بهترین شرایط نگهداری ژل رویال | محل و مدت نگهداری ژل رویال + روش مصرف ژل رویال

روش مصرف ژل رویال

ژل رویال یا شاه انگبین که اغلب با نام “شیر زنبور” نیز خوانده می شود، ماده ای سفید متمایل به کرمی یا زرد کمرنگی است که توسط زنبورهای کارگر (بین 5 الی 15 روزگی) تولید می شود. زنبورهای کارگر جوان را زنبورهای پرستار نیز می نامند، زیرا لاروها و ملکه را به صورت دهان به دهان غذا می دهند و درست همانند پرستار برای نوزادان و ملکه هستند. آنها عسل و گرده را که توسط زنبورهای کارگر مسن تر از صحرا به کندو آورده و در حجره های شش ضلعی ذخیره شده را می خورند و از غدد روی سر خود (غدد هیپوفارنژال و غدد فک پایین) این غذای فوق العاده را تولید می کنند. در ادامه به نحوه صحیح نگهداری ژل رویال میپردازیم.

طریقه مصرف ژل رویال

بخشی از ترکیبات ژل رویال و موارد مصرف:

ترکیبات ژل رویال چیست؟ به طور معمول ژل رویال حاوی حدود ۵۵٪ تا ۶۰٪ آب ، ۱۲٪ تا ۱۵٪ پروتئین ، ۱۰٪ تا ۱۶٪ قند و همچنین حاوی چربی، ویتامین، نمک و اسیدهای آمینه است. ترکیب آن بسته به جغرافیا و آب و هوا متفاوت است. نام رویال به معنی سلطنتی برای این محصول از آنجاست که زنبورها از آن برای رشد و پرورش و تغذیه ملکه استفاده می کنند. انسان از ژله رویال به عنوان دارو استفاده می کند. ژله رویال را با نوع خاصی از عسل، گرده گل یا زهر زنبور عسل اشتباه نگیرید.این ماده مقداری ترش و گَس مانند است. از سایر ویژگی های این ماده می توان به بوی نسبتا تند یا ترش آن اشاره کرد. برترین ویژگی ژل رویال چیست؟طریقه مصرف ژل رویال چیست؟ این ماده قدرت زیستی خارق العاده‌ای دارد. هدف این ماده تغذیه لاروها در طی سه الی چهار روز اول حیات و درست پس از تولد می باشد.

در طی این دوره سه روزه، وزن لارو ها تا 250 برابر افزایش می یابد. معمولا ژل رویال به قدری در اطراف نوزاد یا همان لارو زنبور عسل ذخیره می شود که لارو در آن شناور خواهد شد و به راحتی ژل رویال را برای مصرف در دسترس دارد. درباره ماسک عسل برای صورت بیشتر بخوانید.

  بهترین رنگ عسل طبیعی + دلیل تفاوت رنگ انواع عسل ها چیست؟

تاثیر ژل رویال بر ایجاد ملکه!

نکته جالب و اعجاب انگیز خلقت زنبور عسل اینجاست که از بین نوزادان زنبور عسل کارگر لاروهایی انتخاب می شوند برای تبدیل شدن به ملکه، طبق نیاز کلنی به ملکه جدید و جوان، ژل رویال این لارو ها از روز سوم قطع نمی شود و تا قبل از بسته شدن سلول و دوران شفیرگی، تغذیه با ژل رویال ادامه دارد و در نهایت بجای زنبور کارگر یک ملکه متولد می شود، درست از همان نوزادی که قرار بوده کارگر باشد.این تغییر حالت فقط بخاطر چند روز دریافت ژل رویال بیشتر است.بعد از اینکه شفیره ها متولد و به زنبورهای کارگر تبدیل شدند، از عسل تغذیه خواهند کرد و فقط ملکه تا پایان عمر به طور مستقیم و دهان به دهان از ژل رویال توسط زنبوران پرستار تغذیه می کند. ژل رویال تاثیرات خارق العاده ای دارد. محتویات موجود در ژل رویال به ملکه کمک می کنند تا به زنبور بزرگ و بالغی تبدیل شده و طول عمر بیشتری داشته باشد.

نحوه نگهداری ژل رویال

ژل رویال و مدیریت کلنی توسط ملکه:

ژل رویال تاثیر قابل توجهی بر روی سیستم های درون ریز، هورمونی و متابولیک زنبور دارد. ملکه در طول زندگی خود صرفا از ژل رویال تغذیه می کند. طول عمر ملکه به واسطه استفاده از ژل رویال به طور متوسط پنج سال است، این در حالی است که طول عمر زنبورهای کارگر چهار الی شش ماه می باشد و در فصولی که فعالیت زنبور کارگر به اوج خود می رسد حتی به کمتر از ۵۰ روز هم می رسد. ملکه همچنین قادر است هر روز تا ۲۵۰۰ تخم یعنی تقریبا ۲.۵ برابر وزن خود تخم بگذارد.تخم گذاری ملکه در کندو و رابطه مسقیم آن با تغذیه روزانه از ژل رویال چیست؟ چنانچه ترشح ژل رویال زنبوران پرستار کاهش یابد شود تخم گذاری ملکه نیز متوقف خواهد شد. ترشح ژل رویال زنبوران پرستار مستقیما با ذخیره گرده گل در کندو مرتبط است. چنانچه فصل بهار و تابستان و فراوانی گرده گل به پایان برسد گرده گل نیز کمیاب شده و ژل رویال کمتری تولید می شود.

بنابراین تخم گذاری ملکه در فصول سرد متوقف می شود تا به خاطر نبود نوزادان نیاز به غذا و انرژی در فصول سرد کمتر شود. با ماسک موی عسل آشنا شوید.

نحوه مصرف ژل رویال:

بهترین روش مصرف ژل رویال چیست؟ مصرف مستمر است حتی برای افراد سالم. مقدار مطلوب برای طریقه مصرف ژل رویال روزانه یک گرم است. دوز مصرف ژل رویال به صورت زیر زبانی و یا همان یک گرم مخلوط با نصف قاشق غذاخوری عسل. برای جوان سازی و ترمیم پوست پس از نظافت پوست بصورت یک لایه نازک بر روی موضع مورد نظر استعمال شود.

نگهداری ژل رویال

نحوه نگهداری ژل رویال:

ژل رویال تازه در دمای عادی قابل نگهداری نیست و سریع فاسد می شود. بنابراین برای نگهداری بلند مدت باید در فریزر نگهداری شود. برای حمل و نقل و ارسال ژل رویال باید از یخ استفاده شود و دمای آن را پایین نگه داشت. حتی پس از برداشت برای انتقال از زنبورستان به شهر یا محل سکونت.

در خصوص روش نگهداری ژل رویال می توان به این نکته اشاره کرد که ژل رویال تازه را به مدت یک ماه درون یخچال نگهداری کنید. در خصوص ژل رویال تازه لازم به توضیح است که منظور ژل رویالی است که تازه از کندو جداسازی شده است. اگر میزان ژل رویال شما زیاد است به نحوی که ممکن است آن را طی چندین مرحله استفاده کنید، بهتر است ژل رویال را درون فریزر نگهداری کنید و هر زمان که قصد استفاده از آن را داشته باشید ژل رویال منجمد را به درون یخچال منتقل کنید تا یخ زدگی آن از بین برود و سپس آن را مصرف کنید. در خصوص طریقه نگهداری ژل رویال ناگفته نماند که اگر میزان ژل رویال کم است و طی چند روز قصد استفاده از آن را دارید می توانید ژل رویال را خارج از یخچال نیز نگهداری کنید، اما همانگونه که گفته شد این روش تنها برای چند روز است و اگر حجم ژل زیاد است آن را درون یخجال بگذارید.

اگر هم ژل رویال شما به صورت پودر یا کپسول است، آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.در برخی موارد هم ژل رویال را خریداری می کنید اما قصد ندارید همان زمان از آن استفاده کنید. در این صورت آشنایی با طرز نگهداری ژل رویال از اهمیت بیشتری برخوردار می شود زیرا باید توجه داشته باشید که خواص و فواید این ماده ارزشمند به واسطه نگهداری اشتباه از بین نرود. در این شرایط بهترین محل نگهداری ژل رویال درون فریزر است. ژل رویال را درون یخچال نگهداری کنید و در صورت تمایل به استفاده آن را بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای اتاق رسیده و آماده مصرف شود.

برخی ار ژل های رویال موجود در بازار فراوری شده هستند به این معنا که تولید کنندگان برای افزایش مدت زمان نگهداری محصول درون آن ها ار مواد نگهدارنده استفاده می کنند که این موضوع سبب شده تا ژل رویال مورد نظر دیگر ارگانیک محسوب نشود. در برخی موارد هم مقداری عسل در ترکیبات ژل رویال وجود دارد. اگر قصد استفاده از ژل رویال ارگانیک را دارید حتماً قبل از خریداری از ارگانیک بودن آن مطمئن شوید.

برای خرید عسل میتوانید به سایت گل افراز مراجعه نمایید و اگر به دنبال خرید عسل زول هستید به لینک مربوطه مراجعه نمایید و از خاصیت آن بهره مند شوید.

   خواص زنجبیل و عسل برای سلامتی | ۱۰ تا از فواید عسل با زنجبیل

شرایط نگهداری ژل رویال:

ژل رویال تازه:

در حالت خام، ژل رویال در شرایط زیر قابل نگهداری می باشد:

  • 3 الی 5 روز در داخل کندو
  • مدت محدودی بیرون از کندو در دمای 15 الی 25 درجه سانتی گراد
  • 6 ماه در یخچال (3 الی 5 درجه سانتی گراد)
  • 2 سال، در صورتی که در داخل فریزر نگهداری شود (دمای کمتر از 18 درجه سانتی گراد)

پودر خشک ژل رویال:

  • یک سال در صورت نگهداری در یخچال (3 الی 5 درجه سانتی گراد)
  • حداقل 2 سال در صورت نگهداری در فریزر (زیر 18 درجه سانتی گراد)

بهترین روش مصرف ژل رویال

بهترین روش نگهداری ژل رویال:

برخلاف عسل که طبیعی آن فاسد نمی شود، ژل رویال از جمله تولیدات زنبور عسل است که شرایط خاص خود را دارد و احتمال خراب و فاسد شدن آن نیز وجود دارد. بهترین محل نگهداری ژل رویال نگهداری آن در یک محیط خشک و خنک است. دما محیط در سالم ماندن ژل رویال از اهمیت بالایی برخوردار است، به این منظور بهتر است ژل رویال را در محیطی نگهداری کنید که بر روی دما آن کنترل داشته باشید. علت اصلی تأکید بر کنترل دما برای طرز نگهداری ژل رویال خاصیت تجزیه پذیر بودن این ماده است که سبب می شود تا در دما های گرم خراب شود. البته ناگفته نماند که برای نگهداری از ژل رویال یک فاکتور مهمتر از دما نیز وجود دارد و این موضوع توجه به رطوبت محیط است.

ایا با عسل میتوان زخم روده رو درمان کرد برای داشتن اطلاعات بیشتر به مقاله درمان زخم روده با عسل مراجعه نمایید.

اهمیت این موضوع به اندازه ای است که سبب شده با حذف رطوبت بتوان ژل رویال را در دمای محیط نگهداری کرد. برای از بین بردن رطوبت اضافه روش های مختلفی وجود دارد که در خصوص ژل رویال بهترین روش استفاده از انجماد خشک است. در این روش رطوبت اضافه محصول از بین رفته و در عین حال خواص و فواید آن هیچگونه تغییری نمی کند. و در نهایت به این ترتیب امکان نگهداری از ژل رویال در دمای اتاق نیز فراهم می شود.

برای خرید و داشتن قیمت ژل رویال میتوانید به لینک خرید ژل رویال وارد شوید و خرید خود را ثبت نمایید و همه ما می دانیم که ژل رویال، علاوه بر خاصیت غذایی فراوانی که دارد، مثل یک دارو برای بدن عمل می کند.

طرز نگهداری ژل رویال

مدت نگهداری ژل رویال:

یکی از رایج ترین سؤالات مطرح شده در خصوص نحوه نگهداری ژل رویال سؤال در خصوص مدت نگهداری ژل رویال است. این که ژل رویال را تا چه مدت می توان نگهداری کرد؟ اگر ژل رویال شما به طریقه صحیحی بسته بندی شده باشد تا مدت یک سال هم می توانید آن را درون یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری یکساله بهترین روش هم نگهداری از ژل رویال به شکل اصلی آن است. منظور از شکل اصلی ژل رویال این است که آن را با هیچ ماده دیگری ترکیب نکنید. برخی از افراد توصیه می کنند که به منظور نگهداری بهتر از ژل رویال درون آن مقداری عسل اضافه شود.

برای درمان لثه با عسل میتوانید به مقاله درمان عفونت لثه با عسل مراجعه نمایید و اصلاعات کاملی کسب کنید

در این خصوص بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که ژل رویال در مقایسه با عسل از وزن کم تری برخوردار است که این موضوع سبب می شود تا در صورت ترکیب این دو ماده با یکدیگر ژل رویال بر روی عسل قرار گیرد و در نتیجه احتمال قرار گرفتن آن در معرض هوا افزایش پیدا کند. تماس ژل رویال با هوا سبب خراب شدن آن می شود. زیرا بر اثر این تماس رنگ ژل رویال از زرد مایل به سفید به رنگ زرد تیره یا رنگ قهوه ای تغییر می کند. تغییر رنگ یکی از راه های تشخیص خراب شدن ژل رویال است. از طرفی دیگر در صورت خراب شدن بافت ژلاتینی ژل رویال نیز تغییر می کند. بافت ژلاتینی آن متراکم می شود و در نتیجه این تراکم قاشق درون ان نمی رود. علاوه بر این علائم بهتر است بدانید ژل رویال خراب شده طعم ناخوشایندی دارد و بو آن نیز تغییر می کند.

برای خرید عسل آویشن اصل میتوانید به صفحه موبوطه مراجعه نمایید.

طریقه نگهداری ژل رویال

انواع ژل رویال:

به طور کلی سه نوع ژل رویال داریم. نوع اول ژل رویال تازه است که توسط زنبورداران از کندو های عسل جمع آوری می شود. این نوع ژل بلافاصله بعد از جمع اوری بسته بندی شده و از آن در یخچال نگهداری می کنند. ژل رویال تازه بهترین کیفیت را دارا است و نگهداری آن نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. ژل رویال تازه بلافاصله بعد از جمع آوری باید در دمای 0 تا 5 درجه سانتی گراد نگهداری شود، در غیر این صورت با گذشت چند ساعت کیفیت آن کاهش پیدا می کند. نوع بعدی ژل رویال منجمد است. که در بسته بندی های مخصوص در فریزر از آن نگهداری می شود. ژل رویال مخلوط در عسل هم نوع سوم ژل رویال است که برای نگهداری ان باید به رطوبت محیط توجه داشته باشید. در صورت وجود رطوبت ژل رویال در عسل تخمیر شده و در نتیجه ترکیب فاسد می شود.

برای اینکه بدانید ژل رویال چیست به مقاله نوشته شده  توسط تیم گل افراز را مطالعه نمایید.

 

کیفیت ژل رویال اصل و تقلبی:

ژل رویال هم درست همانند بسیاری از کالا ها اصل و تقلبی دارد. ژل رویال ایرانی دارای کیفیت بسیار بالایی است. انواع تقلبی ژل رویال وارداتی است که معمولا چینی و مالزیایی هستند. تنها راه تشخیص کیفیت ژل رویال ارسال به آزمایگشاه مواد غذایی است و درخواست آزمایش HDA مخفف هیدروکسی دکانوئیک اسید است.

  ماسک عسل و لیمو برای شادابی صورت + طرز تهیه و نکات

ژل رویال اصل را از کجا بخریم؟

دقیقا مثل عسل ژل رویال اصل را فقط از زنبوردار و فروشگاه اختصاصی عسل خرید کنید. به دلیل عدم امکان تشخیص کیفیت بدون آزمایشگاه و تجهیزات، راه برای افراد سودجو و متقلب در فروش ژل رویال تقلبی هموار است. برای خرید ژل رویال از بخش فروشگاه اینترنی عسل گل افراز می توانید اقدام بفرمایید. ژل رویال سفارشی شما در اولین فرصت با بسته بندی ویژه و همراه یخ ارسال می گردد. قبل از ثبت سفارش لطفا با پشتیبانی هماهنگ بفرمایید.

برخی سوالات رایج:

خواص و تاثیر ژل رویال چیست؟

جلوگیری از آلزایمر- جلوگیری از فشار خون -جلوگیری از تصلب شرائین -جوانی و شادابی پوست و ضد پیری ضد سرطان و …

شرایط نگهداری ژل رویال چگونه است؟

3 الی 5 روز در داخل کندو – مدت محدودی بیرون از کندو در دمای 15 الی 25 درجه سانتی گراد- 6 ماه در یخچال (3 الی 5 درجه سانتی گراد)-2 سال، در صورتی که در داخل فریزر نگهداری شود (دمای کمتر از 18 درجه سانتی گراد)

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *