تهیه 10 ماسک عسل برای جوش صورت + درمان جوش صورت با عسل

انواع ماسک عسل برای جوش

عسل یک ماده‌ی غذایی مغذی، سالم و بسیار خوشمزه است. عسل در آبرسانی پوست بسیار عالی عمل می‌کند و از آنجا که یک اکسیر جوان‌سازی پوست و پاک‌کننده‌ی قوی است، درمان جوش صورت با عسل و رفع آن کمک شایانی کند. اگر به‌رغم استفاده از کرم‌های مختلف و قرص‌ها از آکنه رنج می‌برید و هنوز مشکل‌تان برطرف نشده است، بهتر است ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا پوست زیباتر و سالمی داشته باشید و همچنین با ۸ نوع ماسک درمان جای جوش صورت با عسل آشنا شوید.

ما انسان‌‌ها باید عسل را یک داروی مؤثر و مفید برای درمان انواع بیماری و ناهنجاری بدانیم. فرقی نمی‌کند که به چه بیماری یا مشکل پوستی مبتلا هستید، تن‌ها کافیست با یافتن مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین عسل و تهیه ماسک عسل برای جوش صورت، تمامی قسمت‌‌های پوست را پاکسازی و شفاف نمایید. پس از مدت کوتاه خواهید دید که هم منافذ پوست شما باز شده و هم تمامی جوش‌‌ها به طور کامل از بین رفته است. اگر تا به حال روش‌‌های مختلفی را برای درمان جوش صورت بکار گرفته‌اید و تأثیر چندانی مشاهده نکرده‌اید، در ادامه برای آشنایی بیشتر با تهیه ماسک صورت با عسل برای جوش و فواید درمانی مؤثر آن با ما همراه باشید.

انواع ماسک عسل برای جوش

عسل به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد مزایای بسیاری برای پوست دارد. در این خصوص براساس نوع پوست افراد، میزان و شدت جوش‌‌ها، مدل‌‌های مختلفی از ماسک عسل برای جای جوش به وجود آمده است و هر کدام از آن‌ها نیز خواص و فواید متفاوتی دارند. از این رو برای افزایش خواص عسل برای جوش صورت و تأثیرگذاری هرچه بیشتر می‌بایست با انواع ماسک عسل برای جوش صورت آشنایی داشته باشید. تا ضمن انتخاب بهترین نوع ماسک، جوش‌‌های روی پوست صورت سریعاً برطرف شود.در ادامه با معرفی انواع ماسک عسل برای جوش تهیه شده از این ماده مغذی، به فواید عسل برای جوش صورت هم اشاره می‌کنیم.

 درمان جوش صورت با عسل

⦁ ماسک عسل ساده

عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی است که به شکل خوبی چسبناک است. این چسبناکی، میکروب‌ها، گردوغبار و پوست مرده را از منافذ پوست خارج می‌کند و خاصیت ضدمیکروبی عسل هم از عفونی شدن دوباره پوست جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل منجر می‌شوند پوست جوان‌تر صاف، مرطوب و براق می‌شود.در این راستا برای رفع مشکلات پوستی و بهبود جای جوش صورت استفاده از ماسک عسل ساده تأثیر بسزایی دارد و ضمن سازگاری بالا با انواع پوست قادر است تا در مدت زمان کوتاه جوش‌‌های صورت را کاملاً از بین ببرد. از آنجایی که پس از رفع جوش‌‌های صورت ممکن است جای آن‌ها روی پوست باقی مانده باشد، می‌بایست از ماسک‌‌های مختلف عسل برای رفع جای جوش روی پوست صورت استفاده کنید.

تا پوست شما به همان شادابی و زیبایی روز‌های اول باز گردد. به عبارت دیگر می‌توان گفت رفع جای جوش روی صورت یک طرفه قضیه است و بازیابی شادابی و زیبایی پوست بدون کوچکترین ناهنجاری نیز حائز اهمیت فراوانی می‌باشد. ماسک‌‌های مختلف عسل برای رفع جای جوش روی پوست صورت استفاده کنید. تا پوست شما به همان شادابی و زیبایی روز‌های اول باز گردد. به عبارت دیگر می‌توان گفت رفع جای جوش روی صورت یک طرفه قضیه است و بازیابی شادابی و زیبایی پوست بدون کوچکتری ناهنجاری نیز حائز اهمیت فراوانی می‌باشد. در این گونه موارد توصیه می‌کنیم علاوه بر ماسک صورت با عسل برای جوش، جهت پاکسازی کامل صورت و باز شدن منافذ آن از ماسک عسل برای جای جوش استفاده کنید.

برای تشخیص ژل رویال اصل مطلب مارا بخوانید.

مواد لازم:
⦁ تنها عسل به مقدار لازم

نحوه استفاده:
⦁ یک لایه عسل را با دقت روی صورت‌تان پخش کنید.
نکته:  سعی کنید از عسل تصفیه‌شده به‌جای عسلی که در آشپزی به‌کار می‌برید، استفاده کنید.

⦁ ماسک عسل و سیب

همان‌طور که می‌دانید، خواص عسل برای جوش صورت بسیار است.  سیب خواص زیادی دارد و می‌توانید در ماسک خود از سیب استفاده کنید. برای پاکسازی پوست صورت ، تفاله‌های سیب به‌عنوان یک اسکراب ملایم عمل می‌کند، همچنین فرایند لایه‌برداری پوست را اسید گلیکولیک سیب، تسهیل می‌کند. سیب و عسل منافذ پوست را تمیز می‌کنند.سیب به تن‌هایی یک داروی مؤثر به شمار می‌رود و ترکیب آن با عسل می‌تواند یک ماسک با کیفیت و عالی را برای رفع جوش و پاکسازی کامل صورت به وجود بیاورد. تحقیقات و بررسی‌‌های به عمل آمده نیز نشان داده که ماسک عسل و سیب ساختار فوق العاده‌ای دارد و با تأثیرگذاری بالا می‌تواند جای جوش‌‌های روی صورت را به طور کامل از بین ببرد.

بنابراین اگر به دنبال بهترین ماسک عسل برای جوش صورت هستید، پیشنهاد می‌کنیم این نوع از ماسک را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم:
⦁ یک عدد سیب
⦁ ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری عسل
⦁ آب ولرم

آماده‌سازی:
⦁ هسته‌های سیب را خارج کنید و سیب را در مخلوط‌کن بریزید تا به شکل پالپ نرم درآید.
⦁ به این پالپ سیب، سپس ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. مقدار عسل باید به مقداری باشد که به‌خوبی با پالپ ترکیب شود.
⦁ ترکیب را هم بزنید تا خمیر یک‌دستی حاصل شود.
⦁ حالا ماسک سیب و عسل آماده استفاده است.

روش استفاده:
⦁ ماسک را روی صورت‌تان بمالید.
⦁ اجازه دهید ۱۰تا ۱۵ دقیقه ماسک روی صورت بماند و کمی خشک شود.
⦁ بعد ماسک را با آب ولرم بشویید

نکته:   ماسک عسل برای جای جوش به همراه سیب زمانیکه به‌صورت تازه ترکیب شوند، تأثیر بیشتری را دارد.

پیشنهاد میشود برای  نحوه تشخیص عسل تقلبی مقاله نوشته شده ما درباره  تشخیص عسل تقلبی از اصل را مطالعه نمایید.

  خرید عسل در مشهد | مراکز فروش عسل طبیعی و ارگانیک در مشهد

⦁ ماسک عسل، ماست و لیمو

تأثیر عسل بر جوش صورت بسیار زیاد است، اسید سیتریک آب لیمو، پاک‌کننده‌ای کارآمد و شیر هم پوست‌تان را تمیز می‌کند.  فواید ماست هم قرمزی جوش را می‌گیرد.به همین دلیل ترکیب ماست لیمو و ماست با عسل یک ترکیب جالب و عالی برای بهبود سطح پوست و رفع جوش‌‌ها به وجود می‌آورد. بدین ترتیب اگر استفاده از ماسک سیب و عسل تأثیر چندانی برای رفع جوش‌‌های صورت شما نداشته است، می‌توانید از ماسک عسل، ماست و لیمو استفاده نمایید و شاهد آثار سریع آن برای بهبود پوست صورت و از بین رفتن کامل جوش‌‌ها باشید.

مواد لازم:

⦁ آب تازه‌ی یک عدد لیمو ترش
⦁ ۲ قاشق غذاخوری شیر تازه
⦁ ۱ قاشق غذاخوری ماست تازه
⦁ ۲ قاشق غذاخوری عسل
⦁ آب ولرم

آماده‌سازی:

برای درمان جوش صورت با عسل، تمام مواد را در یک کاسه باهم مخلوط کنید تا مانند لوسیون غلظت یک‌ نواختی پیدا کند.

روش استفاده:

⦁ یک لایه ماسک را روی کل گردن‌تان و صورت بمالید.
⦁ مدتی صبر کنید تا خشک شود.
⦁ بعد لایه‌ی دوم را بمالید و این روند را تا مخلوط تمام شود ادامه بدهید.
⦁ هنگامی‌که روی تمام نواحی آکنه‌دار ماسکتان را پخش کردید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

برای آشنایی کامل با ماسک عسل لیمو میتوانید به مقاله ماسک عسل و لیمو برای پوست چرب مراجعه نمایید.

تاثیر عسل بر جوش صورت

⦁ ماسک عسل و دارچین

سینامالدئید یکی از اصلی‌ترین ترکیبات دارچین است؛ همچنین بتاکاریوفیلن، اوژنول، لینالول، متیل چاویکول و فیبر هم دارد. ترکیبات موجود در روغن دارچین عفونت میکروبی آکنه را ازبین می‌برند و خواص ضدمیکروبی دارند. برای خرید عسل آویشن اصل از صفحه مربوطه دیدین نمایید.

مواد لازم:
⦁ پودر دارچین
⦁ عسل

آماده‌سازی:

دو ماده‌ی عسل و دارچین را باهم مخلوط کنید تا یک خمیر یک‌نواخت درست کنید. مقدار دارچین، به اندازه‌ی ناحیه‌ی دارای جوش صورت و بدن یا آکنه بستگی دارد. اگر ماسکی برای تمامی نواحی صورت خود می‌خواهید، ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری پودر دارچین کافی است. به آن قدری عسل اضافه کنید تا خمیری شل درست شود.

روش استفاده:

⦁ ماسک را روی نواحی آکنه‌دار بمالید یا روی کل صورت‌تان از آن استفاده کنید.
⦁ قبل از رفتن به رختخواب بگذارید ماسک در طول شب روی صورت بماند.
⦁ صبح صورت را با آب ولرم بشوید.
⦁ این کار را به‌مدت ۲ هفته ادامه دهید و نتایج را بررسی کنید.

⦁ ماسک عسل و آلوئه‌ ورا

این ماسک نیز در مراقبت از پوست و درمان آکنه بسیار مؤثر است.  آلوئه ورا خواص مفیدی برای درمان جوش صورت با عسل دارد و بسیار معروف است. آلوئه‌ورا، پوست را تسکین می‌دهد، مرطوب می‌کند، تقویت و نرم می‌کند. به همین خاطر، این مخلوط دارای خواص ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی است

مواد لازم:
⦁ یک قاشق غذاخوری پالپ آلوئه‌ورا
⦁ ۱ قاشق غذاخوری عسل

آماده‌سازی:

⦁ دو ماده را باهم مخلوط کنید.
⦁ اجازه دهید این مخلوط روی نواحی آکنه‌دار، پیش از مالیدن ماسک، حدود ۱۰ دقیقه بماند.

روش استفاده:

⦁ یک لایه از مخلوط را روی صورت‌تان و کلیه نواحی آکنه‌دار بمالید.

  خرید عسل در اصفهان | بهترین مراکز فروش عسل طبیعی در اصفهان

⦁ ماسک عسل، کِلپ و آلوئه‌ ورا

این ماسک برای درمان جوش صورت با عسل، بسیار مؤثرتر و پرکاربردتر از ماسک قبلی است. یک مرطوب‌کننده‌ای عالی و سم زدای طبیعی برای پوست صورت و بدن است. مواد معدنی موجود در این جلبک به طور مؤثری برای تقویت پوست مناسب است و دانه‌های درشت پودر کلپ خشک‌شده، پوست مرده را به شکل مناسب و مؤثری لایه‌برداری می‌کنند.

مواد لازم:
⦁ پودر کلپ ۱ قاشق غذاخوری
⦁ آب یا پالپ آلوئه‌ورا ۱ قاشق غذاخوری
⦁ عسل ۱ قاشق غذاخوری

آماده‌سازی:
⦁ هر سه ماده را به‌خوبی باهم مخلوط کنید تا ترکیب نرم و یک‌دستی به‌دست آید.
⦁ قبل از استفاده بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی ناحیه بماند.

روش استفاده:

⦁ روی صورت و سایر نواحی آکنه‌دار یک لایه از این ماسک را بمالید.
⦁ اجازه دهید روی پوست‌تان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید.
⦁ چند دقیقه بعد، صورت‌تان را مجدد با آب سرد شست و شو دهید

خواص عسل برای جوش صورت

⦁ ماسک عسل و روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای می‌تواند در درمان قارچ پوستی مؤثر باشد و همچنین خواص ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروبی دارد. علاوه بر این مقداری آنتی‌اکسیدان نیز دارد.

مواد لازم:

⦁ اسانس درخت چای ۲ قطره
⦁ عسل ۱ قاشق غذاخوری

آماده‌سازی:
⦁ فقط کافی است دو ماده را خوب باهم هم بزنید و مخلوط کنید.

روش استفاده:
⦁ این ماسک را روی نواحی آکنه‌دار یا فقط کل صورت بمالید.
⦁ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم به خوبی بشویید.
⦁ این کار را برای دست‌یابی به نتایج بهتر، ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

⦁ ماسک عسل و آسپرین

اسید استیل سالیسیلیک یا آسپرین، یک نرم‌کننده‌ی عالی و مناسب برای پوست است که در بیشتر مواقع در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. به‌علاوه در درمان آکنه‌ی افراد دارای پوست چرب بسیار موفق عاست. دانه‌های درشت آسپرین، عملیات لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهند و بقیه‌ی مزایای درمان جوش صورت با عسل و آسپرین را خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی عسل انجام می‌دهد. پیشنهاد میشود مطلب ما در خصوص عسل برای افراد دیابتی را بخوانید.

مواد لازم:
⦁ آسپرین ۱ یا ۲ عدد قرص
⦁ عسل ۱ قاشق غذاخوری
⦁ آب

آماده‌سازی:
⦁ آسپرین را در آب حل کنید، و عسل را اضافه کنید و محلول را به‌خوبی مخلوط کنید.
⦁ اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه این مخلوط بماند و بعد از آن روی صورت استفاده کنید.

  درمان تب با عسل | 5 راهکار خانگی برای درمان تب و لرز با عسل

نتیجه‌ گیری:

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم اطلاعاتی که درباره درمان جوش صورت با عسل گفته شد برای شما مفید بوده باشد.

برخی سوالات متداول:

انواع ماسک عسل برای جوش را نام ببرید؟

ماسک عسل ساده- ماسک عسل و سیب-ماسک عسل، ماست و لیمو-ماسک عسل و دارچین- ماسک عسل و آلوئه‌ورا – ماسک عسل، کِلپ و آلوئه‌ورا و …

ماسک عسل و آلوئه‌ورا برای چه پوستی مناسب است؟

این ماسک نیز در مراقبت از پوست و درمان آکنه بسیار مؤثر است.  آلوئه ورا خواص مفیدی برای درمان جوش صورت با عسل دارد و بسیار معروف است. آلوئه‌ورا، پوست را تسکین می‌دهد، مرطوب می‌کند، تقویت و نرم می‌کند. به همین خاطر، این مخلوط دارای خواص ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی است

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *