درمان زخم روده با عسل و خواص عسل برای کولیت + نحوه مصرف آن

درمان زخم روده با عسل

بیماری زخم روده که به نام کولیت اولسراتیو نیز معروف است باعث بروز عفونت های خفیف و شدید در راست روده (رکتوم) و پس روده (کولون) می شود. این بیماری ممکن است فراتر از روده بزرگ و در قسمت های مختلف آن گسترش پیدا کرده و باعث درد شودو علائمی همچون اسهال، دل پیچه، مدفوع خونی، صدای شکم، کاهش غیرطبیعی وزن و درد در ناحیه شکم را به همراه داشته باشد. علائم بیماری زخم روده به تدریج ظاهر شده و به مرور زمان طی مدت چند هفته شدت می گیرد. اما در این زمینه یکی از روش های خانگی، درمان زخم روده با عسل(درمان التهاب روده با عسل) است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا از عسل برای درمان زخم معده یا کولیت معده استفاده می شود؟

مصرف عسل برای درمان زخم روده

آشنایی مختصری از درمان زخم روده با عسل

زخم روده یک بیماری به نسبت شایع است که می تواند باعث ایجاد عفونت مزمن در رکتوم و کولون روده شود. زخم روده یا همان کولیت اولسراتیو در واقع نوعی عارضه منحصربه فرد و خاص محسوب می شود، به این دلیل که علائم و نشانه های این بیماری در افراد مختلف به یک صورت مشاهده نمی شود و متفاوت است.در حقیقت زخم رورده با توجه به شدت این بیماری دارای علائم و نشانه های متعددی است که در فرد رخ می دهد. به صورت کلی می توان بیان نمود که علائم متفاوت زخم روده ناشی از شدت درگیری روده بوده که خونریزی از رکتوم، اسهال و شکم درد از جمله شایعترین علائم این بیماری به شمار می آید که شدت این علائم بسته به میزان آسیب دیدگی روده است.

روش های درمانی مختلفی برای بهبود بیماری زخم معده وجود دارد که می توان به استفاده از دارو های شیمیایی، دارو های ترکیبی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد مغذی اشاره نمود. در این زمینه بسیاری از محققان به این نتیجه رسیدهاند که در میان انواع خوراکی های مفید برای درمان زخم معده، عسل طبیعی می تواند نتایج مطلوب و اثربخشی را برای افراد به همراه بیاورد، چراکه برای تقویت دستگاه گوارش و به ویژه روده بسیار مناسب است.

اگر از فواید عسل برای دیابت آگاهی ندارید، پیشنهاد میشود مطلب ما در خصوص عسل برای افراد دیابتی  را بخوانید.

درمان کولیت روده با عسل

  بهترین رنگ عسل طبیعی + دلیل تفاوت رنگ انواع عسل ها چیست؟

چرا از عسل برای درمان زخم روده استفاده می شود؟

طبق تحقیقات انجام شده، عسل دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند به بهبود افراد مبتلا به زخم روده کمک کند و التهاب ناشی از این بیماری را کاهش دهد. بیماری زخم روده به اختلال گوارشی گفته می شود که در برخی از افراد علائمی نظیر خستگی، بی اشت هایی، کم خونی و … را به وجود می آورد.در این بیماری گلبول های سفید به روده حمله می کنند و باعث از بین رفتن سلول های روده می شوند. از آنجایی که عسل های دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند با مصرف این ماده ارزشمند، فلور روده تقویت شده و باعث تشکیل سلول های جدید می شود. عسل طبیعی و خالص برای روده و زخم روده بزرگ بسیار مفید بوده و با خوردن این ماده خوشمزه درد های روده به طور کامل از بین می روند.

فروکتوز موجود در عسل به خصوص عسل هایی که از گل های خوشبو به دست آمده اند، یک بازتاب پاک کننده گندزا در رود ها ایجاد می کنند. ویتأمین های فراوانی در عسل وجود دارد که نارسایی های ناگوار روده را برطرف می کند. علاوه بر این عسل های طبیعی و ارگانیک به دلیل اینکه دارای خواص ضد میکروبی قوی هستند، باعث تسهیل در عمل دفع و لینت مزاج می شوند.

اگر قصد خرید عسل با موم را دارید، پیشنهاد میکنیم وارد لینک خرید عسل با موم شوید و عسل با موم دو کیلویی را خریداری کنید چون جنس موم کاملا طبیعی و بافته شده توسط زنبور عسل میباشد.

خواص عسل برای کولیت روده

اما نحوه مصرف عسل برای درمان زخم روده به این صورت است که:

  •  شما می توانید هر روز صبح یک یا دو قاشق غذا خوری عسل را به صورت ناشتا میل کنید.
  •  یا اینکه یک قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کرده و به صورت ناشتا بنوشید.
  •  همچنین می توانید از ترکیب عسل و دارچین استفاده کرده و آن را جایگزین مربا یا شکلات صبحانه نمایید.
  •  اگر به ماست علاقه زیادی دارید، می توانید به یک کاسه ماسه دو قاشق غذا خوری عسل را اضافه کنید تا به شما در خصوص اسیدیته و سوء هاضه کمک کند.
  •  برای هضم راحت تر سال های زیادی است که به افراد توصیه می شود دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری عسل در یک لیوان بزرگ آب مخلوط کرده و قبل از صرف هر وعده غذایی آن را بنوشند.

حال که با خواص عسل و درمان زخم روده آشنا شدید بد نیست که برای درمان خستگی با خواص دمنوش بابونه با عسل نیز آشنا شوید و مقاله نوشته شده را مطالعه نمایید.

اکنون که با خواص عسل در درمان زخم روده (درمان التهاب روده با عسل)آشنا شدید، بهتر است در صورتی که مبتلا به این بیماری هستید، از فروشگاه های معتبر عرضه کننده عسل، اقدام به خرید عسل طبیعی و خالص نموده و آن را مصرف کنید. در این رابطه یکی از فروشگاه های معتبر اینترنتی، فروشگاه گل افراز است که انواع عسل های طبیعی، خالص و درجه یک را به مشتریان خود ارائه می دهد و شما می توانید به این فروشگاه به منظور خرید عسل مراجعه کنید.

آیا درباره ی بره موم و بهترین زمان استفاده از آن اطلاعات دارید، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر میگردید میتوانید مقاله آموزش طریقه مصرف بره موم را مطالعه نمایید.

خواص عسل در درمان زخم روده

  10 تا از مهم ترین خواص عسل برای زنان و نقش آن بر سلامتی

خواص عسل برای درمان زخم روده و کولیت روده چیست؟

کولیت یا ورم روده، زخم روده بزرگ، روده تحریک پذیر، یبوست و … از جمله مشکلات رایجی هستند که ممکن است به دلایل مختلفی برای روده ها به وجود بیایند که در چنین شرایطی مصرف عسل می تواند بسیار مفید و کارساز باشد. عسل به دلیل دارا بودن خواص میکروبی برای روده ها مقوی و مفید است و باعث تسهیل عمل دفع می شود.بر اساس دیدگاه پژوهشگران آمریکایی درد های روده با خوردن عسل به خوبی درمان می شود. برای بیمارانی که مبتلا به زخم روده بزرگ هستند، عسل فواید بسیاری دارد، بنابراین بر درمان زخم روده بزرگ با عسل بهتر است به دنبال خرید عسل هایی باشید که از محصولات گیاهان گلدار خوشبو تهیه شده باشند، چراکه این نوع عسل می تواند بازتاب های پاک کنندگی و گندزایی بالایی را در روده ها ایجاد کند.

اگر میخواهید با خاصیت معجون عسل و گردو به صورت ناشتا آشنا شوید و درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید مقاله خواص گردو با عسل را مطالعه نمایید.

همچنین در عسل اسانس های فراری تولید می شود که می تواند نارسایی های روده را برطرف کند.در بیماران مبتلا به زخم روده بزرگ بهترین زمان برای خوردن عسل دو ساعت قبل از ناهار یا 3 ساعت بعد از شام است و میزان مصرف عسل باید به اندازه یک قاشق غذاخوری باشد، همچنین در صورتی که عسل با آب گرم استفاده شود، می تواند نتیجه بهتری را برای آن ها به همراه داشته باشد.یکی دیگر از محققان در خصوص درمان زخم روده با عسل(درمان التهاب روده با عسل) بیان می کند: اسید های سازنده عسل به خصوص اسید فرمیک این ماده با ارزش بازتاب مؤثری بر روی شکوفایی روده ها دارد، به این صورت که با تخمیر و ترشی روده ها مبارزه می کند.

علاوه بر این عسل دارای اسانس ها و قند های طبیعی است که معمولاً فشردگی زیادی داشته و درمان بخش هستند و باعث برطرف شدن عفونت های روده می شوند.در زمینه خواص عسل برای کولیت روده یا ورم روده می توان به تأثیر این ماده در کاهش التهاب روده و درمان شرایط داخلی ناشی از استرس در سندروم روده تحریک پذیر اشاره نمود. مزیتی که درمان کولیت روده با عسل برای بیماران مبتلا به این عارضه به همراه دارد، فعالیت ضد میکروبی قوی این ماده است، به این صورت که فعالیت ضد میکروبی عسل قابل مقایسه با آنتی بیوتیک های رایج نیست.

برخی سوالات رایج:

چرا از عسل برای درمان زخم روده استفاده می شود؟

طبق تحقیقات انجام شده، عسل دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند به بهبود افراد مبتلا به زخم روده کمک کند و التهاب ناشی از این بیماری را کاهش دهد.

خواص عسل برای درمان زخم روده و کولیت روده چیست؟

کولیت یا ورم روده، زخم روده بزرگ، روده تحریک پذیر، یبوست و … از جمله مشکلات رایجی هستند که ممکن است به دلایل مختلفی برای روده ها به وجود بیایند که در چنین شرایطی مصرف عسل می تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *