آموزش طریقه مصرف بره موم + بهترین زمان استفاده از آن

طریقه مصرف بره موم

بیشتر افراد زنبور عسل را تنها به واسطه تولید عسل می شناسند، در این خصوص بهتر است بدانید عسل تنها یکی از تولیدات زنبور ها محسوب می شود و مواد دیگری نظیر بره موم هم تولید می کنند. از بره موم تحت عنوان چسب زنبور عسل نیز یاد می شود. علت نامگذاری، کاربرد بره موم برای زنبور های عسل است. بره موم یک ماده صمغی مانند بوده که زنبور های عسل آن را از گیاهان مختلف جمع آوری کرده و به کندوی خود می آورند. کاربرد اصلی بره موم برای زنبور های عسل ترمیم قسمت های آسیب دیده کندو است، به همین دلیل به آن چسب زنبور عسل گفته می شود. بره موم به رنگ های زرد، خاکستری، قهوه ای و قرمز موجود است و تنها کاربرد آن ترمیم کندوی عسل نیست بلکه دارای خواص درمانی نیز می باشد.

بره موم محیط کندو عسل را از باکتری ها و عوامل بیماری زا پاک کرده و یک محیط سالم را به وجود می آورد. خواص بره موم سبب شده تا از آن در طب سنتی به منظور درمان برخی از بیماری ها نیز استفاده شود. از جمله مهمترین فواید بره موم می توان به آنتی اکسیدان و ضد باکتریایی بودن آن اشاره کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بره موم کسب کرده و با طریقه مصرف بره موم بیشتر آشنا شوید.

طرز استفاده بره موم

خواص بره موم:

اگر دچار زخم های دهانی هستید، یکی از بهترین روش ها برای درمان این زخم ها استفاده از بره موم می باشد. بره موم نه تنها زخم های دهان را تسکین می دهد بلکه سبب کاهش و درمان عفونت لثه نیز می شود. استفاده از بره موم می تواند تا حد زیادی سبب افزایش بهداشت دهان و دندان شود. جالب است بدانید تأثیر بره موم تنها بر روی بهداشت دندان ها نیست، بلکه می تواند برای درمان تبخال نیز اثرات مثبتی داشته باشد . اگر دچار تبخال هستید، می توانید به صورت موضعی بر روی تبخال از بره موم استفاده کنید. در خصوص تأثیرات بره موم بر روی تبخال تحقیقات زیادی انجام شده که همگی نشان دهنده این است که استفاده موضعی از بره موم یک روش قطعی برای درمان تبخال محسوب می شود.

ترکیبات موجود در بره موم سبب شده تا این ماده بر روی دستگاه گوارش نیز اثر مثبت داشته باشد.طریقه مصرف بره موم برای معده با تنظیم اسید معده فرایند هضم غذا را بهبود می بخشد. همانگونه که توضیح داده شد بره موم دارای خاصیت ضد باکتریایی است. بنابراین می توان از آن به منظور یک ضد عفونی کننده برای زخم های سوختگی استفاده کرد. زخم های سوختگی را ضد عفونی کرده و با تحریک سلول ها سبب ترمیم زودتر سلول های محل سوختگی می شود.یکی دیگر از خواص و تأثیرات بره موم که سبب شده این ماده بیشتر مورد توجه بانوان قرار بگیرد، تأثیرات مثبت آن برای درمان مشکلات پوستی است. بره موم آکنه را درمان کرده و از بروز آن نیز پیشگیری می کند.

علاوه بر آکنه برای درمانی بسیاری دیگر از زخم های پوستی نیز می توانید از بره موم استفاده کنید که از آن جمله می توان به زخم بستر، زخم واریس، اگزما و… اشاره کرد. از همه مهم تر تأثیرات شگفت آور بره موم بر روی کاهش اثرات نامطلوب شیمی درمانی در روند درمان سرطان است. بره موم تا حد بسیار زیادی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده. اثرات درمانی بره موم به میزانی است که در برخی از کشور ها به عنوان دارو از آن استفاده می شود. استفاده از بره موم می تواند سلامت قلب شما را نیز تضمین کند. بره موم سبب کاهش تولید آنزیم تیروزین هیدروکسیلاز در بدن می شود. در توضیح این آنزیم باید گفت که این آنزیم سبب سرکوب آنزیم دیگری به نام اکسید نیتریک می شود.

آنزیم اکسید نیتریک برای سلامت قلب و عملکرد صحیح آن ضروری است، در نتیجه سرکوب تولید آنزیم تیروزین هیدروکسیلاز سبب کمک به افزایش آنزیم های مورد نیاز قلب می شود. تقویت سلول های عصبی و کمک به درمان زخم های دیابتی از دیگر فواید بره موم است.

برای خرید انواع عسل میتوانید به سایت گل افراز مراجعه نمایید.و اگر به دنبال خرید عسل چهل گیاه هستید وارد لینک مربوطه شوید.

  خرید عسل در اصفهان | بهترین مراکز فروش عسل طبیعی در اصفهان

نحوه مصرف بره موم

نحوه مصرف بره موم:

خواص بی نظیر بره موم برای سلامت بدن سبب شده تا افراد زیادی متقاضی مصرف آن باشند. در خصوص طرز استفاده بره موم بهتر است بدانید که بره موم و سایر تولیدات زنبور عسل برای کودکان زیر یک سال منع مصرف دارد. برای کودکان ۲ ساله به بالا بدون منع است. از طرفی دیگر بهتر است بدانید که نحوه مصرف بره موم بیشتر بستگی به هدف درمانی مورد نظر شما دارد. از طرفی دیگر عوامل دیگری نظیر غلظت محصول، سن فرد و… نیز بر روی مشخص شدن بهترین زمان مصرف بره موم مؤثر است. استفاده خوراکی بره موم خام توصیه نمی شود، زیرا بره موم خام می تواند پس از مصرف عوارضی نظیر مشکلات گوارشی را ایجاد کند. جایگزین بره موم خام می توانید از عصاره آن استفاده کنید .

عصاره بره موم به روش هایی نظیر روش آب و روش الکل به دست می آید و استفاده از هر دو روش مانعی ندارد. اگر قصد دارید تا از بره موم به منظور درمان کودکان استفاده کنید، بهتر است روش استفاده شده به منظور عصاره گیری روش آب باشد و از روش الکل استفاده نکنید . در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص چند مورد از روش های مصرف بره موم می پردازیم.

درمان کم خونی با عسل یک راهکار بسیار مؤثر و مفید خانگی است که شاید شما را از مصرف انواع گوناگون دارو‌های شیمیایی و پر از عوارض نجات بدهد.اگر بدنبال اطلاعات میگردید به مقاله درمان کم خونی با عسل مراجعه نمایید.

  خرید عسل در تهران | لیست مراکز خرید و فروش عسل طبیعی در تهران

طریقه مصرف عصاره بره موم:

اگر به هدف درمانی افزایش و بهبود سلامت دهان و دندان قصد دارید تا از عصاره بره موم استفاده کنید، طرز استفاده بره موم به این صورت خواهد بود که باید یک قاشق چایخوری از عصاره بره موم را با یک لیوان آب ترکیب کرده و محلول به دست آمده را در دهان خود غرغره کنید. علاوه بر این می توانید این محلول را به انداره یک جرعه صبح و عصر بنوشید. در خصوص ترکیب عصاره بره موم با آب بهتر است بدانید که جایگزین آب می توانید از قهوه یا آبمیوه نیز استفاده کنید. ناگفته نماند که غرغره کردن محلول حاصل از ترکیب ۴ یا ۵ قطره عصاره بره موم با نصف فنجان آب گرم می تواند برای درمان سرفه بسیار مؤثر باشد. اگر به منظور درمان آکنه قصد استفاده کرده از عصاره بره موم را دارید، به این منظور بهتر است روزانه مقداری از عصاره بره موم را بر روی محل آکنه های پوستی خود قرار دهید.

اگر میخواهید با خاصیت معجون عسل و گردو به صورت ناشتا آشنا شوید و درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید مقاله خواص گردو با عسل را مطالعه نمایید.

بره موم به شکل پودر نیز موجود است. پودر بره موم دارای طعم گس است و گسی بودن طعم آن سبب شده تا افراد تمایل زیادی به مصرف آن نداشته باشند. به منظور بهتر شده طعم آن می توانید پودر بره موم را با آب و عسل ترکیب کرده و سپس محلول به دست آمده را مصرف کنید. برای طریقه مصرف بره موم به این شکل باید گفت که ۷۵ گرم عسل طبیعی را با ۵ گرم پودر بره موم ترکیب کرده و در نهایت آن ها را در ۲۰ گرم آب گرم حل کنید. پس می توان با ترکیب بره موم و عسل طعم آن را بهبود ببخشیم و با مصرف آن از خواص درمانیش بهره مند شویم.از دیگر اشکال بره موم موجود می توان به قرص بره موم اشاره کرد. قرص بره موم بیشتر به منظور درمان عفونت و نیز مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد دارید تا قرص بره موم را به منظور بهبود عفونت ادراری استفاده کنید، نحوه مصرف بره موم شامل یک دوره ده روزه است. به این ترتیب است که در ابتدا به مدت ۳ روز، روزانه ۳ گرم قرص بره موم را مصرف کرده و در هفت روز بعدی دوره مصرف قرص بره موم را به روزانه ۲ گرم بره موم کاهش دهید. برای درمان مشکلات گوارشی بهترین زمان مصرف بره موم تغییر پیدا می کند. به این منظور ۵ روز، قبل از غذا ۲ گرم قرص بره موم را بجویید.

عسل یک خوراکی شیرین و خوشمزه است که همه افراد با آن آشنایی کامل دارند،اگر به دنبال خرید عسل در اصفهان هستید میتوانید به مقاله نوشته شده ما در این باره مراجعه نمایید و از مراکز خرید عسل اصفهان آگاهی پیدا کنید.

  بهترین رنگ عسل طبیعی + دلیل تفاوت رنگ انواع عسل ها چیست؟

بهترین زمان مصرف بره موم

در نتیجه:

و به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد بره موم، خواص آن و طریقه مصرف بره موم پرداختیم. دانستید که بره موم یکی از تولیدات زنبور عسل محسوب می شود که از صمغ درختان و گیاهان به دست می آید و زنبور ها از آن به جهت بازسازی قسمت های آسیب دیده کندو استفاده می کنند. علاوه بر این بره موم دارای خواص ضد باکتریایی نیز است و به تمیز کردن محیط کندو کمک می کند. خواص و فواید بره موم تنها مختص به کندو نیست، برای انسان ها نیز خواص درمانی زیادی دارد و بسیاری از بیماری ها را بهبود می بخشد. برای بهره مندی از فواید بره موم بهتر است برای هر یک از مشکلات سلامت به یک نحوه خاص مصرف شود که دراین مقاله توضیح داده شده است.

برخی سوالات رایج:

خواص بره موم چیست؟

اگر دچار زخم های دهانی هستید، یکی از بهترین روش ها برای درمان این زخم ها استفاده از بره موم می باشد. بره موم نه تنها زخم های دهان را تسکین می دهد بلکه سبب کاهش و درمان عفونت لثه نیز می شود. استفاده از بره موم می تواند تا حد زیادی سبب افزایش بهداشت دهان و دندان شود.

طریقه مصرف عصاره بره موم چگونه است؟

اگر به هدف درمانی افزایش و بهبود سلامت دهان و دندان قصد دارید تا از عصاره بره موم استفاده کنید، طرز استفاده بره موم به این صورت خواهد بود که باید یک قاشق چایخوری از عصاره بره موم را با یک لیوان آب ترکیب کرده و محلول به دست آمده را در دهان خود غرغره کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *