عسل ارگانیک چیست ؟ خواص + تفاوت عسل ارگانیک با عسل طبیعی

عسل ارگانیک چیست

عسل، ماده مغذی که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. عسل دارای خواص بی نظیر بسیار زیادی است و از آن در طب سنتی استفاده بسیار زیادی می شود. طعم شیرین عسل در کنار خواص و فواید آن سبب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. در خصوص مصرف عسل بهتر است به این نکته اشاره شود که تمام خواص ذکر شده در مورد عسل مربوط به عسل اصل بوده و عسل های فراوری شده تنها یک ماده غذایی محسوب می شوند. اگر به دنبال خرید عسل بوده باشید حتماً با عناوین مختلفی از جمله عسل ارگانیک روبرو شده اید. بسیاری از بسته بندی هایی موجود در فروشگاه های مواد غذایی بر روی خود برچسب ارگانیک را دارند، اما بهتر است بدانید که طبق آمار های موجود تنها در حدود 5 درصد از عسل های تولید شده در کشور ما عسل ارگانیک هستند.

به همین دلیل به منظور شناخت بیشتر عسل ارگانیک با ما در همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص اینکه عسل ارگانیک چیست؟ کسب کنید.

خواص عسل ارگانیک

عسل ارگانیک چیست:

در ابتدای پاسخ به این سؤال که عسل ارگانیک چیست؟ بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در ایران استاندارد های تعیین شده ای برای تشخیص عسل ارگانیک از دیگر عسل های موجود وجود ندارد با این وجود به طور کلی عسل ارگانیک به عسلی گفته می شود که در تمام مراحل تولید آن از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نشده باشد. حتی مرحله بسته بندی نیز شامل این قانون است و عسل ارگانیک عسلی است که نه تنها برای تولید و فراوری آن از مواد شیمیایی استفاده نشده، بلکه برای بسته بندی آن نیز از مواد شیمیایی استفاده نکرده اند. تولید عسل ارگانیک از جمله کار های سخت محسوب می شود و اگر قصد تولید عسل ارگانیک را دارید بهتر است بدانید که به این منظور نکات زیادی باید رعایت شود که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

عسل 40 گیاه یک عسل معروف و پرطرفدار است ، شما میتوانید برای خرید عسل چهل گیاه به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

  درمان پسوریازیس با عسل + آیا عسل مانوکا برای پسوریازیس (Psoriasis) مفید است؟

توجه به تغذیه زنبور عسل:

یکی از مهم ترین فاکتور ها برای تولید عسل ارگانیک این موضوع است که به نوع تغذیه زنبور های عسل توجه داشته باشید. در این خصوص باید گفت که در برخی موارد افراد برای اینکه محصولات گیاهی بهتری داشته باشند برای رشد بهتر آن ها از مواد شیمیایی و سم های مختلف استفاده می کنند. آغشته بودن گیاهان به سم های مختلف سبب می شود که اگر زنبور عسل شهد آن گیاه را جمع آوری کند، دیگر عسل تولید شده ارگانیک نباشد. متأسفانه در سال های اخیر استفاده از سموم شیمیایی زیاد شده است به اندازه ای که بخش زیادی از مزارع کشور و حتی جنگال ها به سموم مختلف آلوده هستند. در خصوص تضمین تغذیه زنبور های عسل برای تولید عسل ارگانیک باید توجه د اشته باشید که زنبور عسل تا 5 کیلومتر را می تواند پرواز کند.

بنابراین برای تغذیه ارگانیک زنبور عسل باید کندو زنبور ها را در مکانی قرار بدهید که تا حدود 5 کیلومتری آن مکان تأسیسات صنعتی آلوده و مزارع آغشته به سم های شیمیایی وجود نداشته باشد.

عسل همیشه یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های مفید و شفابخش جهت بسیاری از بیماری‌ها است. برای معرفی انواع عسل میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره ی معرفی انواع عسل مراجعه نمایید.

ساختار کندو و بسته بندی ارگانیک:

برای تولید عسل ارگانیک بهتر است به ساختار کندویی که برای نگهداری عسل ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز توجه داشته باشید. عسل ارگانیک اصل در کندویی تولید می شود که عاری از هر گونه مواد شیمیایی است. گزینه مناسب برای این مورد استفاده از کندو های چوبی است. در این خصوص برخی از کندو دار ها برای اینکه کندو ها راحت تر حمل و نقل شوند از کندو های پلاستیکی استفاده می کنند که سبب می شود تا زنبور ها در معرض مواد شیمیایی قرار گیرند. علاوه بر خود کندو بهتر است به شانه های استفاده شده در آن نیز توجه داشته باشید که به دور از هر گونه ماده شیمیایی باشد. از دیگر نکات مهم برای تولید عسل ارگانیک توجه به بسته بندی عسل های تولید شده است.

بسته بندی این عسل ها نیز باید ارگانیک بوده و عسل را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید. بهترین گزینه برای عسل های ارگانیک استفاده از ظروف شیشه ای به جای ظروف پلاستیکی است.

اگر میخواهید از فواید شیر و عسل با خبر باشید میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره خواص شیر با عسل برای سلامتی مراجعه نمایید.

تفاوت عسل ارگانیک با عسل طبیعی

اجتناب از مصرف دارو های شیمیایی:

برای تولید عسل ارگانیک به هیچ عنوان نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد و این قانون شامل دارو های شیمیایی نیز می شود. در برخی موارد بیماری هایی در بین زنبور های یک کندو شیوع پیدا می کند که کندو دار برای از بین بردن آن ها از دارو های شیمیایی استفاده می کند. شاید این موضوع در حالت عادی ایرادی نداشته باشد، اما اگر می خواهید عسل ارگانیک تولید کنید باید از استفاده دارو های شیمیایی نیز اجتناب کنید.

درمان کم خونی با عسل یک راهکار بسیار مؤثر و مفید خانگی است،اگر بدنبال اطلاعات در این باره میگردید به مقاله درمان کم خونی با عسل مراجعه نمایید.

  10 راهکار خانگی برای درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی

تفاوت عسل طبیعی با عسل ارگانیک:

در این قسمت از مقاله به توضیح بیشتر در خصوص تفاوت عسل ارگانیک با عسل طبیعی می پردازیم. در خصوص عسل و انواع آن باید گفت که برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که عسل ارگانیک به معنای عسل طبیعی است، اما بهتر است بدانید که عسل طبیعی و عسل ارگانیک دو نوع عسل بوده و با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند. در خصوص عسل ارگانیک دانستید که تنها به عسل هایی ارگانیک گفته می شود که در هیچ یک از مراحل تولید آن ها از مواد شیمیایی استفاده نشده است. این در حالی است که عسل طبیعی به عسل هایی گفته می شود که برای تولید آن ها زنبور عسل تنها از شهد گیاهان استفاده کرده باشد.

به طور کلی در خصوص تفاوت عسل ارگانیک با عسل طبیعی می توان گفت که هر عسل ارگانیک به نوعی عسل طبیعی محسوب می شود، اما طبیعی بودن عسل به معنای ارگانیک بودن آن نیست.

برای افرادی که دیابت دارند و میخواهند از عسل مخصوص دیابت استفاده کنند میتوانند برای خرید عسل دیابتی از سایت گل افراز اقدام کنند.

فواید عسل ارگانیک

فواید عسل ارگانیک چیست:

با توجه به این موضوع که برای تولید عسل ارگانیک از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود، خواص عسل ارگانیک بیشتر از دیگر انواع عسل است. عسل ارگانیک یک ترکیب سرشار از آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است. از جمله دیگر ترکیبات مغذی موجود در عسل ارگانیک می توان به ویتأمین سی، فسفر، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلسیم و. . اشاره کرد. از جمله خواص عسل ارگانیک می توان به تأثیر گذاری آن بر روی بهبود کیفیت خواب اشاره کرد. مصرف عسل سبب می شود تا تولید ملاتونین در بدن افزایش پیدا کند که این ماده تأثیر مستقیمی بر روی رفع مشکلات خواب در افرادی که دچار بی خوابی هستند، دارد.

درباره مهمترین فواید عسل برای معده به دنبال اطلاعات میگردید و دانش بیشتری میخواهید مقاله درمان معده درد با عسل میتواند به شما کمک کند.با ما همراه باشید.

در توضیخ عملکرد ملاتونین می توان گفت که یک هورمون مؤثر بر روی تنظیم چرخه خواب و بیداری است. به منظور بهره مندی از فواید عسل ارگانیک برای بهبود کیفیت خواب قبل از خواب یک یا دو قاشق عسل را در یک لیوان چای حل کرده و آن را بنوشید.در ادامه پاسخ به این سؤال که فواید عسل ارگانیک چیست؟ بهتر است به تأثیر گذاری آن بر روی کاهش فشار خون اشاره کرد. مصرف عسل ارگانیک میزان کلسترول موجود در خون را تنظیم کرده و سبب از بین رفتن کلسترول های مضر بدن می شود. از طرفی دیگر عسل ارگانیک میزان بیشتری گلیسرید را کاهش می دهد و به داشتن یک بدن سالم کمک می کند. عسل ارگانیک را می توان یک درمان کاربردی و مؤثر برای کاهش و از بین بردن سرفه دانست.

برای مشاهد و اطلاع از قیمت عسل زول با کیفیت و اصل میتوانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

  خرید عسل در تهران | لیست مراکز خرید و فروش عسل طبیعی در تهران

در پایان:

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان دهنده این موضوع است که مصرف عسل ارگانیک می تواند در مقایسه با مصرف دارو های شیمیایی ضد سرفه مؤثرتر باشد. اگر دچار التهاب و سوختگی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از عسل ارگانیک است. عسل ارگانیک یک ماده مغذی دارای PH اسیدی است. این موضوع سبب شده تا استفاده از آن به آزاد سازی بیشتر اکسیژن کمک کرده و در نتیجه آن روند بهبود سوختگی تسریع پیدا کند. از همه مهمتر اینکه مصرف منظم عسل ارگانیک می تواند بسیاری از مشکلات گوارشی را بهبود دهد و به طور کلی از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به سؤالاتی نظیر اینکه عسل ارگانیک چیست؟ و خواص عسل ارگانیک چیست؟ پاسخ دادیم.

عسل ارگانیک

دانستید که عسل ارگانیک به عسلی گفته می شود که برای تولید و فراوری آن به هیچ صورتی از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نشده باشد. عسل ارگانیک از شهد گیاهانی تهیه می شود که برای آن ها از سم استفاده نشده. زنبور های عسل در کندو هایی فاقد هرگونه مواد شیمیایی نگهداری می شوند و حتی بسته بندی این عسل ها به دور از مواد شیمیایی است. این موضوع سبب شده تا عسل ارگانیک در مقایسه با دیگر انواع عسل خواص و فواید بیشتری برای سلامتی افراد داشته باشد.

برخی سوالات متداول:

عسل ارگانیک چیست؟

بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در ایران استاندارد های تعیین شده ای برای تشخیص عسل ارگانیک از دیگر عسل های موجود وجود ندارد با این وجود به طور کلی عسل ارگانیک به عسلی گفته می شود که در تمام مراحل تولید آن از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نشده باشد.

تفاوت عسل طبیعی با عسل ارگانیک چیست؟

به طور کلی در خصوص تفاوت عسل ارگانیک با عسل طبیعی می توان گفت که هر عسل ارگانیک به نوعی عسل طبیعی محسوب می شود، اما طبیعی بودن عسل به معنای ارگانیک بودن آن نیست.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *