خواص عسل و دارچین برای لاغری، دیابت، عفونت و بیماریها

خواص عسل و دارچین

خواص عسل و دارچین یک داروی معجزه گر!  در 17 ژانویه سال 1995 ، یک روزنامه معتبر کانادایی با نام اخبار هفتگی جهان، مقاله ای را منتشر کرد که لیستی طولانی از بیماری هایی را که می توان با خواص عسل و دارچین درمان کرد، ارائه داد. از آن زمان، ادعاهای جسورانه درباره ترکیب عسل و دارچین چندین برابر شده است. در حالی که خواص عسل و دارچین، این دو ماده دارای کاربردهای بهداشتی و درمانی زیادی هستند، اما همه ادعاهای مربوط به ترکیب این دو مورد، علمی نیستند.عسل و دارچین دو ماده طبیعی با فواید متعدد برای سلامتی هستند.برخی از افراد ادعا می كنند كه وقتی این دو ماده با هم تركیب شوند می توانند تقریباً هر بیماری را درمان كنند.در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه هرکدام از آنها خواص دارویی دارند، اما ادعاهای متعددی در مورد مخلوط عسل و دارچین خیلی درست به نظر نمی رسند.

در این مقاله با بررسی مزایای عسل و دارچین واقعیت را بررسی می کنیم.

 عسل شهد فراوری شده ي گلهاست توسط زنبور عسل. عسل قرن ها به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است و دارچین ادویه ای است که از پوست درخت به دست می آید.

 عسل و دارچین هر دو به تنهایی فواید زیادی برای سلامتی دارند. با این حال، برخی تصور می کنند که ترکیب این دو، مفیدتر است.

فواید دارچین بطور مجزا

دارچین یکی از ادویه های محبوب در طبخ و پخت است که می تواند به عنوان مکمل نیز مصرف شود.در اینجا برخی از چشمگیرترین مزایای دارچین وجود دارد:
ممکن است التهاب را کاهش دهد. التهاب طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری مزمن را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد دارچین می تواند به کاهش التهاب کمک کند.( دو منبع مورد اعتماد:01 – 02 ) همچنین ممکن است به درمان بیماری های نورودژنراتیو کمک کند.(4 منبع مورد اعتماد: 01 – 02 – 03 – 04 ) چند مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که دارچین ممکن است به کند شدن روند پیشرفت پارکینسون و آلزایمر کمک کند. این نتایج باید در مطالعات انسانی تأیید شود.دارچین می تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند. چند مطالعه حیوانی و آزمایشگاهی نشان داد که دارچین به جلوگیری از رشد و تولید مثل سلول های سرطانی کمک می کند. با این حال، این نتایج باید با مطالعات انسانی تایید شود.(دو منبع مورد اعتماد: 01 – 02 )

برخی همچنین اظهار داشتند که دارچین ممکن است یک درمان طبیعی برای اختلال کم توجهی و بیش فعالی (ADHD) ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، سندرم قبل از قاعدگی (PMS) ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و مسمومیت غذایی باشد.

با این حال، شواهد علمی کافی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. عسل برای افراد دیابتی چه اثری دارد؟

فواید عسل

عسل علاوه بر اینکه جایگزین سالم بجای شکر است، کاربردهای دارویی مختلفی دارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه انواع برابر نیستند.در اینجا برخی از مزایای عسل با حمایت علمی آورده شده است:ممکن است یک داروی مهار کننده سرفه باشد. یک مطالعه نشان داد که عسل در جلوگیری از سرفه های شبانه موثر تر از دکسترومتورفان، ماده فعال در اکثر شربت های سرفه است. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است.یک درمان قدرتمند برای زخم ها و سوختگی ها. بررسی شش مطالعه نشان داد که استفاده از عسل روی پوست یک درمان قدرتمند برای زخم است (دو منبع مورد اعتماد: 0102 )

فواید عسل و دارچین

عسل دارای چندین فواید سلامتی مرتبط با ظرفیت آنتی اکسیدانی و خواص ضد باکتری است.

  درمان تب با عسل | 5 راهکار خانگی برای درمان تب و لرز با عسل

خواص عسل و دارچین

مطالعات نشان داده است که خواص عسل و دارچین برای سلامتی مشابه است. به عنوان مثال، هر دو در زمینه های زیر مفید هستند:

کاهش بیماری های قلبی

خواص عسل و دارچین ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد:

مخلوطی از عسل و دارچین می تواند خطر بیماری قلبی شما را کاهش دهد، زیرا ممکن است به کاهش چندین عامل خطر آن کمک کند.این موارد شامل افزایش سطح کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید است.فشار خون بالا و سطح پایین کلسترول HDL (خوب) عوامل دیگری هستند که می توانند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند.
جالب اینجاست که عسل و دارچین ممکن است روی همه اینها تأثیر مثبت بگذارد.

  • مطالعات نشان داده است که مصرف عسل 6-11٪ کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهد و سطح تری گلیسیرید را تا 11٪ کاهش می دهد. عسل همچنین ممکن است کلسترول HDL (خوب) را حدود 3٪ افزایش دهد (پنج منبع مورد اعتماد: 0102030405 )
  •  یک متاآنالیز نشان داد که دوز دارچین روزانه به طور متوسط 16 میلی گرم در دسی لیتر کلسترول کل، کلسترول LDL (بد) تا 9 میلی گرم در دسی لیتر و تری گلیسیرید 30 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد. همچنین در میزان کلسترول HDL (خوب) اندکی افزایش یافت (یک منبع مورد اعتماد) در حالی که آنها با هم مطالعه نشده اند، اما نشان داده شده است که دارچین و عسل به طور جداگانه باعث کاهش فشار خون می شوند. با این حال، این تحقیق در حیوانات انجام شد. (چهار منبع مورد اعتماد: 01020304 )علاوه بر این، هر دو ماده غذایی غنی از آنتی اکسیدان هستند که فواید زیادی برای قلب دارند. آنتی اکسیدان های پلی فنول جریان خون در قلب را بهبود بخشیده و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهند. (یک منبع مورد اعتماد)
  •  عسل و دارچین همچنین ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند زیرا هر دو باعث کاهش التهاب می شوند. التهاب مزمن عامل اصلی در بروز بیماری های قلبی است. (یک منبع قابل اعتماد)

 عسل و دارچین هر دو به تنهایی فواید زیادی برای سلامتی دارند. با این حال، برخی تصور می کنند که ترکیب این دو، مفیدتر است.خرید عسل طبیعی را از فروشگاه اینترنتی گل افراز برای شما فراهم نموده ایم.

 

عسل و دارچین برای دیابت

کمک به ترمیم زخم

خواص عسل و دارچین می توانند به ترمیم زخم کمک کنند.

عسل و دارچین هر دو دارای خواص درمانی مستند هستند که می توانند در صورت استفاده موضعی از مخلوط به درمان عفونت های پوستی کمک کنند.عسل و دارچین هرکدام توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند، این دو خاصیتی هستند که هنگام بهبود پوست بسیار مهم هستند. (دو منبع مورد اعتماد: 0102)عسل هنگامی که روی پوست قرار می گیرد، برای درمان سوختگی با موفقیت استفاده شده است. همچنین می تواند زخم پای مربوط به دیابت(عسل و دارچین برای دیابت) را که یک عارضه بسیار جدی در این بیماری است، درمان کند.(دو منبع مورد اعتماد:0102)
دارچین به لطف خواص ضد باکتریایی قوی ممکن است فواید اضافی برای بهبود زخم ها فراهم کند.زخم پا مرتبط با دیابت خطر زیادی برای آلوده شدن به باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک دارند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که روغن دارچین به محافظت در برابر باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک کمک می کند. (دو منبع مورد اعتماد: 0102 ).با این حال، در این مطالعه از روغن دارچین استفاده شده است که غلظت آن بسیار بیشتر از دارچین پودری است که می توانید در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. هیچ مدرکی وجود ندارد که دارچین پودر شده همان اثر را داشته باشد.

برای استفاده از عسل و دارچین برای درمان عفونت پوستی، عسل را با مقدار کمی روغن دارچین مخلوط کرده و مستقیماً روی پوست آلوده بمالید.

عسل و دارچین هرکدام دارای مزایای سلامتی متعددی هستند که بسیاری از آنها توسط علم تائید می شوند.هر دوی این مواد به ویژه برای بهبود سلامت قلب و بهبود عفونت ها مفید هستند.با این حال، هیچ مدرک علمی نشان نداده است که ترکیب عسل و دارچین یک درمان معجزه آسا ایجاد می کند.

  نحوه تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی چگونه است؟

تعدیل قند خون

خواص عسل و دارچین می توانند به تعدیل قند خون و دیابت کمک کند.(عسل و دارچین برای دیابت)

کاملاً مستند است که مصرف مرتب دارچین برای مبتلایان به دیابت مفید است. همچنین ممکن است به جلوگیری از دیابت کمک کند. (سه منبع مورد اعتماد: 010203 ) مطالعات متعدد نشان داده است که دارچین سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد.یکی از راه هایی که دارچین باعث کاهش قند خون می شود افزایش حساسیت به انسولین است. دارچین سلول ها را نسبت به هورمون انسولین حساس تر می کند و به حرکت قند از خون به سلول ها کمک می کند. عسل همچنین دارای مزایای بالقوه برای مبتلایان به دیابت(عسل و دارچین برای دیابت) است. مطالعات نشان داده است که عسل به میزان قابل قبول برای کاهش قند خون افراد دیابتی تأثیر می گذارد.

 علاوه بر این، عسل ممکن است باعث کاهش کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید در افراد دیابتی شود، در حالی که سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهد. ( دو منبع مورد اعتماد: 0102 ). عسل و دارچین برای شیرین سازی چای و نوشیدنی شما از قند و شکر سالم تر هستند. با این حال، عسل همچنان دارای کربوهیدرات است، بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید از آن به میزان متوسط و مجاز استفاده کنند.

حفاظت سلولی

عسل و دارچین مملو از آنتی اکسیدان هستند:عسل و دارچین منابع عالی آنتی اکسیدان هستند که فواید زیادی برای سلامتی شما دارند.( یک منبع مورد اعتماد ).آنتی اکسیدان ها موادی هستند که شما را در برابر مولکول های ناپایدار موسوم به رادیکال های آزاد محافظت می کنند که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند.عسل سرشار از آنتی اکسیدان های فنل است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. دارچین همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدانی است. در مقایسه با سایر ادویه ها، دارچین از نظر محتوای آنتی اکسیدان در بالاترین رتبه قرار دارد.مصرف عسل و دارچین در کنار هم می تواند دوز آنتی اکسیدانی قدرتمندی به شما بدهد. ما در گل افراز خرید عسل طبیعی با بالاترین کیفیت را برای شما آسان کردیم. در مورد درمان کم خونی با عسل بیشتر بخوانید.

ترکیب عسل و دارچین ممکن است فوایدی از جمله بهبود سلامت قلب، درمان زخم ها و کمک به کنترل دیابت را به همراه داشته باشد.

ادعاهای اثبات نشده در مورد عسل و دارچین:

  • مفهوم ترکیب دو ماده قدرتمند برای ایجاد یک داروی حتی قوی تر منطقی است.با این حال، هیچ مطالعه ای ثابت نکرده است که ترکیب عسل و دارچین ماده معجزه آسایی ایجاد می کند که بیماری های متعددی را درمان می کند.بعلاوه، بسیاری از موارد پیشنهادی و ادعاها برای عسل و دارچین مورد حمایت تحقیقات علمی نیستند.
  • در اینجا برخی از ادعاهای محبوب اما اثبات نشده در مورد عسل و دارچین وجود دارد:با علائم آلرژی مبارزه می کند. برخی مطالعات در مورد توانایی عسل در کاهش علائم آلرژی انجام شده است، اما شواهد ضعیف است (دو منبع مورد اعتماد: 0102 )
  • همچنین باید توجه داشته باشید که دارچین حاوی ترکیبی به نام کومارین است که در دوزهای زیاد می تواند سمی باشد. محتوای کومارین در دارچین کاسیا بسیار بیشتر از دارچین سیلان است. 
  • سرماخوردگی را درمان می کند. عسل و دارچین خاصیت ضد باکتریایی زیادی دارند اما بیشتر سرماخوردگی ناشی از ویروس است.
  • آکنه را درمان می کند. در حالی که خواص ضد باکتری هر دو ماده می تواند برای پوست مستعد آکنه مفید باشد، اما مطالعات توانایی مخلوط را برای درمان آکنه بررسی نکرده اند.
  • به کاهش وزن کمک می کند. چند مطالعه نشان می دهد که جایگزینی شکر با عسل به افزایش وزن کمتری کمک می کند، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که عسل و دارچین به شما در کاهش وزن کمک کند.
  • درد آرتروز را تسکین می دهد. عسل و دارچین التهاب را کاهش می دهد، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که استفاده از این مواد غذایی روی پوست باعث کاهش التهاب در مفاصل شود.

  ماسک عسل و لیمو برای شادابی صورت + طرز تهیه و نکات

خلاصه:

عسل و دارچین هر دو برای سلامتی شما مفید هستند، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که ترکیب آنها اثرات آنها را چند برابر کند.نحوه استفاده از عسل و دارچین برای بهبود سلامت شمابهترین روش استفاده از عسل در رژیم غذایی جایگزینی قند و شکر البته بدون طبخ است و دارچین به عنوان یک مکمل و یا چاشنی و دمنوش.

برخی سوالات رایج:

خواص عسل و دارچین چیست؟

کاهش بیماری های قلبی – کمک به ترمیم زخم- تعدیل قند خون- حفاظت سلولی و…

ادعاهای اثبات نشده در مورد عسل و دارچین چیست؟

یچ مطالعه ای ثابت نکرده است که ترکیب عسل و دارچین ماده معجزه آسایی ایجاد می کند که بیماری های متعددی را درمان می کند.بعلاوه، بسیاری از موارد پیشنهادی و ادعاها برای عسل و دارچین مورد حمایت تحقیقات علمی نیستند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *