فواید عسل برای لاغری و تأثیر آن بر کاهش وزن + 5 ترکیب مؤثر

عسل برای لاغری

همان طور که می دانید فاکتور های بسیاری در لاغری و کاهش وزن مؤثر هستند، اما یک رژیم غذایی سالم و مقوی می تواند نقش مهمی در حفظ تناسب اندام داشته باشد. در این میان خواص و استفاده از عسل برای لاغری و عسل برای کاهش وزن موضوع با اهمیتی است که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته و از این رو شما می توانید از عسل این ماده خوشمزه و معجزه آسا به منظور لاغری و کاهش وزن خود کمک بگیرید. بنابراین اگر رژیم غذایی سالم دغدغه اصلی شماست یا به دنبال روش های مفیدی برای کاهش وزن و لاغری می گردید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به شما از تأثیر عسل بر لاغری بگوییم و بدانید ترکیب عسل با چه موادی باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟

 

فواید عسل برای لاغری

خواص عسل برای لاغری چیست؟

در خصوص خواص عسل برای لاغری و کاهش وزن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  عسل با تقویت دستگاه گوارش به فرایند گوارش کمک کرده و این امر باعث کاهش وزن اطراف دستگاه گوارش می شود.
  • یکی از دلایل اصلی افزایش وزن تمایل به پرخوری در طول روز است. از جمله فواید عسل برای لاغری و عسل برای کاهش وزن این است که با سرکوب اشتها مانع از پرخوری می شود.
  •  یکی از بهترین دستورالعمل ها در زمینه عسل و کاهش وزن این است که عسل را جایگزین شکر کنید و برای شیرین کردن انواع دسر، کیک و نوشیدنی ها از آن استفاده نمایید.
  •  عسل به عنوان یک ماده پروبیوتیک عمل کرده و باعث پاکسازی دستگاه گوارش می شود و به خارج شدن مواد زائد و سمی از بدن کمک می کند.
  •  خوردن یک قاشق چایخوری عسل قبل از خواب یکی دیگر از خواص عسل برای لاغری شکم و عسل برای کاهش وزن است. این کار کمک می کند تا بدن در ساعات اولیه خواب چربی بیشتری را بسوزاند.

مهم ترین فواید و خواص انواع عسل طبیعی را میتوانید در مقاله نوشته شده معرفی انواع عسل بخوانید و اطلاعات کافی برای خرید عسل داشته باشید.

 

خواص عسل برای لاغری شکم

  تهیه 10 ماسک عسل برای جوش صورت + درمان جوش صورت با عسل

آیا مصرف عسل باعث چاق شدن می شود؟

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا عسل چاق کننده است؟ یا خیر؟ پاسخ به این سؤال ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، به این دلیل که اگر در منابع مختلف جستجو کنید، از عسل هم به عنوان منبعی برای چاق شدن نام برده شده هم به عنوان ماده ای برای لاغری و کاهش وزن.شاید این جواب باعث تردید شما شود، زیرا باور کردن دو پاسخ در کنار هم کمی دشوار خواهد بود، اما بهتر بدانید که این امر شدنی است یعنی هم افرادی که اضافه وزن دارند و هم افرادی که لاغر هستند، می توانند از عسل استفاده کرده و لاغر یا چاق شوند.اگر قصد خرید عسل خوب برای لاغری را دارید میتوانید از عسل چند گیاه استفاده کنید و از مزایای آن برای لاغری بهرهمند شوید.

بنابراین هم می توان از عسل برای چاقی و هم برای لاغری استفاده نمود. دلیلی که باعث می شود افراد با خوردن عسل چاق شوند، در واقع میزان و نحوه مصرف عسل است. طبق تحقیقات صورت گرفته هر یک قاشق غذاخوری عسل 64 کالری دارد و هنگامی که شما هر روز بیشتر از این میزان کالری را دریافت کنید، به مرور زمان، وزنتان افزایش پیدا کرده و چاق خواهید شد، بنابراین آن دسته از افرادی که لاغر هستند و دلشان می خواهد چاق شوند، بهتر است برای وعده صبحانه عسل را انتخاب کنند.همچنین به افراد لاغر توصیه می شود، حداکثر عسلی که روزانه مصرف می کنید، 150 کالری باشد. این میزان با گذشت زمان به دلیل قند و کالری که به بدن اضافه می کند، باعث افزایش وزن می شود.

اما افرادی که می خواهند از عسل برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنند، باید هر روز فقط یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنند. بر این اساس می تواند نتیجه گرفت که میزان و طریقه استفاده از عسل است که باعث لاغری یا چاقی افراد می شود.

اگر میخواهید با خواص عسل برای بانوان آشنا شوید پیشنهاد میکنیم مهم ترین خواص عسل برای زنان و نقش آن بر سلامتی را مطالعه نمایید.

تاثیر عسل بر لاغری

 

انواع روش های استفاده از عسل برای کاهش وزن

شما می توانید از روش های مختلفی برای کاهش وزن و لاغری با عسل استفاده کنید که در ادامه چند نمونه از دستورالعمل های کاربردی را برایتان بازگو می کنیم:

  •  عسل و آب ولرم؛ ساده ترین نوشیدنی که شما می توانید از آن برای لاغری استفاده کنید، معجون عسل و آب ولرم است. برای این کار در یک لیوان آب ولرم یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا آن را میل کنید.
  •  عسل و آبلیمو؛ یک روش دیگر برای کاهش وزن استفاده از معجون عسل و آبلیمو است. برای این کار در یک لیوان آب ولرم میزان یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری آبلیمو مخلوط کرده و صبح ها به صورت ناشتا میل کنید.
  •  عسل و دارچین؛ برای لاغری و کاهش وزن معجون عسل و دارچین به همراه شیر کم چرب روش مؤثری است. برای این کار در یک لیوان شیر گرم یک قاشق چایخوری دارچین را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و آن را مصرف کنید.
  •  عسل و زنجبیل و چای سبز؛ چای سبز و زنجبیل علاوه بر خواص مفیدی که بر سلامتی دارند، به کاهش وزن هم کمک می کنند به خصوص اگر با عسل ترکیب شوند. برای این منظور شما می توانید نصف قاشق چایخوری زنجبیل را با یک قاشق چایخوری چای سبز ترکیب کرده و بعد از دم کردن، آن ها را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط و میل نمایید.

آیا کم خونی دارید و میخواهید با خوردن عسل آن را جبران کنید،پیشنهاد میکنیم مقاله درمان کم خونی با عسل را مطالعه نمایید تا از فواید و نحوه مصرف عسل برای کم خونی آگاهی پیدا کنید.

 

عسل و کاهش وزن

 

  نحوه تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی چگونه است؟
  •  عسل و سرکه سیب؛ سرکه سیب علاوه بر افزایش متابولیسم باعث کاهش قند خون هم می شود. معجون عسل و سرکه سیب یکی از روش های مؤثر در کاهش وزن و لاغری محسوب می شود. برای این کار در یک لیوان آب جوش دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و قبل از وعده های اصلی غذا مصرف کنید.
  •  عسل و ماست؛ ماست کم چرب به جز هضم بهتر غذا باعث کاهش وزن هم می شود. معجون عسل و ماست که از ترکیب یک کاسه ماست و دو قاشق غذاخوری عسل تهیه می شود، علاوه بر بهبود سیستم ایمنی در زمینه لاغری هم مؤثر است.

برای دانستن درباره ژل رویال میتوانید به مقاله نوشته شده گل افراز با عنوان ژل رویال چیست مراجعه نمایید.

  •  عسل و جعفری؛ یکی دیگر از معجون های بی نظیر برای کاهش وزن ترکیب جعفری و عسل است. برای تهیه این ترکیب دو قاشق جعفری را با یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به عنوان یک نوشیدنی در طول روز مصرف کنید.
  •  عسل و سیرخام؛ مصرف سیرخام همراه با یک قاشق چای خوری عسل قبل از صبحانه علاوه بر سم زدایی و بهبود هضم غذا به کاهش وزن هم کمک می کند. برای تهیه این معجون باید 12 حبه سیر خام را با یک لیوان عسل معادل 335 گرم مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه ای درب دار قرار دهید. بعد از یک هفته می توانید به صورت روزانه یک قاشق از این ترکیب را با معده خالی مصرف کنید.
  •  عسل و سیاهدانه؛ سیاهدانه علاوه بر تنظیم فشار خون و کاهش میزان قند خون، در صورتی که با عسل ترکیب شود می تواند در لاغری و کاهش وزن هم مؤثر باشد. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سیاهدانه را با چهار قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کرده و مصرف کنید.

برخی سوالات متداول:

خواص عسل برای لاغری چیست؟

  •  عسل با تقویت دستگاه گوارش به فرایند گوارش کمک کرده و این امر باعث کاهش وزن اطراف دستگاه گوارش می شود.
  • یکی از دلایل اصلی افزایش وزن تمایل به پرخوری در طول روز است. از جمله فواید عسل برای لاغری این است که با سرکوب اشتها مانع از پرخوری می شود.
  •  یکی از بهترین دستورالعمل ها در زمینه عسل و کاهش وزن این است که عسل را جایگزین شکر کنید و برای شیرین کردن انواع دسر، کیک و نوشیدنی ها از آن استفاده نمایید.

آیا مصرف عسل باعث چاق شدن می شود؟

از عسل هم به عنوان منبعی برای چاق شدن نام برده شده هم به عنوان ماده ای برای لاغری و کاهش وزن.شاید این جواب باعث تردید شما شود، زیرا باور کردن دو پاسخ در کنار هم کمی دشوار خواهد بود، اما بهتر بدانید که این امر شدنی است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *