عسل آویشن چیست ؟ 10 تا از مهمترین خواص عسل آویشن برای سلامتی

خواص عسل آویشن

درباره خواص عسل آویشن چه میدانید؟ عسل را می توان محبوب ترین ماده غذایی در بین گروه های سنی مختلف دانست.طعم شیرین این ماده یکی از عوامل موثر بر روی محبوبیت آن است، اما بهتر است بدانید که عسل دارای خواص درمانی زیادی نیز می باشد که سبب شده برخی از افراد برای رفع مشکلات سلامت خود از آن استفاده کنند. عسل دارای انواع مختلفی می باشد، عاملی که سبب تفاوت بین انواع عسل شده، شهد جمع آوری شده توسط زنبور عسل است. پوشش گیاهی در نقاط مختلف متفاوت بودن در نتیجه زنبورهای هر منطقه شهدهای متفاوتی را جمع آوری می کنند. شهد جمع آوری شده از یک گیاه خاص به نام همان گیاه شناخته شده و بیشتر خواص درمانی آن گیاه را نیز خواهد داشت. به عنوان مثال عسل آویشن یکی از انواع عسل بوده که از شهد آویشن تهیه می شود.

گیاه آویشن خود دارای انواع مختلفی می باشد، ولی عسل آویشن بیشتر از آویشن معمولی تهیه می شود . تا این قسمت به طور مختصر به این سوال که عسل آویشن چیست؟ پاسخ داده شد. در ادامه قصد داریم تا به توضیح بیشتر در مورد فواید عسل آویشن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

عسل آویشن چیست

خواص عسل آویشن:

با توجه به اینکه عسل آویشن از گیاه آویشن تهیه شده، در نتیجه خواص و فواید آن بسیار مشابه به گیاه آویشن است. همه انواع عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدان هستند، اما عسل آویشن به نسبت دیگر انواع عسل از آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. تاثیر مثبت آنتی اکسیدان بر روی خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد بوده، به این منظور که اثر مخرب سلول هایی که به دلیل عواملی نظیر نور خورشید، مصرف مواد مخدر و… آسیب می بینند را خنثی می کند. بسیاری از افراد از این نوع سلول ها تحت عنوان سلول های ناپایدار یاد کرده و معتقد هستند که سلول های ناپایدار زمینه ای برای ابتلا به بیماری های مختلف نظیر بیماری های قلبی، سرطان، آب مروارید و… هستند. علاوه بر مورد گفته شده آویشن خود دارای خواص درمانی زیادی برای بهبود سرفه و سرما خوردگی است که این فواید در عسل آویشن نیز وجود دارد.

نوعی دیگر از عسل که طرفداران زیادی دارد عسل آویشن است ،برای خرید عسل آویشن اصل از صفحه مربوطه دیدین نمایید.

  خرید عسل در تهران | لیست مراکز خرید و فروش عسل طبیعی در تهران

عسل آویشن حاوی ترکیباتی تحت تحت عنوان تیمولی است. این مواد دارای خواص ضد باکتریایی هستند، در نتیجه مصرف آنها سبب از بین رفتن عفونت و باکتری و در نتیجه بهبود سرفه و عطسه می شود.از دیگر خواص عسل آویشن، می توان به تاثیر مثبت آن بر روی تسکین دردهای بانوان در دوران قاعدگی اشاره کرد. کافئیک اسید موجود در عسل آویشن نقش بسیار مهمی در تسکین دردهای قاعدگی دارد. به منظور بهره مندی از فواید عسل آویشن برای کاهش درد قاعدگی می توانید یک تکه زنجبیل تازه را درون آب انداخته و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید. پس از ۱۰ دقیقه شعله گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا سرد شود. پس از اینکه کمی سرد شد مقداری عسل آویشن و آبلیمو به آن اضافه کرده، محلول تهیه شده را میتوانید در طول مدت عادت ماهیانه خود مصرف کنید و تاثیرات آن را بر روی کاهش درد ناشی از قاعدگی مشاهده کنید.

آیا درباره بره موم و بهترین زمان استفاده از آن اطلاعات دارید ،اگر به دنبال اطلاعات میگردید میتوانید مقاله  آموزش طریقه مصرف بره موم  را مطالعه نمایید.

فواید عسل آویشن

بهبود عملکرد و بیماری های دستگاه گوارش هم از جمله دیگر خواص عسل آویشن برای معده است. گنجاندن عسل آویشن در برنامه غذایی روزانه سبب می شود تا دستگاه گوارش شما تقویت شده و هضم بهتری داشته باشید. جالب است بدانید که مصرف منظم عسل آویشن سبب جهاز هاضمه می شود. به منظور بهره مندی از فواید عسل آویشن می توانید آن را به همراه سایر غذاهای مصرفی خود استفاده کنید، اینکار سبب کاهش اسیدهای اضافه غذا می شود.فواید عسل آویشن برای معده تنها به بهبود گوارش ختم نمی شود . از جمله فواید عسل آویشن برای معده می توان به نقش آن بر روی درمان بیماری های معده نظیر زخم معده، ورم معده و… اشاره کرد. تاثیرات درمانی عسل آویشن بر روی معده به دلیل سرشار بودن آن از آهن و منگنز می باشد. با بازگرداندن شیره معده به حالت طبیعی از بیماری های معده جلوگیری می کند.

اگر از فواید عسل برای دیابت آگاهی ندارید و حتی برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میشود مطلب ما در خصوص عسل برای افراد دیابتی  را بخوانید.

وجود کارواکرول در عسل آویشن سبب شده تا این نوع عسل دارای خواص درمانی برای تقویت اعصاب و نیز درمان افسردگی باشد. مصرف عسل آویشن به دلیل افزایش فعالیت نورون ها سبب می شود تا شخص احساس خوبی داشته باشد. در نتیجه می توان گفت که عسل آویشن سیستم عصبی را تقویت می کند. خواص آنتی اکسیدانی عسل سبب شده تا بهبود عفونت لثه نیز از جمله خواص عسل آویشن محسوب شود . به طور کلی استفاده از عسل آویشن نقش موثری بر روی کاهش عفونت بدن دارد.

خواص عسل آویشن برای معده

  خرید عسل در مشهد | مراکز فروش عسل طبیعی و ارگانیک در مشهد

در نتیجه:

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر برای پاسخ به این سوال که عسل آویشن چیست؟ پرداختیم. علاوه بر این اطلاعات بیشتری در خصوص خواص عسل آویشن برای سلامتی نیز کسب کردید. در خصوص عسل آویشن و خلوص آن لازم به توضیح است که بیشتر عسل ها چند گله هستند. چند گله بودن عسل به این معنا می باشد که برای تهیه آن از چند نوع گیاه استفاده شده است. در مقابل عسل یک گله هم وجود دارد، عسلی که از یک نوع گیاه خاص تولید می شود. در خصوص عسل یک گله بهتر است بدانید که تماما از شهد یک نوع گل نیست، ممکن است از گرده چند گیاه مختلف تهیه شده باشد، با این وجود گرده یک گل غالب تر است و به عنوان عسل همان گیاه شناخته می شود . بنابراین می توان عسل طبیعی آویشن با خلوص بالا پیدا کرد.

برخی سوالات متداول:

درباره خواص عسل آویشن چه میدانید؟

همه انواع عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدان هستند، اما عسل آویشن به نسبت دیگر انواع عسل از آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. تاثیر مثبت آنتی اکسیدان بر روی خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد بوده، به این منظور که اثر مخرب سلول هایی که به دلیل عواملی نظیر نور خورشید، مصرف مواد مخدر و… آسیب می بینند را خنثی می کند.

فواید عسل آویشن چیست؟

فواید عسل آویشن برای معده تنها به بهبود گوارش ختم نمی شود . از جمله فواید عسل آویشن برای معده می توان به نقش آن بر روی درمان بیماری های معده نظیر زخم معده، ورم معده و… اشاره کرد. تاثیرات درمانی عسل آویشن بر روی معده به دلیل سرشار بودن آن از آهن و منگنز می باشد. با بازگرداندن شیره معده به حالت طبیعی از بیماری های معده جلوگیری می کند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *