مصرف سیاه دانه با عسل + خواص سیاه دانه و عسل برای سلامتی

سیاه دانه و عسل

اگر شما هم علاقمند به طب سنتی و خواص مواد غذایی هستید، حتماً نام دوسین را شنیده اید. برای افرادی که دوسین را نمی شناسند باید گفت که دوسین به ترکیب عسل و سیاه دانه نیمکوب گفته می شود، که خواص بسیار زیادی در درمان بیماری ها دارد. یکی از ترکیبات این ماده درمانی ارزشمند عسل است. خواص عسل برای هیچکس پوشیده نیست. از جمله مهمترین خواص آن می توان به بهبود انواع عفونت، کمک به درمان سرطان، بهبود تنبلی تخمدان در بانوان و…اشاره کرد. در خصوص عسل استفاده شده برای تهیه ترکیب سیاه دانه و عسل لازم به توضیح می باشد که منظور عسل طبیعی است، زیرا تنها عسل طبیعی دارای خواص درمانی در طب سنتی است، بنابراین اگر قصد بهره مند شدن از خواص درمانی عسل را دارید، حتماً توجه داشته باشید که تنها عسل طبیعی را خریداری کنید.

در خصوص ترکیب آن با سیاه دانه هم می توان گفت که در این ترکیب نقش کلیدی را سیاه دانه بر عهده دارد و عسل کار جذب و ارسال خواص سیاه دانه را ایفا می کند. برا کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیاه دانه و عسل و نیز آشنایی بیشتر با فواید سیاه دانه و عسل با ما همراه باشید.

خواص سیاه دانه و عسل

سیاه دانه:

سیاه دانه یا به بیانی دیگر تخمه سیاه گیاهی خودرو است، اما فواید زیاد آن سبب شده تا در برخی مناطق آن را کشت کنند. مدیترانه را می توان زادگاه اصلی این گیاه دانست، با این وجود از گذشته در مناطقی نظیر اصفهان، اراک و آذربایجان به صورت خودرو رشد می کرده است. در ترکیب سیاه دانه و عسل نقش اصلی بر عهده سیاه دانه می باشد به این معنا که بیشتر خواص سیاه دانه مدنظر است و از عسل بیشتر به عنوان یک ارسال کننده استفاده می شود. بنابراین می توان گفت آگاهی بیشتر در خصوص سیاه دانه و خواص آن سبب کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص سیاه دانه و عسل می شود.

از جمله مهمترین خواص سیاه دانه می توان به این موارد اشاره کرد: مؤثر برای بهبود التهاب صورت و درمان جوش، بهبود زخم های چرکی و عفونی، از دیگر خواص سیاه دانه می توان به تأثیر آن بر روی کاهش سر درد های میگرنی و سرگیجه اشاره کرد. کمک به رفع مشکلات چشمی نظیر چشم هایی که ضعیف هستند و چشم هایی که دائم اشک دارند، از دیگر خواص سیاه دانه است. سیاه دانه برای رفع مشکلات تنفسی و همچنین درمان بیماری های حلق، گوش و بینی نیز مفید و مؤثر بوده. پاکسازی سموم بدن و کاهش تب از دیگر فواید سیاه دانه است.

آیا درباره حساسیت به عسل چیزی میدانید ؟اگر به دنبال اطلاعات بیشتری میگردید میتوانید مقاله نوشته شده ما در باره ی حساسیت به عسل را مطالعه نمایید.

  عسل ارگانیک چیست ؟ خواص + تفاوت عسل ارگانیک با عسل طبیعی

خواص سیاه دانه و عسل:

تحقیقات زیادی در مورد خواص ضد سرطانی سیاه دانه انجام شده، در نتیجه آن می توان گفت که یکی از فواید سیاه دانه و عسل پیشگیری و نیز کمک به درمان سرطان است. یکی از تحقیقات انجام شده در مورد تأثیرات سیاه دانه بر روی پیشگیری از سرطان نشان دهنده این مطلب است که استفاده از سیاه دانه می تواند بدون هیچ عارضه جانبی به پیشگیری از رشد سرطان کمک کند. در ادامه این تحقیق مشخص شد که سیاه دانه می تواند در حدود ۲۵ درصد بر روی افزایش رشد مغز استخوان تأثیر داشته باشد، علاوه بر این تأثیر ۵۰ درصدی بر روی کاهش رشد تومور های سرطانی دارد. نقش اصلی سیاه دانه برای پیشگیری از سرطان به دلیل تحریک و تقویت سلول های ایمنی است.

در ترکیب سیاه دانه و عسل تمام این خواص در کنار خواص آنتی باکتریایی عسل قرار می گیرد، در نتیجه می توان گفت که مصرف سیاه دانه و عسل می تواند تأثیرات بیشتری بر روی درمان و جلوگیری از پیشرفت تومور های سرطانی در افراد مبتلا به این بیماری داشته باشد.

ژل رویال می‌تواند یک درمان طبیعی برای لوپوس (lupus) باشد؟ اگر اطلاعات کاملی میخواهید به مقاله نوشته شده ما درباره عسل برای درمان لوپوس مراجعه نمایید.

فواید سیاه دانه و عسل

 

بهبود زخم:

از دیگر فواید مصرف سیاه دانه و عسل می توان به تأثیر آن بر روی بهبود زخم هایی اشاره کرد که به دلیل آسیب های ناشی از سوختگی، تومور، جراحی و… به وجود می آید. امروزه برای درمان بیماری های مختلف، توجه بیشتری به درمان ها و دارو های گیاهی می شود . از این رو در خصوص تأثیرات مصرف سیاه دانه و عسل بر روی بهبود زخم ها نیز تحقیقات زیادی انجام شده است. نتایج حاصل از این تحقیقات نشان داده که عسل دارای ویتأمین ها و آنزیم های متعددی است که ترکیب آن ها با خواص سیاه دانه سبب می شود تا به نوعی خاصیت هم افزایی ایجاد شده و تأثیر بیشتری بر روی بهبود و ترمیم زخم ها داشته باشد.

اگر میخواهید از فواید شیر و عسل با خبر باشید میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره خواص شیر با عسل برای سلامتی مراجعه نمایید.

برای بهره مندی از تأثیرات این ترکیب بر روی بهبود زخم ها کافیست که روغن سیاه دانه و عسل طبیعی را به میزان برابر با هم ترکیب کرده و ترکیب حاصل را بر روی زخم مورد نظر قرار دهید. لازم به یادآوری است که عسل طبیعی خود به تنهایی هم دارای ترکیبات مؤثری است که سبب می شود تا استفاده موضعی آن بر روی محل زخم سبب بهبود زخم ها شود.

موم چیست و چه ترکیبی دارد؟ شاید تا به حال اسم آن را شنیده باشید، بله بره موم توسط زنبور عسل تولید می شود. برای اطلاعات بیشتر به بره موم چیست مراجعه نمایید.

  خواص گردو با عسل + خاصیت معجون عسل و گردو به صورت ناشتا

درمان بیماری های تنفسی:

درمان بیماری های تنفسی یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل است. در سال های اخیر عوامل زیادی نظیر آلودگی هوا، رژیم غذایی نامناسب و… سبب شده تا افراد زیادی به بیماری های تنفسی و آلرژیک مبتلا باشند. در چنین شرایطی استفاده از سیاه دانه می تواند تأثیرات زیادی بر روی پیشگیری از بروز اختلالات تنفسی داشته باشد. در خصوص ترکیب سیاه دانه و عسل و همچنین تأثیرات آن بر روی سلامت ریه می توان گفت که سیاه دانه دارای خواص آنتی اکسیدانی هست، از طرفی دیگر عسل هم حاوی آنزیم هایی مفیدی هست که می توان از آن ها به عنوان آنزیم مؤثر برای درمان بیماری های تنفسی و آلرژیک یاد کرد.

پیشنهاد میشود برای مطالعه روش استفاده از عسل برای چشم به مقاله خواص عسل برای چشم مراجعه نمایید.

ترکیب این دو ماده با ارزش از نظر خواص درمانی با یکدیگر سبب می شود تا مصرف منظم آن تأثیرات زیادی بر روی درمان بیماری های تنفسی و آلرژیک داشته باشد. بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که در بین انواع عسل طبیعی، عسل آویشن طبیعی تأثیرات بیشتری بر روی درمان سرفه و عفونت ریه دارد.برای خرید عسل آویشن به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 

پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی:

تحقیقات انجام شده در مورد سیاه دانه و عسل و نیز تأثیرات آن ها برای درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی نشان دهنده این موضوع است که مصرف ترکیب عسل و سیاه دانه سبب می شود تا سطح لیپید های موجود در بدن کاهش پیدا کند . لیپید به چربی های موجود در بدن گفته می شود. از طرفی دیگر این ترکیب می تواند بر روی کاهش سطح کلسترول بدن نیز مؤثر باشد. در نتیجه این خواص ترکیب عسل و سیاه دانه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. از طرفی دیگر این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی هم هست که علاوه بر بیماری های قلبی بر روی بیماری های مزمن دیگر نظیر دیابت، چاقی و. . نیز مفید و مؤثر است.

برای خرید عسل سیاه دانه از سایت گل افراز میتوانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید و با خیال راحت و آسوده از اصل بودن عسل خرید خود را ثبت نمایید.

 

مصرف سیاه دانه با عسل

  خرید عسل در تهران | لیست مراکز خرید و فروش عسل طبیعی در تهران

در پایان :

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد سیاه دانه با عسل پرداختیم. دانستید که سیاه دانه و عسل هر کدام خواص و فواید درمانی خاص خود را دارند که ترکیب این دو ماده غذایی با یکدیگر سبب شده تا به نوعی خاصیت هم افزایی ایجاد شده و خواص درمانی این ترکیب افزایش پیدا کند. از دیگر فواید مصرف سیاه دانه با عسل می توان به تأثیر آن بر روی کاهش و درمان عفونت ها اشاره کرد. کاهش دهنده التهاب بوده و با بهبود مشکلات تخمدان در بانوان به نوعی یک ترکیب قاعده آور محسوب می شود. سیاه دانه و عسل برای مردان نیز خواص درمانی زیادی دارد. مصرف این ترکیب ناشتا سبب می شود تا تعداد اسپرم های بدن آقایان افزایش پیدا کرده و در نتیجه به باروری بیشتر کمک می کند.

برخی سوالات متداول:

خواص سیاه دانه و عسل در بیماری های سرطانی چیست؟

در ترکیب سیاه دانه و عسل تمام این خواص در کنار خواص آنتی باکتریایی عسل قرار می گیرد، در نتیجه می توان گفت که مصرف سیاه دانه و عسل می تواند تأثیرات بیشتری بر روی درمان و جلوگیری از پیشرفت تومور های سرطانی در افراد مبتلا به این بیماری داشته باشد.

خواص سیاه دانه و عسل  چیست؟

پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی – درمان بیماری های تنفسی – بهبود زخم و….

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *