عسل چهل گیاه چیست + 10 تا از فواید و خواص عسل چهل گیاه

خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه یک نوع عسل بسیار پرخاصیت و مفید برای سلامتی بدن انسان و از بین بردن انواع بیماری ها و امراض مختلف است که از نوشیدن شهد گل های مختلفی توسط زنبورها در فصل بهار و اوایل تابستان به دست می آید. وجود شهد گیاهان و گل های متنوع در این عسل باعث شده است که در عسل چهل گیاه خواص و مزایای بسیاری برای سلامتی بدن نهفته باشد. از خواص عسل چهل گیاه در طب سنتی به عنوان یک ماده با خاصیت دارویی جهت درمان تعداد زیادی از بیماری ها استفاده شده و به طور کلی منجر به تقویت قوای بدنی افراد می گردد. هر چه تنوع گیاهان تحت پوشش یک منطقه بیشتر باشد، خواص جمع شده در عسل آن منطقه نیز بیشتر خواهد شد و بالطبع طعم و رنگ آن نیز به تناسب این پوشش گیاهی متفاوت خواهد بود.

عسل چهل گیاه چیست

فواید عسل چهل گیاه

از آنجایی که پوشش گیاهی در اکثر نقاط کشور ما کاملا متنوع و غالبا از نوع گیاهان دارویی می باشد، در عسل چهل گیاه نیز خواص دارویی و درمانی فراوانی برای حفظ و بهبود سلامتی بدن موجود می باشد. تنوع بالای عصاره گل ها و گیاهان موجود در این عسل آن را به منبعی غنی از خواص و فواید گوناگون تبدیل کرده است. عسل چهل گیاه نوعی عسل کاملا طبیعی و برگرفته از شهد گیاهان و گل های طبیعی می باشد که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و میزان خالص بودن آن با توجه به منشا طبیعی آن بسیار بالا می باشد. خواص عسل چهل گیاه بسیار متنوع و گوناگون می باشد که در ادامه به اصلی ترین و بارزترین این فواید خواهیم پرداخت.

  خرید عسل در تهران | لیست مراکز خرید و فروش عسل طبیعی در تهران
  • بهبود دهنده اعصاب

خاصیت عسل چهل گیاه در بهبود و تقویت اعصاب با بهره گیری از مواد مغذی که در آن وجود دارد اتفاق می افتد. این ویتامین ها و مواد پرخاصیت موجود در عسل چهل گیاه می توانند سیستم عصبی شما را تقویت کرده و به نوسازی و بهبود عملکرد آن کمک زیادی کنند. به همین دلیل است در افرادی که از دردهای میگرن رنج می برند توصیه می شود که این نوع عسل پرخاصیت را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند تا منجر به تسکین این نوع از دردها شود. این عسل همچنین می تواند حافظه را تقویت کرده و از زوال زودرس آن پیشگیری نماید.

اگر از فواید عسل برای دیابت آگاهی ندارید و حتی برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میشود مطلب ما در خصوص عسل برای افراد دیابتی  را بخوانید.

  • تقویت دستگاه گوارشی

این روزها با توجه به سبک زندگی نادرست افراد و عدم پیروی از اصول صحیح تغذیه ای، بیماری ها و مشکلات گوارشی به یکی از شایع ترین انواع ناراحتی های قشر بزرگی از جامعه تبدیل شده است. خواص عسل چهل گیاه برای رفع این مشکلات و پیشگیری از بروز آن ها بسیار قابل توجه می باشد. از آنجایی که در این نوع عسل طبیعی انواع آنزیم های گوارشی نظیر لیپاز و آمیلاز و سایر انواع آنزیم ها وجود دارد، عسل چهل گیاه می تواند کمک زیادی به دستگاه گوارش در زمینه هضم وعده های غذایی نماید و به این ترتیب منجر به تقویت قسمت های مختلف دستگاه گوارشی شما شود.علاوه بر این در افرادی که از مشکل رفلاکس معده به مری رنج می برند، استفاده از عسل طبیعی چهل گیاه می تواند تاثیر قابل توجهی در برطرف کردن این مشکل گوارشی داشته باشد.

خواص عسل چهل گیاه در طب سنتی

از دیگر خواص عسل چهل گیاه می توان به ضد عفونی کردن محیط گوارشی داخل بدن، جلوگیری کننده از عفونت روده ای و خاصیت ضد یبوست آن نیز اشاره کرد. با توجه به این که مصرف عسل چهل گیاه می تواند هضم غذا را بهبود بخشیده و عملکرد معده را ارتقا دهد، استفاده از آن از بین رفتن نفخ و ورم معده را نیز به دنبال خواهد داشت.

  عسل آویشن چیست ؟ 10 تا از مهمترین خواص عسل آویشن برای سلامتی
  • حفظ و ارتقا عملکرد سیستم دفعی

سیستم دفعی بدن شامل کلیه ها و مجاری ادراری جز اصلی ترین راه های دفع مواد زاید و اضافی موجود در بدن به شمار می رود و کارکرد صحیح آن نیز از اهمیت زیادی برای حفظ سلامتی کلی بدن برخوردار است. خواص عسل چهل گیاه به دلیل وجود مواد مغذی فراوان در آن باعث شده است که به سیستم ادراری افراد جهت سالم ماندن و حفظ کارکرد آن کمک زیادی کرده و از بروز مشکلات احتمالی نظیر احتباس ادرار و یا عفونت مجاری ادراری در فرد پیشگیری نماید.بعضی از افراد با توجه به سوابق خانوادگی و یا سایر علل مختلف مستعد ایجاد سنگ کلیه و سنگ مثانه هستند.

چنین اشخاصی برای این که بتوانند از تشکیل سنگ در سیستم ادراری و کلیه های خود پیشگیری نموده و احتمال بروز این عارضه را کاهش دهند، می توانند از خواص عسل چهل گیاه بهره برده و این عسل را در رژیم غذایی روزمره خود قرار دهند.

آیا درباره بره موم و بهترین زمان استفاده از آن اطلاعات دارید ،اگر به دنبال دانش میگردید میتوانید مقاله  آموزش طریقه مصرف بره موم  را مطالعه نمایید.

  • بهبود پرفیوژن و گردش خون اندام ها

کلیه قسمت های بدن برای این که بتوانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند متکی به دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود و اکسیژن از راه خون در گردش در بدن می باشند. هر چه گردش خون با سهولت بیشتری انجام شده و خون بتواند به راحتی خود را به اندام های مختلف برساند، طبیعتا عملکرد آن ها نیز ارتقا خواهد یافت و سلامتی کلی بدن تضمین خواهد شد.مصرف عسل چهل گیاه می تواند این گردش خود را در بدن تسهیل کرده و با بهبود این روند به طور کلی عملکرد اندام های مختلف بدن کمک زیادی کند. علاوه بر این ها، مصرف عسل چهل گیاه باعث می شود که این خون در گردش در بدن از آلودگی و عفونت های احتمالی پاک شده و به عبارتی تصفیه شود. با این کار حمل مواد غذایی و اکسیژن توسط جریان خون با سهولت بیشتری همراه شده و از گسترش بیماری و عفونت در بدن جلوگیری خواهد شد.

  • تقویت ریه ها و مجاری تنفسی

خواص عسل چهل گیاه برای سیستم تنفسی و مجاری مربوط به آن باعث می شود که امر تبادل گازهای تنفسی میان خون و سلولهای بدن با سهولت بیشتری انجام پذیرد. به دنبال آن عملکرد دستگاه تنفسی ارتقا پیدا کرده و تنفس فرد کیفیت بهتری پیدا خواهد کرد. همچنین مصرف عسل چهل گیاه می تواند علائم و نشانه های مربوط به بیماری آسم را کنترل کرده و میزان بروز حملات آسم را در فرد کاهش دهد. ابتلا به انواع بیماری های مجاری تنفسی در فصل های سرد سال بسیار شایع می باشد. با مصرف عسل چهل گیاه در این فصول می توان راه های تنفسی را حفظ کرده و از بروز سرفه و التهاب نواحی تنفسی نیز پیشگیری نمود.

نوعی از عسل که طرفداران زیادی دارد عسل آویشن است ،برای خرید عسل آویشن اصل از صفحه مربوطه دیدین نمایید.

خاصیت عسل چهل گیاه

  خرید عسل در مشهد | مراکز فروش عسل طبیعی و ارگانیک در مشهد

جمع بندی

عسل چهل گیاه یک ماده غذایی با فواید بیشماری برای سلامتی بدن انسان می باشد که تاثیر قابل توجهی بر بهبود عملکرد اندام ها و سیستم های مختلف بدن بر جای می گذارد. خواص عسل چهل گیاه منجر به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و تنفسی، ارتقا عملکرد سیستم دفعی، تقویت کننده سیستم عصبی، افزایش کیفیت گردش خون موجود در بدن و بسیاری خواص مفید دیگر برای حفظ سلامتی بدن می شود.

برخی سوالات متداول:

فواید عسل چهل گیاه چیست؟

بهبود دهنده اعصاب -تقویت دستگاه گوارشی- حفظ و ارتقا عملکرد سیستم دفعی – بهبود پرفیوژن و گردش خون اندام ها

عسل چهل گیاه چگونه باعث تقویت ریه ها و مجاری تنفسی میشود؟

خواص عسل چهل گیاه برای سیستم تنفسی و مجاری مربوط به آن باعث می شود که امر تبادل گازهای تنفسی میان خون و سلولهای بدن با سهولت بیشتری انجام پذیرد. به دنبال آن عملکرد دستگاه تنفسی ارتقا پیدا کرده و تنفس فرد کیفیت بهتری پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *