9 تا از مهم ترین خواص دمنوش بابونه با عسل برای سلامتی

خواص دمنوش بابونه با عسل

گاهی در پایان یک روز پر استرس کاری که از ترافیک خیابان خسته به خانه بازمی گردیم از خودمان می پرسیم برای رفع خستگی و پاکسازی جسمی و روحی چه چیزی بنوشیم تا حال خوب به جای خستگی بر جانمان بنشیند تحقیقات ثابت کرده است یکی از نوشیدنی های دشمن استرس روزانه، دمنوش بابونه با عسل است. مسلماً این جمله تنها برای اینکه خوردن دمنوش بابونه وعسل به روتین شما تبدیل شود، کافی نیست. در این مقاله خواص دمنوش بابونه با عسل را بررسی می کنیم.

دمنوش بابونه و عسل

خواص دمنوش بابونه با عسل

1. کمترسرما بخورید

یکی ازمشکلات زندگی شهروندان در شهر های آلوده، سرماخوردگی های مکرری است که به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن رخ می دهد.یکی از رایج ترین گیاهانی که برای مصارف دارویی استفاده می شود، بابونه است که چای استاندارد و عصاره های گیاهی آن از گل های خشک گونه Matricaria تهیه می شود. بابونه یکی از قدیمی ترین، پرمصرف ترین و مستندترین گیاهان دارویی در جهان است و برای کاربرد های درمانی مختلف توصیه شده است. محبوب ترین راه مصرف بابونه به شکل چای گیاهی است که در جهان بیش از یک میلیون فنجان در روزمصرف می شود.بنابراین جای تعجب نیست که وقتی عسل به چای بابونه اضافه شود، می تواند علائم مرتبط با آنفولانزا و سرفه را کاهش دهد.

خواص آنتی بیوتیکی بابونه به مبارزه با هر گونه باکتری محرک آنفولانزا کمک می کند. مسلماً نوشیدن دمنوش بابونه وعسل در بازه زمانی مشخص شما را از سرماخوردگی مکرر بیمه می کند.

  خرید عسل در کرج | مراکز فروش عسل طبیعی و ارگانیک در کرج

2. خداحافظی با نفخ معده

از دیگرخواص دمنوش بابونه با عسل می توان به خواص ضد اسپاسمی گل بابونه که در چای بابونه موجود است به همراه عسل اشاره کرد. این خواص به همراه اثرات مفید ضد التهابی عسل می تواند بیماری های گوارشی مانند سوء هاضمه و گرفتگی معده را کنترل کند.همچنین خواص ضد اسپاسم بابونه می تواند باکتری ها یا میکروب های مضرموجود در روده را از بین ببرد. در نتیجه علائمی مانند تحریک معده، اختلالات گوارشی و زخم معده را تسکین می دهد.

درمان کم خونی با عسل یک راهکار بسیار مؤثر و مفید خانگی است ، اگر بدنبال اطلاعات در این باره میگردید به مقاله فواید عسل برای کم خونی مراجعه نمایید.

خواص بابونه و عسل

3. خواب راحت وشاد از خواص دمنوش عسل وبابونه

خواب راحت تنها با دارو های شیمیایی به دست نمی آید. خوردن دمنوش بابونه وعسل قبل از خواب باعث می شود، مغز شما در شب عملکرد بهتری داشته باشد و باعث خواب عمیق ترشود. در مطالعه ای که روی موش ها انجام شد، عصاره بابونه به جوندگانی که دچاراختلال خواب بودند، کمک کرد تا به خواب بروند.بسیاری از محققان براین باورند که چای بابونه ممکن است مانند یک بنزودیازپین عمل کند. بنزودیازپین ها دارو های تجویزی هستند که می توانند اضطراب را کاهش دهند و خواب را راحت کنند.همچنین عسل محلول در دمنوش بابونه کمک می کند در بدن یک ماده شیمیایی به نام سروتونین ( هورمون های شادی) ترشح شود که به بدن شما اجازه آرامش می دهد.از طرفی گل بابونه خاصیت آرام بخشی دارد.

این ترکیب می تواند رگ های خونی شما را شل کند، خواب آرام را عادی کند یا اختلالات خواب مانند بی خوابی و پریدن از خواب را کاهش دهد. به عبارت دیگر یکی از خواص دمنوش بابونه با عسل خواب شاد است.اگر یک ساعت قبل از خواب یک فنجان چای بابونه با عسل میل کنید، می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. خواص آنتی اکسیدانی و آرام بخشی چای بابونه همراه با خواص سروتونین قند می تواند باعث خواب آلودگی شود و در بهبود کیفیت کلی خواب شما مؤثرواقع شود.بنابراین افزودن مقدار کمی عسل به فنجان چای بابونه می تواند برای کمک به خواب بهتر شما مؤثر باشد. معمولاً1 قاشق چایخوری عسل به دمنوش بابونه اضافه می کنند، که البته این مقدار بسته به ذائقه شما متفاوت است. بهتر است از اضافه کردن عسل زیادی پرهیزکنید، زیرا چای بابونه به تنهایی می تواند شیرین باشد.

عسل همیشه یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های مفید و شفابخش جهت بسیاری از بیماری‌ها است. برای معرفی انواع عسل میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره ی معرفی انواع عسل مراجعه نمایید.

4. کاهش التهابات بدن

التهاب طولانی مدت با طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی، از جمله هموروئید، درد گوارشی، آرتریت، اختلالات خودایمنی و حتی افسردگی مرتبط است. التهاب یک واکنش سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت است. چای بابونه حاوی ترکیبات شیمیایی است که ممکن است التهاب را کاهش دهد.

  خرید عسل در تهران | لیست مراکز خرید و فروش عسل طبیعی در تهران

5. کاهش درد قاعدگی

درد های عادت ماهانه یکی از مشکلات زنان در جهان است. مطالعات اخیر نشان داده اند، چای بابونه با کاهش شدت درد های قاعدگی مرتبط است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که مصرف چای بابونه به مدت یک ماه می تواند درد ناشی از درد های قاعدگی را کاهش دهد. زنان شرکت کننده در این مطالعه نیز اضطراب و ناراحتی کمتری را در ارتباط با درد پریود گزارش کردند.

عسل 40 گیاه یک عسل معروف و پرطرفدار است ، شما میتوانید برای خرید عسل چهل گیاه به لینک مربوطه مراجعه نمایید

6. سد کردن راه بیماری دیابت

تنظیم سطح قند خون یکی از خواص بابونه و عسل است. عناصری مانند فروکتوز (قند میوه) و گلوکز (شکر ساده) به صورت ارگانیک در عسل وجود دارند.بنابراین وقتی یک فنجان دمنوش عسل وبابونه مصرف می کنید، این عناصر به راحتی می توانند به سطح انسولین و گلوکز خون شما واکنش نشان دهند و به تنظیم سطح قند خون کمک می کنند.

برای مطالعه درباره عسل چهل گیاه میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره خواص عسل چهل گیاه مراجعه نمایید.

فواید خواص بابونه و عسل

7. کند کردن یا جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان کاهش تدریجی تراکم استخوان است. این از دست دادن خطر شکستگی استخوان و حالت خمیده را افزایش می دهد. در حالی که هر کسی ممکن است به پوکی استخوان مبتلا شود، این بیماری در بین زنان یائسه شایع تر است. این درد ممکن است به دلیل اثرات استروژن باشد.یک مطالعه در سال 2004 نشان داد که دمنوش بابونه وعسل ممکن است اثرات ضد استروژنی داشته باشد. همچنین به افزایش تراکم استخوان کمک کرده است، اگرچه محققان اعلام کرده اند، تحقیقات بیشتری برای اثبات این مورد از خواص دمنوش بابونه وعسل درحال انجام است.

اگزما، یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است.اگر میخواهید راه درمان آن را بدانید مقاله درمان اگزما با عسل طبیعی را مطالعه نمایید.

8. دمنوش بابونه وعسل سد راه نفوذ سرطان ها

برخی از مطالعات نشان می دهد که چای بابونه ممکن است رشد سلول های سرطانی را هدف قرار دهد یا حتی از رشد آن سلول ها در وهله اول جلوگیری کند. دمنوش بابونه و عسل می تواند رشد تومور ها را متوقف کند. قدرت مهار رشد تومورتوسط بابونه شامل مطالعات با آپیژنین است که یکی از اجزای فعال زیستی بابونه است. مطالعات بر روی مدل های پیش بالینی سرطان پوست، پروستات، پستان و تخمدان اثرات مهارکننده گیاه بابونه را نشان داده است. می توان گفت خواص ضد سرطانی دمنوش بابونه و عسل در مقابل سرطان به علت آنتی اکسیدن های موجود این دمنوش گیاهی است.

اگر از فواید عسل برای دیابت آگاهی ندارید، پیشنهاد میشود مطلب ما در خصوص عسل برای افراد دیابتی  را بخوانید.

9. درمان بیماری های پوستی خفیف

یک مطالعه کوچک در سال 1987 نشان داد که استفاده ازعصاره بابونه به طور مستقیم به بهبود زخم کمک می کند. به همین ترتیب، چند مطالعه منبع معتبر دریافته اند که پماد بابونه ممکن است به اگزما و بیماری های التهابی خفیف پوست کمک کند، اگرچه خواص بابونه وعسل اندازه کرم هیدروکورتیزون مؤثر نیستند اما تأثیرات قابل توجهی بر کنترل بیماری های پوستی می گذارند.

  درمان زخم روده با عسل و خواص عسل برای کولیت + نحوه مصرف آن

کلام آخر

در این مقاله به خواص دمنوش بابونه با عسل اشاره کردیم،دانستیم عسل و بابونه دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و به حفظ سلامت بسیار کمک می کنند.به شما پیشنهاد می کنیم حتما این نوشیدنی بی نظیر را امتحان کنید.

برخی سوالات رایج:

خواص دمنوش بابونه با عسل چیست؟

کمترسرما بخورید-خداحافظی با نفخ معده -خواب راحت وشاد از خواص دمنوش عسل وبابونه- کاهش التهابات بدن و …

دمنوش بابونه وعسل سد راه نفوذ سرطان ها چگونه است؟

برخی از مطالعات نشان می دهد که چای بابونه ممکن است رشد سلول های سرطانی را هدف قرار دهد یا حتی از رشد آن سلول ها در وهله اول جلوگیری کند. دمنوش بابونه و عسل می تواند رشد تومور ها را متوقف کند

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *