عسل برای افراد دیابتی + آیا عسل قند خون را بالا می برد؟

عسل برای افراد دیابتی

تأثیر مصرف عسل برای افراد دیابتی

ایا عسل برای دیابت خوب است؟ عسل یک شیرین کننده طبیعی است و برخی افراد برای شیرین کردن چای و قهوه خود از عسل استفاده می‌کنند. اما آیا عسل برای دیابت(عسل برای قند خون) مشکل ساز نیست و افراد مبتلا به دیابت مجاز به استفاده از عسل می‌باشند؟ پاسخ مثبت است. اما نه در همه شرایط. افرادی که به دیابت مبتلا هستند لازم است تا میزان کربوهیدرات و قند خود را تحت کنترل داشته باشند. البته این بدان معنا نیست که باید به طور کلی از مصرف شیرینی‌جات پرهیز کنند. مصرف عسل در حد تعادل خطرناک نخواهد بود. بلکه با خواص ضد التهابی که دارد می‌تواند عوارض دیابت را نیز کاهش دهد.اغلب افراد مبتلا به دیابت فکر می‌کنند که عسل به دلیل شیرینی که دارد می‌تواند برای سلامتی این دسته از افراد مضر باشد.

البته زیادروی در مصرف عسل نیز ممکن است مشکلات متعددی را برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد کند. به همین سبب می بایست ضمن تهیه عسل های طبیعی با حداقل میزان قند، به صورت کنترل شده و زیرنظر پزشک از آن استفاده کنند. در بسیاری از موارد نیز پزشکان برای کاهش الهتابات ناشی از دیابت و همچنین کنترل روند بیماری مصرف این ماده خوراکی را به بیماران توصیه می کنند.اما باید اظهار کنیم که عسل برای بیماران دیابتی هیچ ضرری ندارد و می‌توانید از این ماده طبیعی برای استفاده روزانه خود مصرف کنید. اما چیزی که در این بین مهم است مقدار مصرف و میزان عسل است. تحقیقات اخیر کارشناسان و پزشکان حوزه سلامت نشان داده است که عسل برای افراد دیابتی نوع یک اثر منفی ندارد و این دسته از افراد می‌توانند طبق دستور پزشک خود، از عسل استفاده کنند.

آیا عسل قند را بالا میبرد

اما چیزی که این موضوع را کمی جدی می‌کند، میزان و مصرف آن برای افراد دیابتی نوع 2 است. به دلیل اینکه بیماری این دسته از افراد، جزء شرایط ویژه پزشکی مدنظر گرفته می‌شود، باید اذعان کنیم که مصرف خودسرانه عسل برای دیابت ضرر دارد و به هیچ وجه نباید بدون دستور پزشک از عسل در برنامه غذایی خود استفاده کنید.عسل و دیابت اغلب مواقع رابطه تگاتنگی با همدیگر دارند. به این دلیل که برخی از افراد متأسفانه اقدام به تولید و فروش عسل غیرطبیعی می‌کنند که حتی ممکن است برای بیماران دیابتی خطر مرگ را به همراه داشته باشد. از این رو حتماً باید از یک فروشگاه معتبر و با سابقه عسل تهیه کنید. قندی که در عسل طبیعی وجود دارد، طبیعی است و مثل عسل‌های غیرطبیعی از گلوکوز آب شده، رنگ و سایر افزودنی‌ها تولید نشده است.

به همین دلیل برخی از پزشکان باتوجه به شرایط بیمارشان، هیچ منعی برای استفاده از عسل طبیعی ایجاد نمی‌کنند. بلکه بسیاری از پزشکان، افراد دارای دیابت نوع 1 را به استفاده از عسل طبیعی هم تشویق می‌کنند.با این توصیف اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، هنگام تهیه عسل نهایت دقت را به خرج دهید و عسل های طبیعی و با کیفیت مطلوب را خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید. مطمئناً استفاده از عسل طبیعی تا حد زیادی موجب کنترل بیماری دیابت می شود و همچنین عوارض آن را به صورت قابل توجه کاهش می دهد.

عسل چیست؟

عسل برای دیابت ضرر دارد

عسل مایعی غلیظ و معمولا عقیقی، زرد یا کهربایی رنگ است که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود. زنبورها شهد گلها را می‌مکند و در معده خود ذخیره می‌کنند تا به کندو ببرند. شهد از قند های متنوعی منجمله ساکارز (sucrose)، آب و سایر مواد تشکیل شده است. همچنین حاوی 80 درصد کربوهیدرات و 20 درصد آب است. زنبورها با خوردن و بازگرداندن چند باره شهد، آن را فراوری و تبدیل به عسل می‌کنند. این فرآیند، آب موجود در آن را تا 18 درصد کاهش می دهد. سپس، زنبورها عسل را در سلول‌های کندو ذخیره می‌کنند تا در زمستان که یافتن غذا سخت‌تر است، به عنوان منبع انرژی استفاده کنند.اگرچه عسل یک شیرین‌کننده طبیعی است، اما کربوهیدرات و کالری در هر قاشق چای‌خوری از آن کمی بیشتر از شکر است.بنابراین در پاسخ به این سؤال که آیا عسل قند دارد؟

باید گفت که عسل های طبیعی نیز قند دارند. اما میزان قند و شیرینی آن نسبت به سایر شیرینی جات کمتر است و به دلیلی طبیعی بودن کمترین عوارض را برای بدن به همراه دارند. اما در مقابل عسل های غیرطبیعی به دلیل اینکه از مواد قندی تولید می شوند، کیفیت چندان مناسبی ندارند و مانند سایر شیرینی ها موجب افزایش قند خون بدن و در نتیجه تشدید دیابت می شود.طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک قاشق غذاخوری عسل حدود 60 کالری و 17 گرم کربوهیدرات دارد. عسل همچنین حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله آهن، ویتامین C، فولات، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. عسل همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان (antioxidant) می‌باشد. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از آسیب سلول های بدن انسان و تبدیل آنها به سلول های سرطانی جلوگیری کرده و روند آن را کند می‌کنند.

البته عسل تنها چیزی نیست که توسط زنبورها تولید می‌شود. این حشره‌های کوچک و پر تلاش با استفاده از ترشحات و شیره روی برخی درختان و گیاهان ترکیبی می‌سازند که بره موم (propolis) نام دارد.هنگامی که زنبورها این شیره را با ترشحات و موم خود ترکیب می‌کنند، محصولی چسبناک و قهوه‌ای مایل به سبز تولید می‌شود که به عنوان ضد عفونی کننده و یا درز گیر برای زمستان در کندوها استفاده می‌شود. مقداری از ترکیب سرپولک های روی حجره های پرشده از عسل هم از بره موم است.محققان تصور می‌کنند بره موم دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی باشد. تحقیقات علمی بسیاری روی بره موم صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد. این محصول زنبور عسل می تواند با برخی باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مقابله کند. در مورد خواص عسل برای زنان بیشتر بدانید.

  تاثیر ژل رویال برای فشار خون و کلسترول

عسل و دیابت

عسل می‌تواند خام، نیمه خام یا فرآوری شده باشد.

عسل خام به عسل تصفیه نشده نیز معروف است. این عسل را از کندو خارج کرده و سپس صاف می‌کنند تا ذرات اضافه آن مانند موم، زنبورهای مرده و اجزای بدن آن‌ها جدا شود. اما عسل فرآوری شده تحت فرآیند فیلتراسیون (filtration) یا تصفیه قرار می‌گیرد. طی این پروسه تمام ذرات معلق مانند گرده جدا شده و عسلی صاف و یکدست حاصل می‌شود. همچنین برای از بین بردن مخمر و ایجاد ماندگاری بیشتر، عمل پاستوریزاسیون (pasteurization) یا پاستوریزه کردن انجام می‌شود.طی این فرآیند عسل را با حرارت بالا گرم کرده و سپس بطور ناگهانی خنک می‌کنند. عسل فرآوری شده شفاف و نرم‌تر است و همچنین دیرتر شکرک می‌زند. اما فرآیند فیلتراسیون و پاستوریزاسیون، برخی از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های آن را از بین می‌برد.

البته باید توجه داشته باشید که قیمت عسل های خام و نیمه خام به نسبت بیشتر از عسل فرآوری شده است و به لحاظ حفظ مواد مغذی و آنتی اکسیدن کیفیت بهتر و عملکرد مطلوب تری در حفظ سلامتی بدن و کنترل دیابت دارد.لطفا توجه داشته باشید که عسل گل افراز تحت هیچ شرایطی عسل پاستوریزه نداشته و نخواهد داشت. بسته بندی عسل در گل افراز نکات لازم جهت صاف کردن عسل و حفظ خواص عسل رعایت می شود و عسل تحت هیچ شرایطی فراوری نخواهد شد. تنها مورد مجاز فراوری عسل، تبدیل آن به عسل سفید است که پاستوریزاسون در مراحل آن وجود ندارد. واژه عسل خام در ایران تا به امروز بیشتر شبیه یک شوخی است، البته در مقیاس کلان. عسل نیمه خام صحیح است که در باره آن بطور مفصل توضیح خواهیم داد.

عسل های شاخص در ایران کمتر از 60 نوع هستند.حدود 300 نوع مختلف عسل در ایالات متحده وجود دارد. نوع عسل‌ها توسط نوع شهد یا به عبارت ساده‌تر، آنچه زنبورها می‌خورند تعیین می‌شود.از آنجایی که گل افراز به عنوان یک مجموعه بروز و پویا در حوزه سلامت فعالیت دارد، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین و با کیفیت ترین عسل را تهیه نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. شما نیز می توانید عسل طبیعی موردنیاز خود را از این مجموعه با نازل ترین قیمت تهیه نمایید.به عنوان مثال، عسل بلوبری از بوته بلوبری به دست می‌آید، در حالی که عسل آووکادو از شکوفه‌های آووکادو حاصل می‌شود. نوع شهدی که زنبورها می‌مکند بر طعم و رنگ عسل نیز تأثیر می‌گذارد.

اگر به دنبال خرید ژل رویال هستید و درباره تشخیص ژل رویال اصل از تقلبی دنبال اطلاعات هستید میتوانید مقاله نوشته شده را مطالعه نمایید.

عسل چه تأثیری بر قند خون دارد؟

ایا عسل قند خون را بالا میبرد؟ از آنجا که عسل برای دیابت نگران کننده است چون یک قند طبیعی و حاوی کربوهیدرات است، طبیعی است که به نوعی بر قند خون شما تأثیر بگذارد. اما با این حال در مقایسه با قند و شکر خوراکی عسل تأثیر کمتری دارد. مطالعه‌ای در سال 2004 انجام شد که تأثیرگذاری عسل و قند خوراکی را بر روی سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و افراد غیر مبتلا ارزیابی می‌کرد. طی این مطالعه محققان دریافتند که در گروه افراد مبتلا، عسل باعث افزایش اولیه سطح قند خون، 30 دقیقه پس از مصرف می‌شود که البته کمی بعد کاهش می‌یابد و به مدت دو ساعت نیز در سطوح پایین‌تر از قبل باقی می‌ماند.

محققان بر این باورند که عسل برای دیابت (عسل برای قند خون) مفید است، چون برخلاف قند خوراکی قادر است میزان انسولین که هورمون مهمی برای کنترل قند خون است را افزایش دهد. البته تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.به عبارتی می توان گفت که عسل نیز مانند سایر مواد قندی و شیرینی جات کربوهیدارت دارد و استفاده بیش از حد مجاز موجب بروز بیماری های قندی نظیر دیابت می شود. با توجه به اینکه تشدید بیماری دیابت عوارض متعددی را به همراه دارد و بعضاً موجب کاهش شدت بینایی، بروز بیماری قلبی و غیره می شود، توصیه می کنیم از عسل های طبیعی به میزان اندک در طول شبانه روز استفاده نمایید. تا علاوه بر کنترل میزان قند خون شاهد کاهش اثرات و عوارض دیابت باشیم.

عسل طبیعی برای دیابت

چرا عسل برای دیابت مفید است می‌تواند از ابتلا به آن جلوگیری کند؟

حتی اگر عسل سطح انسولین را افزایش دهد و به افراد دیابتی کمک کند تا قند خون خود را کنترل کنند به همین جهت عسل برای دیابت مفید است، اما همچنان هیچ تحقیق قطعی مبنی بر تأثیر عسل به عنوان یک عامل پیشگیراننده از دیابت وجود ندارد.محققان همچنین ارتباط احتمالی بین عسل و شاخص گلیسمی (glycemic index) پایین یافته‌اند. طی تحقیقی که بر روی 50 نفر مبتلا به دیابت نوع 1 و 30 نفر غیر مبتلا انجام شد، محققان دریافتند، عسل در مقایسه با قند خوراکی، از نظر شاخص گلیسمی تأثیر کمتری بر روی همه شرکت‌کنندگان در آزمون داشته است.عسل همچنین سطح سی-پپتید (C-peptide) آنها را افزایش می‌دهد. سی-پپتید ماده‌ای است که بدن به هنگام تولید انسولین در جریان خون آزاد می‌کند.

میزان نرمال سی-پپتید به این معنی است که بدن انسولین کافی تولید می‌کند. برای تعیین این‌که آیا می‌توان از عسل برای پیشگیری و درمان دیابت استفاده کرد یا خیر، مطالعات بیشتری لازم است. در نهایت مصر مستمر عسل، البته در حد مجاز قند خون افراد دیابتی را تعدیل می کند.البته به لحاظ اینکه انواع مختلفی از عسل با کیفیت های متنوع در بازار وجود دارد، آشنایی با عسل اصل و مرغوب برای بهبود شرایط دیابت اهمیت فراوانی دارد. از این رو می توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه گل افراز به عنوان یکی از پیشتازان عرصه سلامت عسل طبیعی موردنیاز خود را تهیه کنید. اکنون این سؤال پیش می آید که کدام عسل برای دیابت خوب است؟  و با استفاده از چه نوع عسلی می توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟

در این خصوص مدل ها و گونه های مختلفی از عسل وجود دارد و هر کدام از آن ها نیز ویژگی و خصوصیات خاص خود را دارند. بدین جهت در ادامه به بررسی این موضوع در راستای پاسخگویی به سؤال بالا می پردازیم.

درباره مهمترین فواید عسل برای معده به دنبال اطلاعات میگردید و دانش بیشتری میخواهید مقاله درمان معده درد با عسل میتواند به شما کمک کند.با ما همراه باشید.

  عسل برای درمان لوپوس | ژل رویال می‌تواند یک درمان طبیعی برای لوپوس (lupus) باشد؟

کدام عسل برای دیابت خوب است

آیا خوردن عسل برای دیابت خطرناک است؟

به خاطر داشته باشید که عسل شیرین‌تر از شکر است. بنابراین اگر عسل را جایگزین شکر کنید، فقط به کمی از آن نیاز خواهید داشت. از آنجا که عسل می‌تواند بر قند خون تأثیر بگذارد، تا زمانی که دیابت کنترل نشده است از مصرف بی رویه آن و سایر شیرین‌کننده‌ها خودداری کنید. عسل باید در حد تعادل مصرف شود. قبل از استفاده از آن به عنوان شیرین‌کننده، حتما با پزشک خود مشورت کنید. مقدار مجاز مصرف عسل برای افراد دیابتی روزانه یک قاشق غذاخوری است.اگر دیابت شما به خوبی کنترل شده است و می‌خواهید عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، عسل طبیعی، خام و نیمه خام را انتخاب کنید. این نوع عسل برای افراد دیابتی بی‌خطر است، زیرا هیچ قند افزودنی و قند های  صنعتی ندارد.

اما متأسفانه بسیاری از افراد به این موضوع توجهی ندارند و صرفاً مصرف عسل برای آن ها اهمیت دارد. . اما برایشان مهم نیست که عسل تهیه شده، چگونه تولید شده و چه کیفیتی دارد. در واقع همین باور اشتباه سبب شده که نه تنها بیماری دیابت در بسیاری از موارد کنترل نشود، بلکه شاهد تشدید آن نیز باشیم.اگر عسل فرآوری شده را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید، ممکن است حاوی شربت یا قند افزودنی نیز باشند. شیرین‌کننده اضافه می‌تواند بر قند خون شما تأثیر منفی بگذارد.  برای خرید عسل طبیعی بدون تقلب ، آن را از فروشگاه عسل طبیعی تهیه کنید.در این راستا نیز وب سایت گل افراز انواع مختلفی از عسل های طبیعی را تهیه نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. در صورتی که قصد خرید عسل برای افراد دیابتی دارید، توصیه می کنیم محصول موردنیاز خود را از این سایت تهیه نمایید.

آیا عسل فوایدی برای دیابت دارد؟

یکی از فواید خوردن عسل این است که می‌تواند سطح انسولین شما را افزایش داده و به کنترل قند خون کمک کند. جایگزین کردن شکر با عسل نیز می‌تواند مفید باشد، زیرا عسل منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد و دارای خواص ضد التهابی است. یک رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان می‌تواند متابولیسم قند را در بدن بهبود بخشد. همچنین خواص ضد التهابی موجود در عسل نیز به طور بالقوه می‌توانند عوارض دیابت را کاهش دهند. التهاب می‌تواند منجر به مقاومت در برابر انسولین شود، در این شرایط بدن به درستی به انسولین واکنش نشان نمی‌دهد.عسل های خام و نیمه خام یا همان عسل طبیعی به دلیل عدم استفاده از مواد قندی مصنوعی و سایر افزودنی های نگهدارنده بیشترین میزان خاصیت و کارایی را دارند.

به همین سبب با مصرف روزانه یک قاشق چای خوری عسل طبیعی تا حد زیادی دیابت خود را کنترل نموده و اتکای خود را به انواع دارو نظیر انسولین کاهش دهید. البته شدت و نوع دیابت نیز بسیار مهم است و عسل های دیابتی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع یک تأثیر بسزایی دارند. اما گر دیابت شدیدتر باشد، به نسبت شرایط مصرف عسل نیز فرق می کند. بنابراین هنگام مصرف عسل حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید و سپس میزان عسل موردنیاز بدنتان را مصرف نمایید.

برای خرید عسل در شهر های مختلف میتوانید از سایت گل افراز عسل تهیه نمایید و اگر قصد خرید عسل در تهران را دارید مقاله نوشته شده را مطالعه نمایید تا اطلاعات کاملتری داشته باشید.

ایا عسل برای دیابت خوب است

عسل دیابتی چیست؟

عسل دیابتی چیست؟ در واقع نوعی عسل است که شیرینی خیلی کمتری نسبت به سایر عسل‌های موجود در بازار دارد. همانطور که از اسمش نیز مشخص است، عسل دیابتی مخصوص افرادی است که به دلیل داشتن این بیماری نمی‌توانند مصرف قند و شیرینی بالایی داشته باشند. اغلب رنگ این عسل روشن‌تر از عسل معمولی است و طمع آن نیز از عسل‌های معمولی شیرینی کمتری دارد.می‌توان اینطور نتیجه گرفت که عسلی که مقدار کمتری گلوکز داشته باشد و به جای آن از فروکتوز بیشتر بهره‌مند باشد، برای بدن بیمار مقوی است. در اصل گلوکز برای جذب بهتر به انسولین نیاز دارد ولی فروکتوز دارای سیستم جذب متفاوتی است، از این رو به انسولین نیازی ندارد. عسل دیابتی دارای مقدار زیادی فروکتوز است، به همین دلیل برای افراد دیابتی مضر نیست.

بدین ترتیب در پاسخ به سؤال کدام عسل برای دیابت خوب است؟  باید بگوییم که هرچه میزان قند عسل کمتر باشد، به نسبت برای بیماران دیابتی مناسب تر است و زمینه مناسبی برای کنترل بیماری دیابت و کاهش اثرات آن فراهم می سازد. به طور کلی تمامی عسل هایی که این ویژگی را دارند، عسل دیابتی نامیده می شوند و برای کنترل و درمان دیابت مناسب هستند.از این رو بیشتر پزشکان می‌ترسند که اگر بیمار خود را تشویق به خوردن عسل کنند، به جای استفاده از مقدار کم این ماده، بیمار عسل زیادی بخورد و سلامتی خودش را به خطر اندازد.به جز این موارد عسل حتی برای جلوگیری از دیابت و بهبود زخم‌های ناشی از این بیماری بسیار مهم است. این ماده می‌تواند جایگزین عالی‌ای برای شکر باشد.

با عسل خطر ابتلا به دیابت تا حدود 70 درصد کاهش پیدا می‌کند و مالیدن عسل روی زخم‌های ناشی از دیابت باعث بهبود این زخم‌ها می‌شود. در واقع اگر شما قند خون بالایی هم داشته باشید، تا حدی مجاز به استفاده از شهد عسل هستید.ولی این را هم مد نظر قرار بدهید که عسل و دیابت اغلب مواقع رابطه تگاتنگی با همدیگر دارند.به این دلیل که برخی از افراد متأسفانه اقدام به تولید و فروش عسل غیرطبیعی می‌کنند که حتی ممکن است برای بیماران دیابتی خطر مرگ را به همراه داشته باشد. پس حتماً با پزشک خود در این باره مشورت بگیرید و طبق دستور او میزان مصرف خودتان را تعیین کنید.

اگر برای خرید عسل دیابتی که در این مقاله کامل درباره آن توضیح داده شد دنبال یک جای مطمعن میگردید میتوانید به خرید عسل دیابتی گل افراز مراجعه نمایید.

چگونه عسل مطمئن برای افراد دیابتی تهیه کنیم؟

خرید عسل طبیعی برای افراد دیابتی در ایران کمی دشوار است. اولین شرط خرید عسل برای افراد دیابتی طبیعی بودن آن است. با توجه به تقلب گسترده در عسل و فراوانی شکر و قندهای صنعتی در عسل های شرکتی، یک بی احتیاطی و سهل انگاری در خرید عسل می تواند برای فرد دیابتی گران تمام شود. از این رو ما در فروشگاه اینترنتی عسل گل افراز تلاش می کنیم بهترین عسل ها را برای افراد دیابتی و غیر دیابتی آماده و ارسال کنیم. از بین عسل های موجود عسل گشنیز اولین توصیه برای افراد دیابتی است.در واقع باید گفت که هرچه میزان قند و شیرینی عسل کمتر باشد، به طبع برای افراد دیابتی مناسب تر خواهد بود. اکنون در رابطه با سؤال آیا عسل قند دارد؟

می گوییم که تمامی عسل های موجود در دنیا قند دارند. البته میزان قند هر یک از آن ها با دیگری متفاوت است و همین امر موجب برتری عسل ها نسبت به یکدیگر شده است. البته از آنجایی که بیماران دیابتی از بالا بودن قند خون رنج می برند، باید به این مورد توجه نمود و از عسل هایی که میزان قند و شیرینی کمتری دارند، استفاده کرد. برای خرید عسل گشنیز از بخش مربوطه دیدن نمایید.

  بره موم چیست؟ 5 خواص بره موم

آیا عسل قند دارد

توصیه نهایی:

در این مقاله از این صحبت شد که آیا عسل قند دارد و  آیا عسل قند را بالا میبرد و کدام عسل برای دیابت خوب است امیدوارم موردتوجه قرار گرفته باشد. عسل یک شیرین‌کننده طبیعی است که می‌تواند بر شاخص گلیسمی شما تأثیر مثبت بگذارد. اما مانند هر نوع شیرین‌کننده دیگری باید به طور متعادل مصرف شود. عسل طبیعی برای دیابت نه تنها ضرری ندارد، بلکه می‌تواند تأثیرات درمانی بسیاری هم داشته باشد. ولی به این جهت که حتی قند مفیدی که در عسل وجود دارد، می‌تواند تا حدودی سلامت بیماران دیابتی را تهدید کند، چنانچه قند خون بالایی دارید قبل از افزودن عسل به رژیم غذایی خود حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

 پزشک معالج نیز با بررسی میزان قند خون و نوع دیابت شما بررسی نماید که ذر مورد شما آیا عسل قند را بالا می برد یا خیر، و اینکه مناسب ترین رژیم غذایی را در اختیار شما قرار می دهد. تا ضمن کنترل بیماری دیابت، شاهد کاهش عوارض آن باشیم. عسل دیابتی نیز از جمله مواد خوراکی است که در برنامه غذایی بسیاری از افراد دیابتی وجود دارد و شاهد عملکرد مطلوب آن در کنترل بیماری دیابت هستیم.زیرا عسل برای همه افراد مناسب نیست. از جمله افرادی که باید سطح قند خون خود را کاهش دهند. همچنین به دنبال عسلی باشید که ارگانیک و خالص است و حاوی قند‌های افزودنی نیست. از این رو حتماً توصیه می‌شود که برای استفاده از این معجزه طبیعت زیرنظر یک پزشک متخصص استفاده کنید. ما برای خرید عسل ارگانیک و خالص ما بستر لازم را برای خدمت به شما و سایر هموطنان عزیز فراهم کرده‌ایم.

برخی سوالات متداول:

عسل برای دیابت مفید است ؟ایا عسل قند خون را بالا میبرد؟

عسل یک شیرین کننده طبیعی است و برخی افراد برای شیرین کردن چای و قهوه خود از عسل استفاده می‌کنند. اما آیا عسل برای دیابت مشکل ساز نیست و افراد مبتلا به دیابت مجاز به استفاده از عسل می‌باشند؟ پاسخ مثبت است.

عسل دیابتی چیست ؟

عسل دیابتی در واقع نوعی عسل است که شیرینی خیلی کمتری نسبت به سایر عسل‌های موجود در بازار دارد. همانطور که از اسمش نیز مشخص است، عسل دیابتی مخصوص افرادی است که به دلیل داشتن این بیماری نمی‌توانند مصرف قند و شیرینی بالایی داشته باشند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *