15 ماسک عسل برای صورت + شادابی و زیبایی پوست

ماسک عسل

این روز ها افراد زیادی به سلامت پوست بدنشان حساسیت نشان می دهند و برای همین از مواد مختلفی برای شاداب نگه داشتن آن استفاده می کنند. تجربه نشان داده است که در لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل وجود مواد شیمیایی، پوست صورت همواره تهدید می شود. در این میان بهتر است از مواد طبیعی و بدون عارضه استفاده کرد. شما با خواص عسل طبیعی چقدر آشنا هستید؟ ما در این مطلب سعی می کنیم تا شما را با انواع ماسک عسل برای صورت و پوست آشنا کنیم تا استفاده لازم را داشته باشید.

چرا از ماسک عسل برای صورت استفاده کنیم؟

مردم در حال جستجوی روش های استفاده از عسل برای شستشوی صورت هستند و شما می توانید فیلم های مربوط به ماسک های صورت عسلی را در شبکه های اجتماعی توسط بیوتی بلاگر ها منتشر می شود را مشاهده کنید. در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد. شاید از خود بپرسید که چرا باید ماسک عسل، چیزی چسبناک و شیرین روی پوست خود قرار دهید و کمی معذب باشید تا آن را بشویید. به گفته برخی، استفاده از عسل روی صورت ممکن است منجر به ایجاد پوستی صاف، مرطوب و بدون لک شود.سوالی که از متخصصین پرسیده شد این بود که: آیا همه باید از ماسک عسل برای نظافت و مرطوب سازی پوست صورت استفاده کنند؟افرادی که از پوست خود مراقبت ویژه می کنند، و همین مراقبت را از موی سر دارند حتما به زیبایی خود اهمیت می دهند.

به همین دلیل ما به گروه متنوعی از نویسندگان، مربیان و سایر متخصصان این حوزه اعتماد می کنیم تا نکات خود را در مورد همه این موارد، برای شما به اشتراک بگزاریم تا اگر در تلاش برای مراقبت از پوست خود هستید،شما را یاری کرده باشیم. درباره ماسک عسل ما فقط گزینه هایی را پیشنهاد می کنیم که بر اساس واقعیت و کاربردی هستند، بنابراین اگر دستور یا راهکاری ارائه شد به راحتی و با اطمینان کامل آن را انجام دهید.

ماسک عسل برای صورت

فواید عسل برای پوست

میشل گرین، متخصص پوست، زیبایی در نیویورک می گوید: “عسل دارای بسیاری از خواص قدرتمند است.” مطابق با پژوهش مقابل منبع مورد اعتماد، ماسک عسل دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب و مرطوب کننده (مرطوب کننده پوست) است.میشل گرین می گوید: “خواص ضد باکتریایی عسل در صورت استعمال موضعی برای درمان و یا پیشگیری از آکنه مناسب است.” این امر به پراکسید هیدروژن موجود در عسل نسبت داده می شود، اگرچه مقدار آن در انواع عسل متفاوت است.کنستانتین واسیوکیچ، دکتر جراح پلاستیک صورت و متخصص جوان سازی که در شهر نیویورک، می گوید: قدرت ضد التهابی عسل از آنتی اکسیدان هایی حاصل می شود که به آرام شدن پوست ملتهب کمک می کند.و از آنجا که عسل دارای اثرات مرطوب کننده است، ممکن است به جوان تر یا حداقل نرمتر نگاه داشتن پوست کمک کند.

در آخر گرین می گوید: “عسل حاوی آنزیم های طبیعی است که به آنها کمک می کند سلولهای مرده پوست را از بین ببرید و التهاب را کاهش دهید. ” منبع مورد اعتماد توجه به این نکته مهم است: اکثر محصولات آرایشی حاوی حداکثر مقدار 10 درصد عسل هستند. آیا می دانستید؟ منبع مورد اعتماد.به نظر نمی رسد که زیاد باشد ، اما ممکن است باز هم اثری داشته باشد. “عسل به عنوان یک داروی” طبیعی “مطمئناً در درمان بیماری های پوستی مزمن به اندازه داروی تجویز شده توسط پزشک موثر نیست. با این حال، ماسک عسل می تواند برای کسی که یک بیماری پوستی خفیف دارد یا به عنوان یک درمان پیشگیرانه موثر باشد. “

   خواص زنجبیل و عسل برای سلامتی | ۱۰ تا از فواید عسل با زنجبیل

طرز تهیه ماسک صورت با عسل

خطرات استفاده از ماسک عسل بر روی پوست

میشل گرین: “به طور کلی استفاده از ماسک عسل روی پوست صورت بی خطر است، زیرا برای افراد مبتلا به آکنه [یا] اگزما بسیار مناسب است. حتی برای بیماران با پوست حساس نیز بی خطر است. ”با این حال، برای تست حساسیت به ماسک عسل،همیشه محصول درمانی جدید را روی ناحیه کوچکی از پوست خود در آزمایش کنید قبل از اینکه آن را روی صورت و یا سطح وسیع بمالید.اگر هنگام آزمایش متوجه قرمزی، خارش یا تورم شدید، ماسک عسل یا محصول جدید را با آب و صابون بشویید. سپس، به توصیه میشل گرین از کرم موضعی هیدروکورتیزون استفاده کنید.

همچنین استفاده از عسل یا محصول جدید را متوقف کنید. ممکن است به خود عسل یا یک ماده دیگر واکنش تحریک کننده یا حساسیتی داشته باشید. با تولیدکننده محصول تماس بگیرید تا بدانید دقیقاً چه محتوایی دارد. این می تواند به شما کمک کند علت را بدانید.

برای دانستن برای عوارض عسل میتوانید مقاله مضرات عسل را مطالعه نمایید.

راه های استفاده از عسل بر روی صورت شما

اگر درباره استفاده از ماسک عسل روی پوست صورت کنجکاو هستید، گزینه هایی پیش رو دارید. برخی از بلاگر ها تاکید دارند که ماسک عسل خام و نیمه خام را مستقیماً روی پوست خود می گذارند و اجازه می دهند 5-10 دقیقه بماند. برخی دیگر ترجیح می دهند با مخلوط کردن عسل با مواد دیگر مانند ماست، پودر چای ماتچا یا جو دوسر، ماسک صورت ایجاد بسازند.

پیشنهاد میکنیم اگر اطلاعات بیشتری درباره درمان جوش صورت  میخواهید  به مقاله نوشته شده مراجعه نمایید و در مورد درمان جوش صورت با عسل بیشتر بدانید.

میشل گرین این دستورالعمل ماسک صورت عسل را به اشتراک می گذارد:

  • 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده و 1 قاشق چای خوری عسل خام را با هم ترکیب کنید.
  • به صورت خود به صورت لایه ای نازک بمالید.
  • بعد از 30 دقیقه آن را بشویید.

  انواع زنبورهای عسل کندو | ویژگی ها + نقش هر یک از آن ها

ماسک عسل برای پوست

انواع ماسک عسل برای صورت

حال که با فواید عسل و بی خطر بودن استفاده از آن برای پوست و صورت آشنا شدید، بهتر است بدانید که چندین ماسک عسل برای پوست و صورت پیشنهاد شده است. شما می توانید با کسب اطلاعات بیشتر از بهترین نوع آن برای خودتان استفاده نمایید و به دوستان خودتان نیز پیشنهاد دهید. افراد زیادی با استفاده از این ماسک ها توانسته اند طراوت و شادابی پوست خود را حفظ کنند و نتایج بسیار عالی از این کار به دست آمده است. در ادامه به 11 ماسک عسل برای صورت اشاره می کنیم.

  •  ماسک صورت عسل و ماست

عسل به تنهایی یک ماده شگفت انگیز است و در کنار آن می توان از مواد دیگری استفاده کرد. ماست به دلیل خاصیت لایه برداری یکی از مکمل های خوب برای تهیه ماسک صورت است. با مخلوط کردن 2 قاشق ماست ساده با یک قاشق عسل طبیعی می توان این ماسک را تهیه کرد. پس از تهیه روی صورت می مالید و تا 20 دقیقه منتظر می مانید تا به خوبی تأثیر خود را روی پوست اعمال کند. پس از آن با یک دستمال گرم به آرامی آن را پاک می کنید.

از فواید ماسک عسل و لیمو می‌توان به از بین بردن آکنه، کاهش منافذ پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست اشاره کرد.

  •  ماسک عسل و بلغور جو دوسر برای صورت

اگر به فکر از بین بردن میکروب های روی پوست صورت خود هستید، می توانید به عسل و بلغور جو دوسر اعتماد کنید. از هر کدام یک قاشق غذاخوری بردارید و باهم مخلوط کنید تا ماسک شگفت انگیزی به دست آورید. با آرامش کامل این ترکیب را روی صورت و پوست خود بمالید و حدود یک ربع صبر کنید. به کمک یک دستمال گرم می توانید ترکیب را از روی پوست بردارید. ماده ای به نام ساپونین در بلغور جو وجود دارد که در مرطوب کردن پوست بسیار فوق العاده عمل می کند.

  • ماسک عسل و دارچین

بدون شک با خواص دارچین آشنا هستید و می دانید که خاصیت ضدمیکروبی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. با ترکیب یک قاشق غذاخوری از دارچین و دو قاشق عسل ماده معجزه گری به دست می آید که به عنوان ماسک عسل برای صورت استفاده می شود. پس از آغشته کردن آن به صورت باید حدود ده دقیقه صبر کنید و درنهایت با آب ولرم شستشو دهید.

  •  ماسک صورت با عسل، زردچوبه، ماست و لیمو

شاید در نظر اول فکر کنید که کار سختی است که این همه ماده را باهم مخلوط کنید، اما همگی این مواد در دسترس هستند و به دلیل تأثیرگذاری بسیار بالا مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرد. تنها کافی است از هر کدام یک قاشق چای خوری بردارید و تنها یک چهارم قاشق چای خوری را باهم مخلوط کنید. در ابتدا یک خمیر غلیظ به دست می آید که می توانید در چند مرحله از آن استفاده کنید. یک لایه بسیار نازک کافی است تا این ترکیب کار خودش را در عرض 20 دقیقه انجام دهد. پس از آن می توانید با آب ولرم ترکیب را از روی پوست خود بردارید.

ماسک عسل برای صورت

  •  ماسک عسل، روغن بادام و چای سبز

یکی دیگر از موادی که ترکیب فوق العاده ای با عسل دارد، چای سبز است که آنتی اکسیدان بوده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. از هر کدام از مواد چای سبز، روغن بادام و عسل باید یک قاشق چای خوری بردارید و با هم مخلوط کنید. به دقت تمام این ماده به دست آمده را روی صورت بمالید و پانزده دقیقه بعد آن را پاک کنید.

اگر درباره خواص عسل برای دیابت دنبال آگاهی هستید به مقاله نوشته شده ما توجه نمایید و در مورد خواص عسل و دارچین بیشتر بدانید.

  •  ماسک عسل برای صورت با جوش شیرین و لیمو

از خواص جوش شیرین می توان به ضدباکتریایی بودن آن اشاره کرد که وقتی با عسل ترکیب می شود در مبارزه با آکنه بسیار قدرتمند عمل می کند. برای زیبا کردن پوست صورت می توان از ترکیب یک قاشق چای خوری عسل و به همان مقدار جوش شیرین و لیمو استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید این ترکیب را به اطراف چشم بمالید. پس از 15 دقیقه می توانید آن را از روی صورت خود با آب ولرم پاک نمایید.

فواید ماسک عسل

  •  ماسک صورت عسل و موز

اگر به دنبال ماسک عسل برای پوست هستید و می خواهید پوستی درخشان داشته باشید، بهتر است از موز استفاده کنید. ترکیب یک موز ساده با یک و نیم قاشق مربا خوری از عسل خواص بسیار عجیبی دارد که می توانید در یکبار معجزه آن را ببینید. پس از آغشته کردن آن روی پوست به مدت 20 دقیقه باید با آب ولرم آن را بشویید.

توجه داشته باشید که باید از عسل طبیعی برای ماسک صورت استفاده کنید.

  •  ماسک عسل و خامه ترش برای پوست

برای روشن کردن رنگ پوست صورت می توانید از خامه ترش بهره ببرید. برای این مورد باید 2 قاشق غذاخوری خامه ترش را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا سرکه سیب و دو قاشق عسل مخلوط کنید. برای مالیدن آن روی صورت باید ابتدا پوست صورت خود را به طور کامل شستشو دهید و پس از مالیدن به صورت باید 20 دقیقه روی صورت نگه دارید. هر هفته دو بار این کار را انجام دهید.

خواص ماسک عسل

  •  ماسک روغن نارگیل و عسل

حتماً از خواص روغن نارگیل زیاد شنیده اید. این بار می توانید از آن برای تهیه ماسک عسل برای صورت استفاده کنید. شما باید یک قاشق غذاخوری عسل را با همان مقدار روغن نارگیل مخلوط کنید و به آن ها یک قاشق چایخوری آبلیمو اضافه نمایید. روی پوست این محصول خاص را می مالید و حدود 15 دقیقه آن را روی صورتتان نگه می دارید.

  • عسل و آلوئه ورا برای ماسک صورت

به احتمال زیاد از گیاه آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرده اید و می دانید که به چه اندازه شفا بخش است. بدون شک ترکیب این گیاه با عسل نیز یکی از شفابخش ترین ترکیبات برای شفاف سازی پوست خواهد بود. یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا را باید باهم ترکیب کنید و باید به مدت 30 دقیقه روی پوست باقی بماند تا تأثیر خودش را داشته باشد. پس از آن با آب ولرم پوست خودتان را می شویید.

  • ماسک عسل برای صورت با روغن زیتون

یکی از ماسک های مغذی مربوط به ترکیب عسل و روغن زیتون است. اگر پوست خشک دارید می توانید از خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون و ویتأمین های E آن استفاده کنید. این ماسک پوست را به حد کافی مرطوب می کند و به سلول های پوست کمک می کند تا تغذیه مناسبی داشته باشند. به کمک این ترکیب می توانید پوستی شفاف و درخشنده داشته باشید.

انواع ماسک عسل

  • ماسک عسل و گوجه فرنگی

یکی دیگر از ماسک‌های جذاب عسل ترکیب آن با گوجه فرنگی است که هم خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و هم برای جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک‌ها مناسب است. کافی است نصف یک عدد گوجه فرنگی را به خوبی له کرده و با یک قاشق عسل ترکیب کنید. بر روی پوست قرار دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

  • ماسک عسل و گلاب

برای تهیه این ماسک دو قاشق گلاب را به همراه یک قاشق عسل به خوبی ترکیب کنید و برای 15 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. این ماسک باعث از بین رفتن لک، آکنه و روشن شدن پوست می‌شود. برای نتیجه بهتر یک تا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

برای طرز تهیه ماسک موی عسل و استفاده آن میتوانید به مقاله ماسک موی عسل مراجعه نمایید.

نکات استفاده از ماسک عسل

تا به اینجا با تعدادی از بهترین نمونه‌های ماسک عسل آشنا شدیم. اما باید بدانید استفاده از این ماسک‌ها به سادگی نیست و گاهی اوقات ممکن است حساسیت‌های برای پوست ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده با نکات مهمی در زمینه استفاده از ماسک عسل آشنا شوید.خواص ماسک عسل این است که می‌تواند برای از بین بردن لکه‌ها، کم شدن چین و چروک و لایه‌برداری صورت بسیار مفید باشد. همچنین به شفافیت پوست کمک می‌کند. باعث الئام زخم‌ها شده و به عنوان پاک‌کننده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.گاهی اوقات افراد به عسل حساسیت دارند و استفاده از ماسک‌های عسل باعث ایجاد آسیب بر روی پوست آن‌ها می‌شود. از آن‌جایی که بیشتر عسل‌ها از گرده گل و گیاه تولید می‌شوند، اگر فردی به گرده حساسیت داشته باشد به عسل نیز حساسیت خواهد داشت.

این حساسیت ممکن است با آبریزش بینی، تورم، خارش، برآمدگی، کهیر و … همراه باشد. قبل از استفاده از ماسک‌های عسل بهتر است ابتدا کمی از آن به تست کرده و در صورت بروز حساسیت از آن استفاده نکنید.

اگر نام گرده گل به گوش شما خورده و در مورد آن اطلاعاتی ندارید میتوانید با مراجعه به مقاله گرده گل چیست اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

  فواید عسل چیست؟ + 6 خواص عسل طبیعی برای درمان

ماسک عسل برای پوست

بهترین عسل برای استفاده در ماسک عسل برای پوست

اگر می خواهید مراقبت از پوست خود را انجام دهید، به خاطر داشته باشید که هر نوع عسل دارای مقادیر مختلف آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات مفید است. بنابراین، بسته به اینکه از کدام عسل استفاده می کنید، ممکن است نتایج مختلفی مشاهده کنید.بادام زمینی و عسل نه تنها مواد خوبی برای یک صبحانه و یا میان وعده مقوی و انرژی زا هستند، بلکه این دو حاوی آنتی اکسیدان و فواید مرطوب کنندگی هستند و کمپانی های آرایشی از این دو برای تولید لوسیون استفاده می کنند. ترکیب عسل، بره موم و ژله رویال (تمام ترکیبات ساخته شده توسط زنبورها) در ماسک می تواند بسیار مفید باشد. با این حال، اگر پوست حساس دارید، ممکن است محرک حساسیت پوستی شما باشد و خارش و التهاب ایجاد کند و به احتمال زیاد به دلیل وجود عصاره بره موم برای استعمال پوستی خواهد بود.

استفاده از عسل برای شستشوی صورت یا ماسک صورت نه تنها نگران کننده نیست. بلکه ممکن است به نفع پوست شما باشد. به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و مرطوب کنندگی عسل، ممکن است به جلوگیری از آکنه، و حفظ رطوبت پوست بدن شما کمک کند که در نهایت چین چروک پوست شما را به تعویق می اندازد.واسیوکیچ می گوید: “اگر به درستی استفاده شود، شستن صورت با عسل می تواند به جوان ماندن پوست، بهبود درخشندگی و صافی و کاهش تحریک و برافروختگی آکنه کمک کند.”با این حال، حواستان باشد که اگر قصد درمانی را دارید از عسل خالص و بدون تقلب استفاده کنید.مانند هر رژیم مراقبت از پوست، در صورت مشاهده حساسیت پوستی، استفاده از محصول یا عسل را متوقف کنید.

اگر مشخص شد که پوست شما حساس نیست، صبور باشید و حداقل به مدت یک هفته روال ماسک عسل خود را امتحان کنید تا ببینید آیا تفاوتی مشاهده می کنید یا خیر.همچنین برای دریافت مواد لازم و سایر ریز مغذی هایی که برای سلامت پوست مفید هستند می توانید از سایر محصولات زنبور عسل مثل گرده گل استفاده کنید. این ماده مغذی توسط زنبور عسل از گل های گرده زا جمع آوری می شود. گرده گل سرشار از اسید های آمینه، املاح، پروتئین، ویتامین ها و سایر ریز مغذی هاست که برای سلامت پوست شما بسیار مفید است.

برخی سوالات متداول:

چرا از ماسک عسل برای صورت استفاده کنیم؟

به گفته برخی، استفاده از عسل روی صورت ممکن است منجر به ایجاد پوستی صاف، مرطوب و بدون لک شود.

خطرات استفاده از ماسک عسل بر روی پوست چیست؟

میشل گرین: “به طور کلی استفاده از ماسک عسل روی پوست صورت بی خطر است، زیرا برای افراد مبتلا به آکنه [یا] اگزما بسیار مناسب است. حتی برای بیماران با پوست حساس نیز بی خطر است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *