درمان اگزما با عسل طبیعی برای سلامتی

درمان اگزما با عسل

اگزما، یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است.آیا درمان اگزما با عسل امکان پذیر است؟ بهتر است قبل از توضیح بیشتر در خصوص درمان های طبیعی این مشکل پوستی با مفهوم آن بیشتر آشنا شوید. اگزما به طور معمول از دوران کودکی شروع می شود. متأسفانه از آن دسته از مشکلاتی است که می تواند در تمام طول عمر ادامه پیدا کند و همراه شخص باشد. رایج ترین علائم اگزمای پوستی هم قرمزی ناحیه مورد نظر، پوسته پوسته شدن در محل اگزما و خارش آن است. در بیشتر موارد این علائم نشان دهنده اگزمای پوستی هستند. بسیاری از بیماری های قارچی پوست مصری هستند، اما اگزما برخلاف آن ها مسری نبوده و قابلیت انتقال از یک شخص به شخص دیگر را ندارد. مهم ترین عاملی که سبب بروز اگزما می شود، ژنتیک و بیماری ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن شخص است.

اگزما در کودکان بیشتر پوست ناحیه مفصلی را درگیر کرده و در بزرگسالان بیشتر در کف دست و پا دیده می شود. برخی از تحقیقات نشان دهنده این موضوع است که عسل برای درمان اگزما مفید است. درمان اگزما با عسل خود شامل تشخیص عوامل تشدید کننده اگزما به منظور اجتناب از آن ها است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص خواص عسل طبیعی در درمان اگزما کسب کنید.

درمان اگزما پوستی با عسل

تحقیقات انجام شده برای درمان اگزما با عسل:

قبل از توضیح بیشتر در خصوص درمان اگزما پوستی با عسل بهتر است به این نکته اشاره کنیم که تمام خواص و فواید گفته شده برای عسل مربوط به عسل طبیعی است. عسلی که به طور کاملاً ارگانیک تولید شده باشد. عسل های فراوری شده ای که به صورت مصنوعی تولید می شوند خواص درمانی ندارند و تنها یک وعده غذایی محسوب می شوند. بنابراین برای بهره مندی از خواص درمانی عسل باید عسل طبیعی تهیه کنید. برای درمان اگزما با عسل نیز تحقیقات زیادی انجام شده است. یکی از تحقیقات انجام شده در سال 2004 در مجله ای به نام مجله مراقبت از زخم چاپ شد. در این تحقیق به مدت طولانی از عسل طبیعی برای درمان زخم استفاده شد. در نتیجه به این نکته دست پیدا کردند که عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که سبب بهبود زخم می شود.

در یک تحقیق دیگر که در سال 2003 انجام شده بود برای بیماران مبتلا به اگزمای پوستی یک پماد از عسل طبیعی تهیه شد. ترکیبات این پماد حاوی عسل طبیعی، روغن زیتون و موم زنبور عسل بود. پس از استفاده مشخص شد که این پماد توانسته تا حد زیادی خارش ناشی از اگزمای پوستی را از بین ببرد. جالب است بدانید بسیاری از شرکت کنندگان در این تحقیق افرادی بودند که دیگر درمان های اگزما برای ان ها مؤثر نبوده و این در حالی بود که 80 درصد شرکت کنندگان تأثیر بسیاری را بر روی بهبود علائم اگزمای خود مشاهده کردند.این تحقیقات انجام شده و دیگر تحقیقاتی که در خصوص عسل و تأثیرات آن بر روی اگزمای پوستی انجام شد، همگی نشام دهنده این موضوع بودند که از عسل طبیعی می توان به عنوان یک درمان برای اگزمای پوستی یاد کرد.

به این ترتیب کم کم استفاده از عسل برای درمان اگزما رواج پیدا کرد. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص چند روش مصرف عسل برای بهبود اگزما می پردازیم. با ما همراه باشید.

عسل همیشه یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های مفید و شفابخش جهت بسیاری از بیماری‌ها است. برای معرفی انواع عسل میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره ی معرفی انواع عسل مراجعه نمایید.

  انواع زنبورهای عسل کندو | ویژگی ها + نقش هر یک از آن ها

عسل برای درمان اگزما

روش های درمان اگزما با عسل:

برای درمان اگزمای پوستی با عسل می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید. به طور کلی در طب سنتی مواد دیگری نیز موجود است که بر روی کاهش علائم اگزما تأثیر گذار هستند. با ترکیب این مواد با عسل می توانید تأثیرات بیشتری را بر روی کاهش علائم اگزمای پوستی ببینید.درمان اگزما با عسل و دارچین: یکی از این مواد دارچین است. با توجه به ناحیه ای که درگیر اگزما شده است مقدار مناسبی عسل را در یک ظرف بریزید. پس از آن به همان اندازه ای که درون ظرف عسل ریختید به آن دارچین اضافه کرده و این دو ماده را به درستی با یکدیگر ترکیب کرده تا کاملاً یکنواخت شود. ترکیب حاصل را بر روی ناحیه ای که درگیر اگزما است بمالید. صبر کنید تا مدتی روی پوست شما باشد و سپس آن را بشویید.پیشنهاد میشود مقاله فواید زنجبیل و عسل را مطالعه نمایید.

آبلیمو از دیگر موادی است که ترکیب آن با عسل می تواند برای درمان اگزما مفید و مؤثر باشد. به این منظور شما نیاز به مقداری عسل و یک لیمو عمانی تازه دارید. آب یک لیمو تازه را گرفته و نصف آن را در یک لیوان آب ولرم حل کنید. پس از این مرحله یک قاشق عسل را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا عسل به طور کامل حل شود. بهترین زمان برای مصرف این نوشیدنی صبح وقتی که از خواب بیدار می شوید است. بهتر است این ترکیب را روزانه به صورت ناشتا مصرف کرده تا تأثیر آن بر روی کاهش علائم اگزما را ببینید.یکی دیگر از روش های درمان اگزما با عسل ترکیب عسل با سرکه سیب است. به این منظور یک یا دو قاشق سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کرده، و ترکیب حاصل را درون یک لیوان آب ولرم ریخته و هم بزنید تا به طور کامل حل شود.

اگر برای خرید عسل دیابتی که در این مقاله کامل درباره آن توضیح داده شد دنبال یک جای مطمعن میگردید میتوانید به خرید عسل دیابتی گل افراز مراجعه نمایید.

برای درمان علائم اگزمای پوستی بهتر است روزانه سه بار این ترکیب را تهیه کرده و میل بفرمائید. بهترین زمان برای مصرف ترکیب عسل و سرکه سیب به منظور درمان اگزمای پوستی مصرف آن به همراه وعده های غذایی است.

درمان کم خونی با عسل یک راهکار بسیار مؤثر و مفید خانگی است ، اگر بدنبال اطلاعات در این باره میگردید به مقاله درمان کم خونی با عسل مراجعه نمایید.

خواص عسل طبیعی در درمان اگزما

درمان اگزما با عسل:

عسل به تنهایی نیز دارای خواص بی نظیری است که تأثیرات زیادی بر روی کاهش علائم اگزمای پوستی دارد. به طور کلی خواص درمانی عسل بسیار شگفت انگیز است. عسل نه تنها سبب بهبود و کاهش علائم اگزمای پوستی می شود، بلکه برای درمان بسیاری دیگر از بیاری های پوستی نیز مفید و مؤثر است. عسل سبب ترمیم پوست می شود و خشکی پوست را از بین می برد. عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است که این مواد مؤثر سبب تقویت پوست و همچنین جلوگیری از بروز عفونت در سطح پوست می شود. به منظور بهره مندی از خواص عسل طبیعی در درمان اگزما می توانید روزانه عسل طبیعی را مصرف کنید. همچنین می توانید به صورت موضعی نیز از عسل طبیعی استفده کنید. به این ترتیب که عسل را به صورت مستقیم بر روی اگزمای پوستی خود بمالید.

برای اینکه درباره گرده گل بیشتر بدانید به مقاله گرده گل چیست مراجعه نمایید.

درمان اگزما با عسل طبیعی یکی از درمان های خانگی محسوب می شود. در خصوص درمان ها خانگی از جمله این درمان یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن طول درمان است. در این خصوص بهتر است بدانید درمان های گیاهی و خانگی در روز های اولیه تأثیر گذاری خود را نشان نمی دهند. به همین دلیل اگر قصد استفاده از درمان های خانگی را دارید، بهتر است کمی صبر داشته باشید. به طور معمول پس از چند هفته استفاده از عسل تأثیرات آن بر روی درمان اگزمای پوستی مشهود خواهد شد.

عسل 40 گیاه یک عسل معروف و پرطرفدار است ، شما میتوانید برای خرید عسل چهل گیاه به لینک مربوطه مراجعه نمایید

  10 راهکار خانگی برای درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی

در پایان :

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص درمان اگزما با عسل پرداختیم. دانستید که اگزما یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که با قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن در ناحیه درگیر بروز می کند. یکی از بهترین درمان های سنتی برای اگزما استفاده از عسل است. به این منظور می توانید مصرف عسل را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کرده یا اینکه عسل را به صورت موضعی بر روی پوست خود بمالید. به منظور افزایش خواص و تأثیرات عسل بر روی درمان اگزما می توانید آن را با مواد مؤثر دیگری نظیر دارچین، آبلیمو یا سرکه سیب نیز ترکیب کنید.

برخی سوالات رایج:

روش های درمان اگزما با عسل چیست؟

برای درمان اگزمای پوستی با عسل می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید. به طور کلی در طب سنتی مواد دیگری نیز موجود است که بر روی کاهش علائم اگزما تأثیر گذار هستند. با ترکیب این مواد با عسل می توانید تأثیرات بیشتری را بر روی کاهش علائم اگزمای پوستی ببینید.

آیا عسل باعث درمان اگزما پوستی میشود؟

عسل به تنهایی نیز دارای خواص بی نظیری است که تأثیرات زیادی بر روی کاهش علائم اگزمای پوستی دارد. به طور کلی خواص درمانی عسل بسیار شگفت انگیز است. عسل نه تنها سبب بهبود و کاهش علائم اگزمای پوستی می شود، بلکه برای درمان بسیاری دیگر از بیاری های پوستی نیز مفید و مؤثر است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *