افزایش خواص عسل برای زنان شده‌اند و در بسیاری از موارد برای پاکسازی رحم، پوست، صورت و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • پروتئین‌

پروتئین‌ها از دیگر مواد مفید موجود در عسل هستند که دو منشأ دارند، یکی گیاهی و یکی نیز از طریق خود زنبور عسل. پروتئین‌های منشأ گیاهی به میزان بیشتری در عسل موجود هستند که از طریق گرده گل در عسل به وجود می‌آیند.همچنین به میزان بسیار ناچیزی اسید آمینه نیز در عسل وجود دارد. البته همین میزان ناچیز بر طعم عسل تأثیر قابل توجهی دارد. پرولین، متونین، لوسین، فنیل آلانین و … ازجمله اسید‌های آمینه موجود در عسل هستند.هنگام مصرف عسل به مقدار موردنیاز متوجه خواهید شد که انرژی در بدن شما افزایش یافته است و این امر حاکی از پروتئین‌های مؤثر و مفید موجود در عسل می‌باشد.

خاطر نشان می‌شود که در کنار همه مزایا و فواید عسل، این ماده غذایی و دارویی پرکاربردی مضراتی نیز دارد. بدین منظور آشنایی با مضرات عسل نیز تا حد زیادی می‌تواند آگاهی بخش ما در راستای استفاده صحیح از انواع عسل‌های موجود در بازار باشد.

خواص عسل برای زنان

  • آنزیم

از دیگر ترکیبات عسل، آنزیم‌ها هستند که هم منشأ گیاهی داشته و هم از بزاق زنبور تولید می‌شوند. دیاستاز و گلوکز اکسیداز از نمونه‌های آنزیم موجود در عسل هستند.آنزیم‌های موجود در عسل صرفاً برای از بین بردن انواع جوش، پاکسازی صورت، باز شدن منافذ پوست و رفع چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب می‌توان عسل را یکی از دارو‌های مؤثر برای مراقبت از پوست برشمرد. به گونه‌ای که بسیاری از پزشکان و متخصصین پوست استفاده از عسل و ماسک‌های تولید شده از آن را به بیماران مبتلا به مشکلات و ناهنجاری‌های پوستی توصیه می‌کنند.

اگر به دنبال درمان جوش با عسل و فواید عسل طبیعی برای جوش صورت هستید میتوانید با مطالعه درمان جوش صورت با عسل را حل آن را پیدا کنید.

  • ویتأمین‌ها و مواد معدنی

ویتأمین‌ها نیز ازجمله مواد تشکیل‌دهنده عسل هستند. البته میزان ویتأمین‌ها نیز بسیار کم بوده اما بر طعم عسل تأثیرگذار است. ویتأمین‌های محلول در آب موجود در عسل از گرده گل تولید شده‌اند که به صورت ذرات معلق درون عسل وجود دارند. مواد معدنی از جمله پتاسیم، فسفر و کلسیم نیز درون عسل موجود است.

اگر در مورد عسل خام اطلاعات بیشتری میخواهید برای مطالعه و دانش بیشتر درباره عسل خام میتوانید به مقاله عسل خام چیست مراجعه نمایید.

  • چربی

استرول‌ها و اسید‌های چرب نیز ازجمله چربی‌های موجود در عسل هستند.

  10 تا از مهم ترین خواص عسل برای زنان و نقش آن بر سلامتی

فواید عسل

اگرچه ویژگی‌های تغذیه‌ای هر عسل بسته به نوع آن متفاوت است، اما یک قاشق غذاخوری عسل (21 گرم) به طور معمول دارای 64 کالری و 17 گرم کربوهیدرات به علاوه کمی چربی، فیبر و پروتئین می‌باشد. عسل همچنین حاوی میزان کمی از برخی ریزمغذی‌ها‌ مانند پتاسیم‌، آهن و روی است.زنبوردرمانی یا آپی‌‌تراپی (Apitherapy) همان استفاده از محصولات و فراورده های زنبور عسل برای درمان بیماری ها با عوارض کمتر و یا تقریبا بدون عوارض است.حال باید ببینیم فواید عسل چیست و خواص درمانی عسل طبیعی کدامند؟

اگر درباره ماسک عسل برای صورت خود اطلاعاتی ندارید میتوانید به مقاله طرز تهیه 7 ماسک عسل برای صورت مراجعه نمایید.

خواص درمانی عسل طبیعی

1- تأمین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن

از خواص عسل خوب سرشار از چندین آنتی‌اکسیدان مهم مانند فنولیک اسید (phenolic acids) و فلاونوئیدها (flavonoids) است که می‌توانند فواید بسیاری برای بدن داشته باشند. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و در نتیجه موجب کاهش خطر آسیب سلول‌های اکسیداتیو (oxidative) می‌شوند. رادیکال های آزاد از عوامل التهاب، جهش سلولی و سرطان هستند.برخی تحقیقات نشان داده‌اند این ترکیبات نقش اساسی در سلامتی دارند و قادرند از بدن در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت محافظت کنند.

علاوه بر این، مطالعات دیگری در این زمینه انجام شده‌اند که نشان می‌دهند مصرف انواع خاصی از عسل مانند عسل گندم سیاه، عسل آویشن می‌تواند وضعیت آنتی اکسیدانی خون شما را افزایش دهند. این موضوع به نسبت کمتر در سایر عسل ها هم وجود دارد.بدین ترتیب این نوع از خواص عسل طبیعی برای مردان و زنان می‌تواند از بروز بسیاری بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای جلوگیری نماید. به طوری که با افزایش آنتی اکسیدان در بدن، فرد مقاوم بیشتری در برابر انواع بیماری واگیردار از خود نشان می‌دهد و به همین سبب آمار ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، نارسایی قلبی و سرطان‌های خوش خیم و بد خیم کاهش می‌یابد.

در این راستا نیز فروشگاه اینترنتی باتجربه گل افراز انواع مختلفی از عسل‌های طبیعی را فراهم نموده و با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

2- تقویت حافظه و بهبود یادگیری مطالب

از دیگر مزایای عسل طبیعی می‌توان به تأثیر آن در تقویت حافظه اشاره کرد. عسل، شیرین‌کننده ابدی فواید سلامتی متعددی دارد که یکی از آن‌ها تقویت حافظه و تمرکز است. عسل نه تنها قدرت مغز و حافظه را افزایش می‌دهد، بلکه شما را به طور کلی فرد سالم‌تری می‌سازد. مصرف عسل از استرس متابولیک جلوگیری می‌کند و به آرامش و تسکین مغز کمک می‌کند که در طولانی مدت به تقویت حافظه کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های طبیعی و خواص درمانی موجود در عسل به تقویت سیستم کولینرژیک مغز و گردش خون و عقب نشینی سلول‌هایی که باعث از دست دادن حافظه می‌شوند کمک می‌کند.

به عبارت دیگر زمانی که شما با آمادگی کامل، دقت کافی و بدون استرس در کلاس درس، جلسات آموزشی و امتحانات حاضر شوید، به نسبت حافظه دیداری و شنیداری شما بهبود می‌یابد و عملکرد مطلوب‌تری از خود نشان خواهید بود. با این توصیف اگر قصد تقویت حافظه و بهبود فرآیند یادگیری انواع مطالب و محتوا‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً این دسته از فواید عسل را مدنظر قرار دهید و از عسل‌های طبیعی موم دار و بدون موم استفاده نمایید.

3- بهبود سلامتی و عملکرد قلب

از فواید عسل طبیعی این است که استفاده از عسل به جای قند در رژیم غذایی از جنبه‌های مختلفی به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. زیرا مشخص شده است که عسل می‌تواند ریسک ابتلا به چندین بیماری قلبی را کاهش دهد. یک مطالعه 30 روزه بر روی 55 نفر انجام شد تا اثرات قند و شکر خوراکی و عسل مورد مقایسه قرار بگیرند. نتایج حاکی از آن بود که عسل قادر است به کاهش سطح کلی کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) خون کمک کند. همچنین می‌تواند سطح تری گلیسیرید (triglyceride) را تا 19 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داده است که مکمل عسل می‌تواند فشار خون سیستولیک (systolic) که یکی دیگر از عوامل اصلی در بیماری قلبی است را کاهش دهد.

زیان مصرف عسل

از دیگر مزایای عسل طبیعی برای قلب می‌توان به تقویت ماهیچه‌ها، عضلات و دریچه‌های قلب اشاره کرد. زیرا عسل از مواد معدنی، ترکیبات آلی و پروتئین‌های فراوانی برخوردار است و ضمن کاهش سطح کلسترول و‌تری گلیسیرید موجود در خون موجب بهبود عملکرد قلب می‌شود. تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده نشان داده که خواص عسل طبیعی برای مردان و زنان بیشتر به بهبود عملکرد و سلامت قلب در سنین می‌انسالی و پیری مربوط می‌شود. بنابراین نیم توان از ویژگی و خواص عسل طبیعی برای اعضای بدن چشم پوشی کرد و استفاده از آن به تمامی رده‌های سنی توصیه می‌گردد.

4- التیام زخم‌های سطحی و عمیق

در برخی از انواع طب سنتی مانند آیورودا (Ayurveda) برای ترمیم زخم، عسل را مستقیما روی پوست قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد که این ویژگی به دلیل خاصیت ضد‌باکتری عسل و توانایی آن در کاهش رشد میکروارگانیسم‌هایی باشد که می‌توانند باعث عفونت شوند. مطالعه‌ای در این زمینه انجام شده است که نشان می‌دهد، استفاده از عسل مانوکا (manuka) مستقیما بر روی زخم‌ پای دیابتی می‌تواند بیش از  پانسمان‌های معمول مؤثر واقع شود و باعث بهبودی 97 درصدی زخم‌ها شود. به همین ترتیب، براساس مطالعه دیگری که بر روی 30 نفر انجام شد، افزودن عسل به پانسمان زخم می‌تواند باعث بهبودی حدودا 43 درصدی زخم‌ پای دیابتی پس از سه ماه ‌شود.

همچنین تحقیقات دیگری وجود دارند که نشان می‌دهند عسل می‌تواند یک درمان مفید برای بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، درماتیت و تبخال نیز باشد. چنانچه عسل مانوکا در دسترس ندارید برای پانسمان زخم پای دیابتی می توانید از سایر عسل ها همچون عسل کنار و عسل گون استفاده کنید. توصیه های طب سنتی در این زمینه موثر هستند. بدین صورت که تا زمانی که زخم عفونت دارد از ترکیب عسل و نمک استفاده شود و با پایان یافتن عفونت زخم روغن زیتون جایگزین نمک گردد. این دستور به شما کمک می کند بر زخم دیابتی غلبه کنید و بهبودی حاصل شود.

اگر درباره ی عسل ها اطلاعات میخواهید ما درباره عسل مانوکا مطلبی را  نوشته ایم همه چیز درباره عسل مانوکا را بخوانید.

  نحوه تولید ژل رویال + 7 نکته و روش های برداشت و تولید ژل رویال

5- عسل از شکر بهتر است و قند خون را کاهش می‌دهد!

گرچه عسل سرشار از قند و کالری است، اما همچنان انتخاب بهتری نسبت به شکر می‌باشد. در حالی که شکر از نظر تغذیه‌ای ارزش بالایی ندارد، عسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مهمی از جمله فنولیک اسید و فلاونوئیدها است. علاوه بر این، طی مطالعه‌ای بر روی 48 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 مشخص شد که گرچه عسل سطح قند خون را افزایش می‌دهد، اما همچنان قند خون را تعدیل کرده و بهتر از قند و شکر است.همچنین مطالعات دیگر نشان می دهند که استفاده از عسل به جای قند و شکر می‌تواند به کاهش تری‌گلیسیرید و کلسترول بد خون کمک کرده و از سلامت قلب شما حمایت کند.

با این حال، گرچه ممکن است عسل گزینه بهتری نسبت به شکر باشد، اما برای جلوگیری از اثرات سوئی که می‌تواند بر سلامتی داشته باشد، باید به میزان متعادل مصرف شود و روزانه یک قاشق غذاخوری عسل برای افراد دیابتی کافیست و زیاده روی در مصرف عسل ممکن است مشکل ساز شود.

آیا میدانید عسل کم خونی را درمان میکند؟برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله درمان کم خونی با عسل را مطالعه نمایید.

فواید مصرف عسل

6- افزایش وزن و تناسب اندام

هر قاشق غذاخوری عسل دارای 64 کالری است. گرچه این مقدار شاید زیاد به نظر نرسد، اما مصرف چند وعده عسل در روز می‌تواند باعث تجمع کالری در بدن شده و با گذشت زمان منجر به افزایش وزن شود. به خصوص اگر سایر اصلاحات غذایی برای این کالری اضافه انجام نشود. همچنین قند بالایی که عسل دارد به سرعت هضم شده و می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. در نتیجه منجر به افزایش گرسنگی و افزایش وزن در طولانی مدت می‌شود. تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است که نشان می‌دهند مصرف بی ‌‌رویه قند با خطر افزایش وزن و چاقی مرتبط است.

تقویت سیستم ایمنی

از دیگر خواص عسل خوب تقویت سیستم ایمنی بدن است. عسل دارای خواص دارویی بی‌شماری است که به طور طبیعی به درمان گلودرد کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها و دارایی‌های ضد باکتری آن نیز به مبارزه با عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند. به گفته پزشکان و دانشمندان، عسل گندم سیاه دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه آن می‌تواند در درازمدت برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشد و به همین دلیل است که عسل به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده است.

خواص عسل طبیعی برای مردان

عسل قند بالایی دارد.

علی‌رغم فواید بسیاری که عسل برای سلامتی دارد، علیرغم تامین کالری با قندها برای بدن و تامین انرژی لازم روزانه، قند بالای آن در صورت زیاده روی در مصرف می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.در حقیقت، مطالعات نشان داده است که رژیم‌های غذایی با قند بالا می‌توانند با چاقی، التهاب، مقاومت به انسولین، مشکلات کبدی و بیماری‌های قلبی مرتبط باشند. همچنین مصرف بیش از حد قند می‌تواند ریسک ابتلا به افسردگی، زوال عقل و حتی انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد. بنابراین، بهترین راه برای بهره‌مندی از مزایای بالقوه عسل انتخاب یک مارک مرغوب و استفاده از آن به جای شیرین‌کننده‌های ناسالم مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا یا شکر است. البته همچنان تعادل را در مصرف عسل رعایت کنید تا خطر بروز عوارض جانبی احتمالی به حداقل برسد.

خطر مصرف عسل برای کودکان:

عسل می‌تواند حاوی باکتری کلستریدیوم بوتولینوم (Clostridiumbotulinum) باشد که برای کودکان زیر 1 سال خطرناک بوده و می‌تواند آن‌ها را به بوتولیسم نوزاد (infant botulism) مبتلا کند. به همین دلیل از دادن عسل طبیعی و حتی تقلبی به کودک زیر یک سال خود پرهیز کنید. بعد از یک سالگی، سیستم گوارش معمولا برای مقابله با سموم مضر و به حداقل رساندن خطر بیماری به اندازه کافی بالغ می‌شود. با این حال توصیه می شود تا سن دوسالگی کودک دلبندتان احتیاط کنید و به او عسل ندهید.

از این رو می‌توان گفت مضرات عسل برای کودکان زیر دو سال بیشنر از فواید عسل برای افراد نوجوان و جوان می‌باشد. بدین ترتیب والدین و سایر افرادی که به کودکان در ارتباط هستند، باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند و خوراندن عسل به هر میزان به کودکان زیر دو سال جداً خودداری کنند.

مزایا مصرف عسل

نحوه خرید عسل:

همه عسل‌ها باهم برابر نیستند. در حقیقت، افراد بسیاری برای کاهش هزینه‌های تولید و به حداکثر رساندن سود، با شیوه های مختلف تقلب از انواع شربت شکر و سایر قند های صنعتی مثل فروکتوز و گلوکز در عسل های تقلبی استفاده می‌کنند. اگرچه تهیه و خرید عسل طبیعی خام و نیمه خام با کیفیت، کمی پرهزینه است اما این تنها راهی است که می‌توانید بدون نگرانی از فواید ارزشمند عسل بهره‌مند شوید.برخلاف عسل‌های تقلبی موجود در فروشگاه ها و هایپر ها، انواع عسل طبیعی خام و نیمه خام تصفیه، پاستپریزه یا فرآوری نمی‌شوند که باعث می‌شود تا خواص طبیعی و تقویت‌کننده آن‌ها حفظ شوند.

علاوه بر این، با انتخاب یک عسل خام می‌توانید مطمئن باشید که عسل شما از شربت شکر یا مواد افزودنی دیگر که برای تقلب استفاده شده اند و از خواص بالقوه عسل می‌کاهند، برخوردار نیست.

اگر میخواهید از خاصیت عسل برای لاغری بدانید پیشنهاد میشود مقاله فواید عسل برای لاغری را مطالعه نمایید.

ترکیب عسل با نوشیدنی داغ:

اگر عسل را جایگزین سایر قندها کردید و از مخلوط کردن عسل با قهوه، چایی، شیر گرم، دمنوش و سایر نوشیدنی های گرم هراس دارید، باید مطلع شوید که ترکیب عسل با نوشیدنی ها هیچ اشکالی ندارد البته به شرطی که از شدت حرارت آنها کاسته شده باشد. به خاطر داشته باشید هنگام مصرف نوشیدنی های داغ مقداری تامل کنید تا نوشیدنی شما ولرم شود در حدی که دست شما را نسوزاند، دمایی کمتر از ۶۰ درجه سانتیگراد. سپس با خیال راحت عسل را به آن اضافه، و نوش جان کنید. به اینصورت آسیبی به عسل وارد نخواهد شد.

  معرفی 6 انواع عسل طبیعی | نکات و فواید آن برای سلامتی

مضرات عسل

توصیه نهایی:

عسل از فواید فوق‌العاده‌ای همچون بهبود سلامت قلب و ترمیم زخم‌ها برخوردار است و منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. با این حال، مصرف زیاد آن به دلیل داشتن مقدار زیادی قند و کالری ممکن است اثرات سوئی به همراه داشته باشد. جایگزین کردن سایر شیرین‌کننده‌ها با عسل می‌تواند تأثیر مطلوبی بر سلامتی داشته باشد. اما فراموش نکنید که تعادل را در مصرف آن رعایت کنید. اگر عسلی که انتخاب می‌کنید از نوع مرغوب و با کیفیت باشد، می‌توانید از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی لذت ببرید.

در این راستا فروشگاه اینترنتی گل افراز انواع عسل‌های طبیعی را با بالاترین کیفیت تهیه نموده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید متناسب با نیاز، سلیقه و شرایط اقتصادی با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین عسل‌ها را از این فروشگاه تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

برخی سوالات متداول:

فواید عسل چیست؟

یک قاشق غذاخوری عسل (21 گرم) به طور معمول دارای 64 کالری و 17 گرم کربوهیدرات به علاوه کمی چربی، فیبر و پروتئین می‌باشد. عسل همچنین حاوی میزان کمی از برخی ریزمغذی‌ها‌ مانند پتاسیم‌، آهن و روی است.

ترکیب عسل با نوشیدنی داغ چه اشکالی دارد؟

اگر عسل را جایگزین سایر قندها کردید و از مخلوط کردن عسل با قهوه، چایی، شیر گرم، دمنوش و سایر نوشیدنی های گرم هراس دارید، باید مطلع شوید که ترکیب عسل با نوشیدنی ها هیچ اشکالی ندارد البته به شرطی که از شدت حرارت آنها کاسته شده باشد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *