درمان عفونت لثه با عسل + 6 روش خانگی مصرف عسل برای عفونت لثه

درمان عفونت لثه با عسل

عفونت لثه یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به دهان و دندان است که با التهاب و تورم لثه همراه بوده و در صورتی که درمان نشود، می تواند بر روی استخوان هایی که دندان های شما را احاطه کرده اند و از آن ها محافظت می کند، اثر بگذارد و باعث مشکلات متعددی بشود. به جز داروهای شیمیایی گران قیمت، یکی از روش های مؤثر در این زمینه درمان عفونت لثه با عسل است که می تواند به تسکین درد و بهبود عفونت لثه در افراد کمک کند. عسل طبیعی خواص بسیاری دارد که یکی از آن ها خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی این ماده است. اگر شما هم دچار عفونت لثه هستید یا به دنبال یک روش مؤثر برای درمان این عارضه می گردید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه با استفاده از عسل می توانید عفونت لثه خود را بهبود ببخشید؟

عسل برای عفونت لثه

چرا برای درمان عفونت لثه از عسل استفاده می شود؟

مطالعات نشان می دهد که عسل می تواند برای بهبود و درمان عفونت لثه یک روش مؤثر و مناسب باشد. عسل خالص و طبیعی یک داروی خانگی جایگزین به منظور تسکین و کاهش عفونت لثه است. عفونت لثه که باعث بوی بد دهان، ایجاد قرمزی و تورم بافت لثه، گلودرد، خونریزی هنگام مسواک زدن و ایجاد درد می شود که درد ناشی از آن می تواند خفیف، شدید یا پیشرفته باشد.علت اصلی اینکه عسل خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد، تولید پراکسید هیدوژن است که تنها به از بین رفتن باکتری های موجود در دهان کمک می کند، بلکه در مواردی باعث کاهش اسید تولید شده نیز می شود که این امر به نوبه خود از تولید پلاک های سرسخت دندان که باعث کرم خوردگی و پوسیدگی دندان ها می شود، جلوگیری می کند.برای خرید عسل چهل گیاه به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

علاوه بر این عسل به دلیل داشتن خواص درمانی می تواند در بهبود و درمان بیماری های مرتبط با دهان و دندان بسیار مؤثر باشد، بنابراین می توان به این نتیجه رسید که یکی از راهکارهای ارزان قیمت و کم هزینه در زمینه درمان عفونت لثه استفاده از عسل است.عسل باکیفیت و مرغوب از رشد بیش از حد باکتری های موجود در دهان جلوگیری می کند. به این صورت که عملکرد این شهد شیرین مانند آنتی باکتریال های دارویی بوده و در مقایسه با کلرهگزین و دهانشویه ها، اثر مشابهی داشته و به کاهش تشکیل پلاک های دندانی کمک می کند.

عسل همواره یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های مفید و در عین حال یک داروی شفابخش جهت بسیاری از بیماری‌ها است. برای معرفی انواع عسل میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره ی معرفی انواع عسل مراجعه نمایید.

  خرید عسل در مشهد | مراکز فروش عسل طبیعی و ارگانیک در مشهد

عسل در عفونت لثه

روش های مختلف استفاده از عسل برای درمان عفونت لثه :

روش های مختلفی در خصوص درمان عفونت لثه با عسل وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را برایتان بازگو می کنیم:

  •  ترکیب عسل با سرکه سیب می تواند باعث تسکین درد دندان ها و همچنین تقویت لثه ها شود. شما می توانید هر روز صبح و شب این مخلوط را غرغره کرده و لثه هایتان را با آن ماساژ دهید.
  •  ترکیب عسل طبیعی با سرکه انگور نیز باعث تقویت لثه ها می شود، در صورتی که آن را بر روی لثه هایتان بمالید و آن ها را با این مخلوط ماساژ دهید. بهتر است این عمل را چند بار در روز تکرار کنید تا چرک ها را از بین ببرد و به ترمیم لثه شما کمک کند.
  •  یکی دیگر از روش های استفاده از عسل برای عفونت لثه این است که موم عسل را مثل آدامس بجویید و بعد از مدتی موم را دور بریزید.
  •  برای از بین بردن بوی بد دهان هم می توانید از موم عسل استفاده نمایید، به این صورت که موم عسل را بجوید یا مقداری عسل را در آب حل کرده، صبح و شب غرغره کنید.
  •  برای تقویت لثه و از بین بردن جر م های موجود بر روی دندان ها می توانید مقداری عسل طبیعی را با مقداری سرکه سیب و یک قاشق آرد عدس ترکیب کنید و سپس با مخلوط به دست آمده دندان هایتان را مسواک بزنید. اگر میخواهید علاوه بر خاصیت عسل با خاصیت ترکیب سیر و عسل آشنا شوید میتوانید مقاله خواص سیر و عسل را مطالعه نمایید.
  •  از دیگر روش های درمان خانگی عفونت لثه با عسل این است که لیمو و عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس آن را به لثه هایتان بمالید.
  •  مصرف عسل طبیعی با شیر، آب و زرده تخم مرغ یک غذای مناسب و مقوی برای افرادی است که جراحی فک یا دهان و دندان انجام داده اند تا هرچه سریع تر زخم هایتان بهبود بیابد.
  •  نوشیدن چای ولرم با عسل طبیعی نیز باعث محکم شدن دندان ها می شود و به دلیل اینکه در در این ماده ارزشمند فلورین وجود دارد، از فساد دندان ها جلوگیری می کند.
  • از جمله روش های دیگر درمان عفونت لثه با عسل این است که شما هر روز 2 قاشق چایخوری عسل را با آب مخلوط کرده و دهان خود را با آن بشویید و برای اثربخشی بیشتر این کار را بهتر است چند روز مرتب انجام دهید.

درمان کم خونی با عسل یک راهکار بسیار مؤثر و مفیدِ خانگی است که شاید شما را از مصرف انواع گوناگون دارو‌های شیمیایی و پر از عوارض نجات بدهد.اگر بدنبال اطلاعات میگردید به مقاله فواید عسل برای کم خونی مراجعه نمایید.

درمان خانگی عفونت لثه با عسل

از کدام نوع عسل می توان برای درمان عفونت لثه استفاده نمود؟

در صورتی که می خواهید از عسل برای عفونت لثه و بهبود آن استفاده نمایید، بهتر است به دنبال خرید عسل خام و طبیعی باشید که تمام خواص آن حفظ شده باشد؛ چراکه عسل هایی که در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها به فروش می رسد، معمولاً در دماهای بالا فرآوری، تصویه و پاستوریزه شده اند و به همین دلیل بخشی از خواص و ویژگی های مفید خود را از دست داده اند و از این رو کاربرد درمانی مناسبی ندارند.بهترین عسل به منظور درمان عفونت لثه، عسلی است که اولاً خالص و طبیعی باشد، ثانیاً عسلی باشد که در آن زنبور به صورت کامل از شهد گیاهان گلدار تغذیه کرده باشد و به هیچ عنوان تحت حرارت دمایی قرار نگرفته باشد. برای مشاهده و خرید عسل کنار میتوانید به خرید عسل کنار مراجعه نمایید.

اما در بین انواع عسل ها، معمولاً توصیه می شود از عسل آویشن برای درمان عفونت لثه استفاده شود؛ چراکه این عسل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی، یک ماده مؤثر و مناسب برای از بین بردن انواع عفونت ها به خصوص عفونت های دهانی و مجاری تنفسی محسوب می شود.

عسل یک خوراکی شیرین و خوشمزه است که همه افراد با آن آشنایی کامل دارند،اگر به دنبال خرید عسل در اصفهان هستید میتوانید به مقاله نوشته شده ما در این باره مراجعه نمایید و از مراکز خرید عسل اصفهان آگاهی پیدا کنید.

درمان عفونت لثه با عسل

  خرید عسل در تهران | لیست مراکز خرید و فروش عسل طبیعی در تهران

ویژگی های فوق العاده عسل برای لثه

در زمینه درمانی، عسل طبیعی و خالص از ویژگی های زیادی برخوردار است؛ از کاهش تورم گرفته تا مبارزه با عفونت. در این راستا ویژگی هایی که استفاده از عسل برای درمان و بهبود عفونت لثه با خود به همراه می آورد شامل موارد زیر است:

1. عسل ضد التهاب لثه است به صورتی که دارای قدرت کاهش دهنده درد و تورم بوده و التهاب لثه ناشی از عفونت را کم می کند.
2. عسل ضد باکتری است و با تمیز کردن لثه و دهان از وجود باکتری های اضافی، مانع از شکستن پلاک دندان ها می شود.
3. عسل ضد ویروس است، به این صورت که با عفونت ها مبارزه کرده و بیماری های لثه را بهبود می بخشد.
4. عسل یک آنتی اکسیدان قوی است و استفاده از آن باعث رفع بوی بد دهان می شود.

با توجه به ویژگی های فوق ا لعاده ای که عسل بر روی لثه ها، دندان ها و دهان دارد، اگر به دنبال خرید عسل طبیعی و خالص هستید، می توانید به فروشگاه اینترنتی گل افراز مراجعه نمایید و با انتخاب عسل مورد نظر خود، آن را به صورت اینترنتی و آنلاین سفارش دهید.

 

برخی سوالات رایج:

از کدام نوع عسل می توان برای درمان عفونت لثه با عسل استفاده نمود؟

در صورتی که می خواهید از عسل برای عفونت لثه و بهبود آن استفاده نمایید، بهتر است به دنبال خرید عسل خام و طبیعی باشید که تمام خواص آن حفظ شده باشد.

چرا برای درمان عفونت لثه از عسل استفاده می شود؟

علت اصلی اینکه عسل خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد، تولید پراکسید هیدوژن است که تنها به از بین رفتن باکتری های موجود در دهان کمک می کند، بلکه در مواردی باعث کاهش اسید تولید شده نیز می شود که این امر به نوبه خود از تولید پلاک های سرسخت دندان که باعث کرم خوردگی و پوسیدگی دندان ها می شود، جلوگیری می کند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *