عسل کنار چیست ؟ 10 تا از مهم ترین خواص عسل کنار (سدر) اصل

عسل کنار چیست

درخت سدر یکی از درختان مورد علاقه زنبور عسل است که هرازگاهی به آن سر می زند و از آن عسل تولید می کند. حاصل این مرواده مطلوب، عسلی پرطرفدار به نام عسل سدر یا کنار است. خواص عسل کنار آنقدر متنوع است که بیشتر صنایع بهداشتی و دارویی دنیا در تولیدات خود از آن استفاده کرده اند.در مقاله پیش رو برای شما خواهیم گفت عسل کنار چیست؟ و خواص دارویی عسل کنار و کاربرد آن در محصولات غذایی و بهداشتی و آرایشی را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

فواید عسل کنار

دلایل خواص عسل کنار

اگر ویژگی های درخت سدر را بشناسیم به خواص عسل کنار پی می بریم.در حقیقت درخت سدر یک درخت معمولی نیست. درخت عادی برگ ها، میوه ها و دانه های درخت سدر دارای ویژگی های دارویی هستند و می توان از آن ها برای بهبود سلامت جسمی و روانی استفاده کرد. بخش هایی از این درختان حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، کلسیم، آهن، فسفر، گوگرد، پتاسیم، منیزیم، روی، مس، منگنز و سدیم است که در شهد گل ها وجود دارد. عسل سدر قهوه ای تیره، مایع و تا حدودی شفاف است. خواص دارویی عسل سدر فراوان است. خوب است بدانیم عسل سدر تنها یک یا دو بار در سال در هنگام شکوفه دادن گل های سدر برداشت می شود که این اتفاق بسیار نادر است.

لازم به ذکر است این ویژگی برای همه عسل های تک گل صدق می کند. بنابراین عسل کنار در مقایسه با سایر عسل های وارداتی یا محلی با قیمت بالاتری در بازار فروخته می شود.

عسل 40 گیاه یک عسل معروف و پرطرفدار است ، شما میتوانید برای خرید عسل چهل گیاه به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

  درمان زخم روده با عسل و خواص عسل برای کولیت + نحوه مصرف آن

محل جغرافیای عسل کنار

با اینکه خواص عسل سدر فراوان است اما امکان تولید عسل کنار در همه جا وجود ندارد. عسل سدر از شهد درخت لوته استخراج می شود. این درخت در مناطق بیابانی کشور های خاورمیانه از جمله یمن، عربستان سعودی و حتی در منطقه پوتوهر پاکستان یافت می شود. اما بیشتر در یمن فراوان است، جایی که مردم یمن از تمام قسمت های درخت برای به دست آوردن ویژگی های دارویی استفاده می کنند. با اینکه که کل درخت دارای خواص درمانی است اما خواص دارویی عسل کنار به یکی از ویژگی های اصلی آن مبدل شده است.

برای دیدن انواع ماسک بر روی صورت میتوانید به مقاله ماسک عسل برای صورت مراجعه نمایید.

خواص عسل سدر

خواص عسل کنار در صنایع غذایی

خواص عسل سدر آنقدر گسترده است در پخت انواع غذا ها و شیرینی های خانگی، به عنوان چاشنی و در محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان نرم کننده مو استفاده می شود.طعم و عطر متمایز عسل کنار به دلیل شهد گل های درخت سدر و جغرافیای منطقه آن مرتبط است. درختان سدر را در سایر نقاط جهان پیدا می شود اما عسل خام سدر یمن به عنوان بهترین (و گرانترین) عسل در جهان معروف شده است. این عسل اغلب با عسل مانوکا نیوزلند مقایسه می شود، زیرا فواید دارویی عسل سدر بسیار زیاد است.

عسل همیشه یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های مفید و شفابخش جهت بسیاری از بیماری‌ها است. برای معرفی انواع عسل میتوانید به مقاله نوشته شده ما درباره ی معرفی انواع عسل مراجعه نمایید.

خواص عسل سدر در زندگی روزمره

خواص عسل کنار در زندگی روزمره انسان ها کاربرد فراوان دارد که در ذیل به مواردی از آن می پردازیم.خواص عسل کنار آن را به چاشنی غذایی خوبی تبدیل کرده است. عسل کنار می تواند جایگزین شربت افرا و شیرین کننده ها روی پنکیک، وافل و کیک های کوچک شود یا حتی می توانید از آن به عنوان سس جانبی برای غذا استفاده کنید.به دلیل خواص دارویی عسل کنار مردم از آن به عنوان جایگزین سالم تری برای کودکان یا افراد مسن یا بیماران دیابتی استفاده می کنند. خواص عسل کنار سبب شده است که به عنوان یک سس روی سالاد با طعم کارامل مورد استقبال قرار بگیرد.تجربه نشان داده است فواید عسل کنار یکی دو تا نیست. افزودن چند قطره عسل به آب داغ همراه با لیموترش و مصرف آن در صبح برای بدن معجزه می کند.

همچنین مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل خام برای افزایش ایمنی کلی بدن بسیار عالی است و حتی از شکلات هم طعم بهتری دارد. عسل کنار می تواند برای بهبود سریع زخم ها، سوختگی ها یا کبودی ها استفاده شود و حتی برای تسکین آن احساس خنکی ایجاد کند.

اگر میخواهید با ترکیب عسل و دارچین آشنا شوید میتوانید مقاله نوشته شده ما درباره خواص عسل و دارچین را مطالعه نمایید.

  10 راهکار خانگی برای درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی

خواص دارویی عسل کنار

خواص عسل کنار برای پوست و مو

بیماری کرونا همه ما را مجبور کرد بدون هیچ فرصتی برای بیرون رفتن و تهیه محصولات آرایشی مورد علاقه خود در خانه بنشینیم. این شرایط ناخواسته توجه مردم را به درمان های خانگی معطوف کرد.یکی از خواص دارویی عسل کنار بهبود پوست است. عسل سدر را می توان در درمان های مراقبت از پوست مانند ماسک های عسلی همراه با سایر محصولات دارویی مانند زردچوبه، ماست، روغن بادام و غیره برای ایجاد پوستی درخشان یا از بین بردن آکنه یا جوش های صورت استفاده کرد. حالا ثابت شده است با مخلوط کردن چند قاشق چای خوری عسل با چاشنی ها در خانه می توان از خواص دارویی عسل کنار برای بهبود پوست استفاده کرد.یا حتی می توان از آن برای کاهش سوختن مو یا جلوگیری از رشد شوره سر استفاده کرد.

در حقیقت یکی از فواید عسل کنار تقویت ریشه موهاست.گفتنی است عسل سدر دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها و ویژگی های ضد میکروبی است و بنابراین می توان از فواید عسل سدر برای بهبود پوست استفاده کرد.

درمان کم خونی با عسل یک راهکار بسیار مؤثر و مفید خانگی است،اگر بدنبال اطلاعات در این باره میگردید به مقاله درمان کم خونی با عسل مراجعه نمایید.

فواید عسل سدر برای سلامتی

دلایلی زیادی وجود دارد که چرا عسل سدر به عنوان یکی از بزرگترین انواع عسل در جهان با طرفداران فراوان مشهور شده است.فواید عسل کنار برای سلامتی بدن فراوان است. خواص دارویی عسل کنار با رفع عفونت ها و تقویت ایمنی، سلامت کلی شما را نیز بهبود می بخشد. به همین دلیل است که باید مقداری از این شهد را در دست بگیرید و فوراً آن را به رژیم غذایی فعلی خود اضافه کنید.عسل سدر همچنین زمانی که با دانه های هویج و آجیل مخلوط می شود، یک ماده مقوی طبیعی است. همچنین خواص عسل سدر در تقویت میل جنسی بسیار چشمگیر است.

برای مشاهد و اطلاع از قیمت عسل زول با کیفیت و اصل میتوانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

خواص دارویی عسل موارد متعددی را در بر می گیرد. برخی از فواید عسل کنار به شرح ذیل است:

  • گلودرد، سرفه و علائم آنفولانزا را تسکین می دهد.
  •  ایمنی را تقویت کرده و فوق العاده افزایش می دهد.
  •  سطح انرژی را بهبود می بخشد.
  •  به مبارزه با بیماری ها و فرآیند های بهبودی کمک می کند.
  •  به استراحت بهتر و احساس آرامش از درون کمک می کند.
  •  حافظه را تقویت می کند.
  •  شب ادراری کودکان را کاهش می دهد.
  •  و …

خواص دارویی عسل کنار می تواند به طور بالقوه سرطان یعنی سرطان استخوان، سرطان معده و غیره را درمان کند.از آنجایی که چربی آن صفر است و قند کمی دارد، می توان از آن برای کاهش وزن استفاده کرد. مبارزه با پیری یکی از خواص عسل کنار است که می تواند پوستی شاداب، سالم و درخشان به شما بدهد.

برای دیدن قیمت عسل کنار میتوانید از سایت گل افراز اقدام نمایید و برای  خرید عسل کنار به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

  انواع فراورده ها و محصولات زنبور عسل + کاربرد آن‌ ها

خواص عسل کنار

مبارزه با سرطان ؛ بزرگترین خواص عسل کنار

محققان معتقدند؛ خواص دارویی عسل کنار در درمان بیماری سرطان نقش دارد. سه بار مصرف عسل سدر با دارچین آسیاب شده، می تواند درد های سرطان استخوان را التیام بخشد و حتی آن را درمان کند. بهبود سلامت بیماران پس از شروع این عسل درمانی در عرض یک ماه از خواص دارویی عسل سدر به شمار می آید.همچنین خواص داروی عسل سدر در درمان برخی بیماری ها عبارتند از: تومور های مغزی، سرطان سینه، سرطان کبد و سرطان پانکراس.گفتنی است یکی از فواید عسل کنار در کاهش فرآیند های التهابی مزمن و افزایش ایمنی است. بنابراین بسیاری به دلیل خواص عسل کنار آن را “واکسن سرطان طبیعی” می نامند.علاوه بر این، گفته می شود که این عسل به طور کلی سرشار از فلاونوئید ها است که به ویژگی های ضد سرطانی و بهبود ایمنی کمک می کند.

بر اساس تحقیقات اخیر، برخی از پلی فنل های ساده و ساده موجود در عسل کنار، یعنی اسید کافئیک (CA)، کافئیک اسید فنیل استر ها (CAPE)، کریزین (CR)، گالانژین (GA)، کوئرستین (QU)، کامفرول (KP)، آکاستین (AC)، به عنوان خواص دارویی عسل کنار در پیشگیری و درمان سرطان نقش مهمی دارند.تحقیقات انجام شده توسط Food Science & Nutrition، اعلام کرده است که عسل کنار دارای چندین مولکول فعال زیستی مانند کافئیک اسید، فنتیل استر کافئیک اسید و گلیکون فلاونوئید است که اثرات مهاری بر تقسیم سلولی تومور نشان داده است.همچنین اعتقاد بر این است که خواص دارویی عسل کنار، بسته به میزان مصرف و دوز آن می تواند، شرایط بیماران گرفتار سرطان استخوان و معده را به شدت بهبود بخشد.

برخی سوالات متداول:

محل جغرافیای عسل کنار کجاست؟

با اینکه خواص عسل سدر فراوان است اما امکان تولید عسل کنار در همه جا وجود ندارد. عسل سدر از شهد درخت لوته استخراج می شود. این درخت در مناطق بیابانی کشور های خاورمیانه از جمله یمن، عربستان سعودی و حتی در منطقه پوتوهر پاکستان یافت می شود.

فواید عسل سدر برای سلامتی کدام است؟

گلودرد، سرفه و علائم آنفولانزا را تسکین می دهد. ایمنی را تقویت کرده و فوق العاده افزایش می دهد.- سطح انرژی را بهبود می بخشد. -به مبارزه با بیماری ها و فرآیند های بهبودی کمک می کند.- به استراحت بهتر و احساس آرامش از درون کمک می کند.- حافظه را تقویت می کند. -شب ادراری کودکان را کاهش می دهد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *